היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

קו 963 יחידי של אגד ביום שישי מגיע לעיר בתוך השבת

 

הרצל בן אשר

בכל שנה זה חוזר על עצמו. קו האוטובוס של אגד היוצא מירושלים לקריית שמונה בימי שישי בשעה 13:40 מגיעה לעיר על פי תחזית אגד, בשעה 16:51, הרבה אחרי ששבת נכנסה.

בכל שנה מנסים לשנות את רוע הגזירה, אבל לא.

גם השנה פנו תושבי קריית שמונה התלויים בקו הזה בטענה שאינם נוסעים בקו 963 בגלל שהוא מגיע לעיר כאשר השבת כבר נכנסה.

"למעשה, יש כאן הפליה הפוכה, אפליה של הציבור הדתי שאינו מקבל מענה מאגד כשירות ציבורי. אנחנו מתוסכלים, כן, ואפילו כועסים בגלל שבתל אביב נלחמים (ומצליחים, לצערנו) על נסיעה של תחבורה ציבורית בשבת, אבל אנחנו הדתיים, נענשים בדיוק בכיוון ההפוך. זה מקום, ובעיקר מתסכל", אומר תושב קריית שמונה הנזקק לשירות הזה בקביעות.

"הדבר חמור יותר היות ומדובר לנסיעה אחת היוצאת מירושלים ביום שישי ואין אלטרנטיבה בשעה אחרת. אוטובוס של אגד יוצא מעיר הבירה לקריית שמונה פעם אחת ביום. אני לא מאמין. ומה עם החיילים שחלקם מוותרים על יציאה לשבת בגלל הסיפור הזה", אומר תושב אחר אשר לו בן חייל המשרת בסביבות ירושלים.

נראה, שזהו מקרה מבחן לא רק לשירות ציבורי, אלא גם ליושרה ולמידת הצדק במתן שירות בסיסי לחיילים ואזרחים דתיים.

פנינו עם השאלה הזו לדובר אגד.

"קיבלנו תלונות מנוסעים שומרי שבת על כך שהאוטובוס היחידי היוצא מירושלים לקריית שמונה בקו 963  ביום שישי בשעה 1340 מגיע לקריית שמונה בשעה 1650, כמעט שעה אחרי כניסת השבת. מדוע שהאוטובוס לא יצא מוקדם יותר ויגיע לפני כניסת השבת?"..

תשובת אגד: "קו 963 הינו קו שרות המצוי בתחום הסטטוס-קוו, זאת משחר ההיסטוריה, זהו כאמור קו שרות המסיע בעיקר את חיילי צה"ל (כמו גם סטודנטים  ואחרים) מירושלים הבקעה עמק הירדן ומרום הגליל העושים דרכם לחופשת סוף השבוע.

במילים אחרות הקו מעוגן בחוק ואין הוא חורג מהמותר לו ברישיון הקו. קו השרות יוצא בשעה 13.40 מירושלים כדי לאפשר לרוב המוחץ מבין נוסעיו בעיקר חיילים וסטודנטים

לסיים את ענייניהם במועד כדי להספיק להגיע לקראת ערב שבת למשפחות ולהורים.

חובשי הכיפות אינם צריכים להסתכן בחילול שבת

וביכולתם לקחת אוטובוס מירושלים לעפולה ושם לבצע מעבר לגליל כפי שהדבר נעשה בקווים רבים בארץ ובעולם (מעברים) תוך התאמת שעת ההגעה למחוז חפצם שעה ויותר טרם כניסת השבת", ועוד מוסיף הדובר הנכבד ומספק אינפורמציה על האופציה החילופית.

"האופציה החלופית המהירה ביותר היא לקחת את קו 953 מירושלים לעפולה ומשם להמשיך עם אחד הקווים לקריית שמונה. ניתן לקחת את קו 953 בשעה 10:45 מירושלים לעפולה ובהמשך את קו 542 מעפולה לקריית שמונה בשעה 13:00 ואז מגיעים לקראת 15:00 לקריית שמונה (אם הנסיעה מירושלים בשעה 10:45 מגיעה עד 12:30 לעפולה, ניתן לקחת את קו 542 כבר בשעה 12:30 מעפולה לקריית שמונה).

ניתן לקחת את קו 953 מירושלים בשעה 11:30 ובהמשך את קו 542 מעפולה בשעה 13:50 ואז מגיעים בסביבות 15:30 לקריית שמונה", אומר דובר אגד רטנר.

היות ומדובר בדובר מקצוען ואנושי אשר 'הגדיל ראש' וסיפק את האפשרויות הנוספות, נסתפק גם אנחנו בלומר 'זה מה יש'.

אגב, סטאטוס-קוו. בתל אביב מותר לשנות את אותו סטאטוס-קוו, ולהפעיל במימון העירייה נסיעות בשבת, אבל באגד בשם הסטאטוס-קוו מונעים מנוסעים דתיים להגיע ליעדם לפני כניסת שבת… יחי ההיגיון הסלקטיבי.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad