היום ה-14 בספטמבר , 2020

Select your Top Menu from wp menus

הפסיקו את זרם החשמל ללא הודעה מוקדמת, וגרמו לנזקים

לפני כשלושה שבועות, בתאריך 20.1.2020, אירעו מספר הפסקות חשמל אשר לטענת בעלי העסקים והדיירים באזור, לא הייתה שום הודעה מוקדמת מטעם חברת החשמל על ההפסקה באספקת החשמל.

בעלי עסקים ודיירים באזור (רחוב הרצל וקטע מערבי בכביש 90) התלוננו על נזקים וביטול הזמנות ואילו דיירים התלוננו על נזקים שנגרמו למזון, השיא הוא פגיעה בדיירת אשר לטענתה מטופלת בפג והנזקים והכאב היו קשים: "אני גרה ברחוב הרצל, ופונה אלייך בקשר להפסקות חשמל. אני נמצאת בבית עם ילד שנולד פג שרק לפני שבועיים הבאתי אותו הביתה, ונאלצתי לטרטר אותו כל יום למקום אחר בגלל ההפסקות חשמל. חוץ מזה שכל תכולת המקרר נזרקה לפח כולל דברי חלב ובשרים וכולל חלב אֵם שאני שואבת עבור בני".

אחד העסקים שנפגעו קשות הוא 'תלאביבה' שבעליו טוען לביטולים של הזמנות, תשלום שכר לעובדים, נזק תדמיתי והשלכת מזון לפח.

בעלי תל אביבה: "התעוררנו לבוקר חדש בהפתעה מוחלטת כי חברת החשמל החליטה לעשות הפסקה יזומה ללא כל הודעה מראש .

על הפסקת החשמל לא טרחו להודיע לנו, באף שעה משעות היום. ביום 20.1.20 בשעה 09:30 התארחו אצלנו קבוצה של 62  איש, אשר נקבעה כחודשיים מראש לארוחת בוקר, כמובן שמנהל הקבוצה טען שזה בושה שלא מודיעים להם שהארוחה לא תוכל להתקיים כי אין חשמל.

נאלצנו לספוג כלכלית את ההזמנות של האורחים שלנו ואת הקבוצה מבלי לדעת כלל על מה", הוא ממשיך וכותב "בשעה,16:00   כלל העובדים שוב הגיעו למשמרת ושוב אין חשמל, ושוב אף אחד לא טורח להודיע.

משיחה שקיימתי עם המוקד נאמר לי כי התקלה צפויה להיפתר עד השעה 20:00.  אני זה שצריך להתקשר ולחכות על הקו 40 דקות כדי לקבל מענה, פשוט חוסר אחריות משווע.

שעה 20:00 יום עבודה שלם, קבוצות והזמנות שפשוט צריך לבטל כי לא הודיעו לנו כלום", כותב הבעלים בפנייתו לחברת החשמל.

"הנזקים הם: עיקר הנזק הכלכלי הינו שיום שני הוא יום ההזמנות, כל הגבינות והביצים מגיעים על הבוקר, מקררים מלאים בכל טוב, מקפיאים מלאים בכל טוב, וכל הסחורה של עשרות אלפי שקלים הולכת לפח .

לא הודיעו לנו כלום לאורך כל שעות היום על הפסקת חשמל, לא התייעצו עמנו לגבי השעות של הפסקת חשמל, וכלל לא טרחו להודיע לנו שנוכל להיערך בדחיית ההזמנות וארגון

הסחורה.

עקב הפסקת החשמל נגרמו למסעדה הפסדים כבדים בעשרות אלפי שקלים".

כאן המקום לציין שעוד עסקים ומוסדות חינוך נפגעו מהפסקת החשמל הארוכה שלא הודיעו עליה.

אולפן ההקלטות והצילומים "סטודיו גולן" נפגע קשות, כפי שמספר הבעלים רותם גולן: "איזה מפך נפש ועלבון היה לנו באותו יום (20.1). לוח העבודה היה מלא בצילומים לילדים לבר מצווה, הקלטת שירים ועבודה באולפן. עקב הפסקת החשמל נאלצנו לבטל הכל ולגרום לאכזבה וכעס אצל חלק מהלקוחות. אני לא מבין מדוע חברת החשמל מפסיקה את הזרם למשם יום שלם ואינה טורחת לפרסם ולוודא שקיבלנו את ההודעה? האצבע הקלה על השלטר מאוד מכעיסה אותנו. אנחנו תובעים לפצות אותנו על הנזקים", אומר רותם גולן ל'חדשות הגליל'.

מוסדות החינוך שנפגעו הם: בית ספר המתמיד, 'הקריה הצפונית' ועוד.

בעלי העסקים פנו לעו"ד ניסים ונונו לתביעה ייצוגית, ובתגובה לפניה אמר עו"ד ונונו: "מקרה חמור מאוד של ניצול כח ופגיעה בעסקים ובחסרי ישע. אנחנו בוחנים את הטענות ובימים הקרובים נקבל החלטה בנושא", אומר עו"ד ונונו.

תגובת חברת החשמל לא התקבלה עד סגירת הגיליון.

אולי יעניין אותך

Bottom ad