היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ראש פינה – חצור ראש בראש

אזור הגליל העליון והגליל המזרחי זכו בשנים האחרונות לעדנה. ישובים דוגמת חצור פרצו את מעגל הרדיפה אחרי הזנב של עצמם ויצאו למרחב בתנופת בניה ומימוש חלומות. יחד עם זאת, השכנות בין ישובים חקלאים ובין ישובים עירוניים מביאה לחיכוך במספר נושאים, אחד מהם הוא קרקע המשויכת לכל רשות, גודלה, היקפה ויעודה. היום, אחרי שנים קמים ראשי ישובים עירוניים ותובעים מהמדינה 'לחלק את הקלפים מחדש', או כפי שאומר ראש מועצת חצור שמעון סויסה 'אנחנו דורשים 'צדק חלוקתי". עוד הוא מוסיף ואומר ש'הקרקע הינה משאב של המדינה. נכון שבעבר השליחות הייתה לשמור ולעבד את הקרקעות החקלאים, במיוחד לנוכח מיעוט האוכלוסייה. אבל היום?! אנחנו חייבים קרקעות כדי לתת ביטוי לחלומות שלנו לבנות כאן עיר וַאֵם בישראל, בסטנדרטים גבוהים כפי שהדור החדש דורש בצדק. חצור יושבת על 5500 דונם, מתוכם מחצית שטחים ירוקים ואתרי עתיקות שאינם מאפשרים בנייה. לעומת זאת, ראש פנה משתרעת על 18000 דונם עם שלושת אלפים וחמש מאות תושבים. וזאת כאשר חצור מונה כ-11000', אומר סויסה.

האווירה בין שני ראשי הרשויות טעונה ומלווה בהאשמות הדדיות. ראש המועצה שמעון סויסה מוביל מהלך שמבחינתו, היסטורי, לצדק חלוקתי בשטחי שיפוט ובחלוקת הכנסות, סויסה מדגיש שהמאבק אינו נגד תושבי ראש פנה כי אם למען עשיית צדק ותיקון עיוותים של עשרות שנים, 'הגיע הזמן שהעוולות וחוסר הצדק יתוקנו לאלתר. צר לנו שיישובי הסביבה לא הסכימו לוותר מרצון על קרקע שאנחנו זקוקים לה. אומץ לב ציבורי היה מונע מאבקים ודיונים בוועדת חקירת הגבולות, כפי שנעשה בדרום הארץ', אומר ראש מועצת חצור ל'חדשות הגליל' בתשובה לשאלה מדוע הוא יצא למאבק עכשיו.

  • ראש מועצת ראש פנה, מוטי חטיאל טוען שקרקעות שהועברו אליכם לא נוצלו עדיין.

סויסה "תוכניות הפיתוח והבניה כולל תחנת הרכבת המתוכננת יצאו לדרך. צריך להבין שחצור שועטת קדימה בשורה של פרויקטים ותנופת הפיתוח בה בישוב מחייבת התייחסות חדשה. שטחי הבנייה לשכונות ומיזמים עסקיים צריכים להיות מופנים לטובת חצור כעיר הגדולה במרחב. מועצת חצור כיום הנה רשות יציבה ללא גירעונות ובתנופת פיתוח אדירה. מעבר לכך שתושבי חצור נהנים מהפיתוח, אני בטוח שגם המפעל הלאומי לחיזוק הגליל צריך לקבל ביטוי ממשי', אומר סויסה.

מוטי חטיאל "אשמור על האינטרסים של תושבי ראש פנה

מנגד, ראש מועצת ראש פנה כועס על כך שסויסה הציף את הויכוח והוציא אותו החוצה, וטוען ששמעון סויסה הפר הסכמים. "אנחנו דוחים בתוקף את אמירותיו של שמעון סוויסה. שמעון סויסה הפר באופן בוטה שורת הסכמים בין ראשי הרשויות בשנים האחרונות, ובכך איבד את האמון שלי בו" אומר מוטי חטיאל ראש מועצה מקומית ראש פינה. בראש פינה מזכירים כי לפני שש שנים העבירו 320 דונם לחצור, אך ראש מועצת חצור לא עשה עם השטחים האלה דבר. זאת ועוד, בינינו לבין חצור ולשלוש רשויות נוספות, קיים הסכם לחלוקת הכנסות משנת 2017, שמכוחו ויתרה ראש פינה מרצון טוב על חלק מההכנסות, שהועברו לשכנות, אשר התחייבו שלא לקדם תביעה לחלוקת הכנסות נוספת בעתיד הקרוב. הבקשות של חצור וטובא והדיון כעת על חלוקה הכנסות נוספות הן הפרה בוטה של ההסכם בין הרשויות" מוסיף ואומר אומר מוטי חטיאל ראש מועצת ראש פינה.

"המהלך של סויסה  יביא לנזק של מיליוני שקלים לראש פינה, וביכולת לספק לתושבים מערך שירותי רווחה, חינוך ותשתיות שהיא זכות אזרחית בסיסית של כל אזרח בישראל. ראש פנה לא תהיה הכספומט האזורי. אין לי דבר נגד תושבי רשויות שכנות, להיפך, יש לי יחס חם לחצור ולתושביה. אך לפני הכול, אני בעד תושבי ראש פינה, וזכותם לקבל מערך שירותים ואיכות חיים ראויים. אנחנו מתנגדים לחלוקת הכנסות נוספת או העברת שטחים. ניאבק בעוצמה במהלכים המתנהלים מול ראש פינה, בעזרת כוחות מקצועיים ובגיבוי של תושבי ראש פינה", אומר חטיאל ל'חדשות הגליל'.

המשך יבוא…

אולי יעניין אותך

Bottom ad