היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אות הוקרה של הרמטכ"ל לחטיבה המרחבית 769

השבוע נערך טקס פרסי ראש המטה הכללי ליחידות מצטיינות לשנת תש"ף. הטקס התקיים המעמד ראש המטה הכללי, רב- אלוף אביב כוכבי ובמעמד כל חברי פורום המטה הכללי.

פרסי הרמטכ"ל הוענקו השנה ליחידות מצטיינות, ליחידות הזוכות במסדר הרמטכ"ל ולמיזמים מצטיינים בתחומים הבאים: אפקטיביות מבצעית, בניין הכוח, טיפול באנשים, מנהיגות וערכים.
גם בגזרה הצפונית הוענק אות הרמטכ"ל לחטיבה המרחבית 769 אשר במהלך השנה האחרונה הוכיחה לא פעם, עד כמה פעילותה הביטחונית חשובה וקריטית.
מה שהביא לקבלת אות הרמטכ"ל לחטיבה 769, בין היתר, היא הפעילות בזמן מבצע מגן צפוני, אשר במסגרתו אותרו, סוכלו והושמדו בהתאמה שש מנהרות טרור של חיזבאללה, ששלוש מתוכן נמצאו בשטח החטיבה והיו באחריותה.
"החטיבה חולשת על שטח נרחב המכסה את הגזרה המזרחית של הגבול בין ישראל ולבנון, וכוללת בתוכה את מובלעת הר דב ויישובים סמוכי גדר רבים", אומר מפקד חטיבה 769, אל"ם יהודה ואך, "התקופה האחרונה עימתה אותנו עם אתגרים רבים, כמו ההסלמה באוגוסט האחרון, שדרשו מאיתנו לפעול בקור רוח ובמקצועיות".
ככלל החטמ"ר נודע בעשייתו הרבה למען שמירת הביטחון וחיזוק תחושת החוסן בקרב ההתיישבות באזור. "זו מחובתנו לוודא שכל חייל או מפקד שמגיע לתפוס קו בגזרה יבין את גודל האחריות שיש לו בידיים".

"קבלת פרס הרמטכ"ל מהווה כבוד גדול עבורנו ובאותה נשימה, גם דוחף אותנו להצטיין ולהיות טובים יותר", מסכם אל"ם ואך, "אני מסתכל על החטיבה כמו לב פועם שיודע מה הגזרה צריכה ויודע לכוון ולהוביל לשם.
ההצטיינות מבטאת עשייה ארוכת טווח, שנשענת קודם כל על פעילות מבצעית אך מעל לכול אלה, על נגדים, אנשי קבע וחיילים שמחזיקים סטנדרטים ונורמות של חטיבה שרואה כל העת בעייני רוחה נחישות לניצחון. הצלחנו לחתום הישגים רציניים שהם פירות העבודה הקשה שעשו כאן. אני גאה בכך מאוד".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad