היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

איך לפתוח עסק חדש מבלי לאבד את המכנסיים

. לאחר מכן גם אם העסק מתחיל להרוויח הוא נאבק בחובות שיצר בתחילת הדרך וכמה חודשים חלשים מבחינת הכנסות עשויים להביא למותו בגיל מוקדם.

אז מה המיתוסים שמונעים את ההצלחה של רוב בעלי העסקים ומה אנחנו יכולים לעשות כדי לפתוח עסק חדש או לנהל את העסק הקיים בצורה יותר חכם ורווחית:

 

המיתוס של הרעיון הגדול

יזמים בתחילת הדרך חושבים שהם צריכים רעיון גדול ומיוחד לעסק שלהם. משהו אחר ושונה שידהים את הציבור. כשמגיע אלי יזם ואומר "יש לי רעיון לעסק בלתי רגיל. אין דבר כזה". אני בדרך כלל אומר לו שעדיף שיבחר במשהו אחר. מדוע? חלוצים תמיד משלמים את המחיר הכי גדול. חלוצים גומרים את החיים שלהם מהר מקדחת או מכדורים של פורעים. הכוונה שלי, שאם יש לך רעיון למוצר או שירות שלא קיים בשוק, יהיה לך יותר קשה למכור אותו. אם אין אנשים שצורכים אותו היום אתה תצטרך לייצר שוק ולחנך אותו לקנות ממך, ולמשימה הזו דרושים משאבים כספיים אדירים.

לכן, כשמקימים עסק חדש מומלץ לחשוב לרוחב, כלומר, לקחת רעיון עסקי קיים ולשפר אותו. לתת מוצר יותר טוב, שירות יותר אמין, חווית לקוח אחרת. כל ניסיון להמציא את הגלגל מחדש עלול להביא לסופך.

 

מי יקנה ממך?

יזמים בתחילת הדרך שקועים לחלוטין בפיתוח המוצרים והרעיונות העסקיים שלהם. לדוגמא, בעל מסעדה ששוקד על בניית תפריט, או בעל חנות שדואג נורא איך ייראו כל המדפים והעיצוב בתוך ומחוץ לחנות. לפני שמשקיעים כסף בעיצוב או פיתוח העסק עלינו לחשוב קודם, מי יקנה מאיתנו? מי יהיו הלקוחות שלנו? איך הם נראים, בני כמה הם? גברים או נשים? מה הם באמת רוצים? וחשוב מכל, האם מישהו כבר מוכר להם ואיך אני יכול להגיע אליהם?

הדבר הכי חשוב בעסק הוא הלקוחות. הם הדלק שיניע אותו ויצמיח אותו. חשוב להדגיש את הנקודה הזו כי עסקים קטנים כמעט תמיד נופלים כאן. צריך לחשוב קודם כל לקוח ואחר כך מוצר. הנכס העיקרי בעסק שלך תמיד יהיה רשימת הלקוחות שלך ולא המוצר, השירות, המיקום, המבנה וכיו"ב.

 

באמת צריך כסף בשביל להקים עסק?

הרבה יזמים בתחילת הדרך חושבים שצריך כסף בשביל להתחיל להקים עסק. זוהי טעות מרה. אני התחלתי את העסק הראשון שלי עם הלוואה גדולה מהבנק ונפלתי כתוצאה מכך. מניסיוני בעבודה עם עסקים אחרים ראיתי שכל מי שהתחיל עם חוב גדול גם נפל בגדול. בתחילת הדרך אסור לנו להסתמך על כסף אלא על המשאבים שכבר קיימים אצלך הכישרון האישי, הקשרים שצברת, הידע המקצועי.

אני הקמתי כבר שני עסקים ללא השקעה כספית. איך עושים את זה? הדרך בה אתה יכול לעשות את זה בקלות היא פשוט לשתף פעולה עם עסקים קיימים שכבר עובדים עם בסיס הלקוחות שלך. הנה שתי דרכים:

שיתופי פעולה: לבוא לעסק המוכר שירות משלים לשלך ולהציע לו למכור את השירות שלך לבסיס הלקוחות שלו תמורת חלוקת רווחים. לדוגמא, דיאטנית יכולה להציע שת"פ כזה לקוסמטיקאית.

לקוחות מהעבר: להציע לעסק בתחום הפעילות שלך (כן, מתחרה) לתת לך את רשימת הלקוחות הלא פעילים שלו ולהתחלק איתו ברווחים מהמכירות שתשיג. (הנה הסוד, רוב העסקים לא מבינים שהנכס הוא רשימת הלקוחות שלהם ולכן הם גם יסכימו לתת לך את הרשימה הזו כי מבחינתם אין להם מה להפסיד).

 

לסיכום, עליך לחשוב כמו איש עסקים. לא על הרעיון העסקי הגדול, לא מאיפה אתה מגייס כסף (הלוואות וכיו"ב) אלא על בעיה שיש לקבוצה של אנשים, איזה פתרון הם ירצו לקנות ואיך אתה תגיע אליהם. אם תאמץ את עיקרון החשיבה של קודם לקוח ואחר כך מוצר אתה תתחיל את חייך העסקיים ברגל ימין ותרוויח את כל הכסף שרק תרצה.

 

הכותב הוא מנכ"ל המכון לשיווק עסקים קטנים. לקבלת המדריך 'איך להכפיל את המכירות תוך 90 יום' בחינם היכנס לאתר www.internetsales.co.il

אולי יעניין אותך

Bottom ad