היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"אם יהיו מספיק נרשמים, נפתח גנים"

הורים בשכונת הוורדים שרצו לרשום את ילדיהם לגן 'אחווה', גן ממלכתי דתי יחידי בשכונת הוורדים, טוענים שנאמר להם שהגן לא יפתח ושימצאו גן אחר. חלק מההורים קיבלו את מה שנאמר להם והעבירו הלאה להורים אחרים, וחלק התעקשו לרשום ונרשמו.

נזכיר כאן שהרישום נעשה באמצעות האינטרנט, אולם יש הורים המתעקשים להגיע פיזית ולרשום.

בעקבות הנתונים היבשים, מספר מועט של נרשמים לגן, החליטו בעירייה לנייד את מי שנרשם לגן 'רקפת' בדרום-מערב העיר.

לאחרונה, כאשר ההורים נוכחו לדעת שמעבירים את הילדים לגן הנמצא מבחינתם בקצה השני של העיר, התארגנו ההורים בדרישה לפתוח את גן 'אחווה'.

אחת האימהות: "יש לנו תחושה קשה שמישהו ניסה לנווט אותנו לכיוון שמשרת אותו (העירייה) ולהתעלם מכך שמדובר בגן יחידי דתי ממלכתי בכל שכונת הוורדים. לא יכול להיות שברישום מפיצים שהגן לא יפתח, וכאשר הורים לא נרשמים הם טוענים שלא היו מספיק נרשמים ולכן הגן נסגר".

גן 'אחווה' להזכיר צמוד לגן טרום חובה 'שלום' בו צפויים לעבור בשנה הבאה ילדים תואמי גיל גן חובה ל'אחווה', ויתרה מזאת, אומרת אימא אחרת "אני לא מבינה את ההיגיון בלסגור את הגן (ושום מכבסת מילים לא תשנה את העובדה שגן 'אחווה' לפי הגדרתו לא יהיה זמין למי שרוצה לשלוח את ילדו לגן ממלכתי דתי בשכונת הוורדים). הרי כל בר דעת יודע שאם לגן יכניסו ילדים אחרים, אנחנו יכולות לחלום שהוא יוחזר. לכן, אומרת האימא שבשנה הבאה יהיה לה ילד בגן "אנחנו מבקשים שראש העיר וסגניתו יתנו ביטוי למה שהצהירו בבחירות שישפרו את השירותים, ובפועל הם פוגעים בנו".

בתוך כך התקיימה ישיבת מועצה ובמהלכה ניתנה סקירה על ידי סגנית ראש העיר והממונה על תיק החינוך ד"ר אביבה זריהן-ויצמן ומנהלת אגף החינוך סיגל כהן, סקירה והסבר רחב על המדיניות של סגירת ופתיחת גנים ועוד.

משיחות עם ההורים עולה שטענותיהם נגועות גם ברעשי רקע על חוסר תום לב, אולם נראה שרעשי הרקע הללו אינם מן העניין, ואם נאֵמר או הובן שהגן לא יפתח, הרי שהעניין יכול למצוא את פתרונו על מתן אפשרות להורים המתגוררים בשכונת הוורדים וחפצים בגן ממלכתי-דתי, לקבל את מבוקשם בקרבת הבית, ולא לחצות את העיר מקצה לקצה.

 

תגובת העירייה

תגובת העירייה כפי שנמסרה על ידי סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך ד"ר אביבה ויצמן זריהן: "ראשית אבקש לדייק, הגן לא נסגר! הוא עובר להיות כפי שהוא – גן ממ"ד שיתן מענה לשכונת יצחק שדה, רחוב אילת והסביבה. לא ייתכן שאזור רחב כזה לא יקבל מענה של גן בכלל. לצערי, בשני הגנים ביחד לא היו רשומים 20 ילדים בהרשמה המקוונת באתר העירייה. ביקשתי ממנהלת אגף החינוך שיהיה גן לשכונה ובמקביל שיהיה גן שיזין את בית בספר רמב"ם. הראייה הקהילתית ולא הפרטנית, הצריכה הן מענה לשכונה והן תכנית שתמנע סגירת בתי ספר בעתיד.

בשכונת הוורדים קיים מענה ואם נצטרך בהמשך לשפר אותו למען התושבים אני לא אהסס לעשות את מה שצריך.

אנחנו לא סוגרים גנים, אלא לא פותחים גנים אליהם לא נרשמו מספיק ילדים. גן שהיה מלא או קרוב להיות מלא בהתאם לתקן ממשיך לפעול כרגיל. זה חלק הכרחי בתכנית ההמראה של החינוך. אני נמנעת מהצהרות פופוליסטיות ומשתדלת לנקוט ביושר מתוך ראיית טובת הקהילה שלנו ובעיקר הילדים שלנו".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad