היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אני בעד ראש העיר

סטרול! על מה אנחנו משלמים ארנונה? סטרול! למה אתה לא כותב שארנונה גבוהה והמודד הוסיף לנו חדרים בקילומטר'ז  שאין לנו. ואנחנו לא מקבלים תמורה עבור הארנונה? סטרול! למה אתה לא כותב שאין מגרשי משחקים לילדים ומה שיש מלוכלך בשברי בקבוקים והמגלשות מרוחות בחרא?

סטרול! מה זה הכבישים האלו? הלכו לנו הצמיגים והקפיצים באוטו.

ככה זה, הרבה אנשים פונים אלי בשאלות. ואני אומר להם בפשטות. אל תשלמו ארנונה. נכון שאין קשר בין תשלום הארנונה לבין מתן שירותים של העירייה. אבל מאחר ואנחנו בעיר קריית שמונה לא מקבלים כלום. פשוט אפס בריבוע. אז כצעד מחאה אלפי אנשים לא ישלמו ארנונה. זה יעשה רעש תקשורתי ותבוא התקשורת תראה באיזה ביוב אנחנו חיים. מי יודע? אולי ייצא לטובה. והינה. אף בפייסבוק עלתה הסוגיה. וגם בפורום של קריית שמונה הציעו לצאת להפגנה. אחד מהפורומים למען העיר. כותב שנעשה הפגנה ליום חמישי 9.2. כתבתי לאנשים בפורום. ומסרתי אפילו לאנשים רבים בעל פה שיש הפגנה ולהודיע לחברים שלהם. לבוא לרסקו בשעה ארבע אחר הצהריים ולהביא איתם רק את טופס הארנונה. כי נעשה שרפה סמלית של הטפסים. הודעתי לתקשורת. חשבתי אני החמור שלמדנו לעשות "מהפכה" כמו בני מצרים, בני לוב, דרך האינטרנט. זו "מלחמה" מודרנית. ככה חשבתי. חמור אמרתי? ואני מחכה ליום חמישי. ביום חמישי הגעתי לרסקו. ואוי לבושה ואוי לאנשים שהם תושבי העיר. היו שם רק החברה שגרים באוהלי המחאה. אולי עשרה בנים ובנות ושוטרים. יותר שוטרים ממפגינים.

לקחתי את המגאפון ושעה הוצאתי את הגרון בצעקות "לעזרת" הציבור. שיעזרו לעצמם ואף תושב של העיר לא בא. עברו וצפצפו בזמבורה של המכונית היוקרה להם. ורק החבר'ה המקסימים של יושבי האוהלים עם (לפחות יצא לי להכיר חברה מקסימים ומצחיקים) שלטים כתובים ביד רצים לכביש בכל פעם שהרמזור אדום. אני עזבתי אחרי שעה עם צרידות בגרון ועד עכשיו אני עם כאב בלב.

יש לי רק שאלה לכם התושבים. תגידו, אתם עושים אירוע של חתונה, בר מצווה, בת מצווה או ברית מילה. בעצם ברית מילה זה האירוע הראשון של חיינו. וברייתא ואתם בוחרים את אולם האירועים. באיזה קפידה אתם בודקים את מנות האוכל? באיזו "מלחמה" אתם יוצאים להורדת מחיר מנת האוכל? וגם הכי חשוב לכם שהאולם יהיה יפה, מפואר ומוכר. ולא הייתם עושים חס ושלום את האירועים שצינתי בביוב של עוף הגליל שם בברכת החמצון נכון?!

אני בטוח שתגידו נכון. נבחר בטוב ביותר. אז תענו לי איך אתם ביום-יום באירוע של כמו "לידה מחדש". אתם קמים כל בוקר מקיצים ליום חדש, בריאים ושלמים. כי הנשמה מטיילת בלילה וחוזרת בבוקר. איך אתם מסכימים לחיות בעיר עלובה והרוסה כל כך. איך? ועוד לשלם על כך מחיר גבוה. ואף גבוה יותר בעתיד. כנראה טוב לכם. למה כנראה, בטוח טוב לכם. עם כל הרס התשתיות ועל הרס מגרשי המשחקים לילדים וחינוך "הטוב" לשעות הפנאי של הילדים. בקיצור, לעתיד ילדכם ואל תבכו, כי בקרוב אתם עיר של אלופים ויבואו לחגוג איתכם ותחגגו בזוהמה ותחגגו עם הבעלים של האלופה ששוב יגיד בראיונות בתקשורת שאתם עיר של בתי תמחוי. (תקראו את הראיון שלו בישראל היום). אבל זה מגיע לכם אתם מרוויחים את הבושה בכבוד. ועבורי אתם התושבים כבר סוּפּר אלופים, אלופים בלחיות כקבצנים.

ועכשיו אני פונה לראש העיר שלי. אדוני ראש העיר הנכבד. קודם כל מברוק על סיום של תיקון החורבן מה שנקרא גם 'כביש רחוב הירדן'. מברוק ועכשיו התנצלות. סליחה על כל מה שכתבתי בביקורות שלי על הניהול שלך. אני "טעיתי" ולא "בכוונה" כי אני "עיוור". והתושבים שבכו לי רק עשו אותי עיוור יותר. הכל "מושלם". תעלה את הארנונה כמה שיותר ותכה בהם כמה שיותר. כמה שיותר, ככה יותר הם אדישים. ותמשיך "במעשך". ובאישור שלי (אני משלם ארנונה בזמן). בכסף שאתה גובה מהארנונה לייבא  בורות לכבישים של העיר. שמעתי שבהודו מוכרים בורות זולים יותר. אבל ב'מייד-אין-צ'יינה' זה איכות טובה יותר. אז את הבורות תקנה מסין ואת ה'קאקי' שנדרוך בדרך תקנה מהודו. שם הפילים "מייצרים" יותר מהכלבים של העיר ותמשיך לא לעשות כלום. אבל מבטיח לך אני, שבבחירות הבאות אני איתך. אני אעשה עבורך הכל שתיבחר שנית ושלישית ונותן לך יד להמשך הרס העיר. כי מי שאני שאעמוד כפוץ וישמע את הבכי "השקרי" של התושבים. ומה זה קצת 'קאקי' של כלבים על סולית הנעל מול "העשייה" שלך? אני מוכן לסבול גם את זה.

אני אוהב את העיר וכואב לראות איך העיר ניראת. אבל למה להטריד אתכם התושבים? למה להעיר אתכם מהשינה?

מסבא סטרול משה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad