היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

אקדמיה בכיכר: "הקשר בין ספורט לגיאוגרפיה"

"זה רק ספורט?", אם תשאלו זאת ספורטאים או חוקרים בתחום הספורט, הם בוודאי יענו שספורט הוא עולם שלם. מעבר לעוסקים בו, יש לו השפעה על משפחותיהם, על קהילות ומוסדות חינוכיים, על קהלים. ספורט מייצר אורח חיים אישי וקהילתי, ויש לו השפעה על תודעה ותחושת גאווה מקומית ואזורית.

באזורנו צמחו ספורטאים שהגיעו להישגים ברמה בינלאומית, ויש מסורת קבוצתית דוגמת עירוני "איתוראן" קריית שמונה והפועל גליל עליון בכדורסל שהביאו ועודן מביאות גאווה רבה לאזור. כל סיפור כזה קשור בגורמים רבים ובמערך תומך, האקס פקטור, שסיפק את התנאים להצלחה. לצד ההצלחות, מהם האתגרים בתחום הספורט באזורנו בעבר ובהווה? כיצד ניתן להמשיך לקדם את הספורט באזור ואת האזור דרך הספורט?

פרויקט "אקדמיה בכיכר" של המכללה האקדמית תל-חי ומכון המחקר מיגל, מזמין אתכם בחום לדון בשאלות אלו ואחרות בקורס מרתק בהובלת ד"ר אור לונטל "זה רק ספורט? על הקשר בין ספורט לגיאוגרפיה". הקורס מתקיים בימי שני בשעה 19:00 במתנ"ס ארתור פוקס בקריית שמונה. למפגש הקרוב ב-13.2 יגיע איזי שרצקי, לספר על עירוני "איתוראן" קריית שמונה ועל תפקידה החינוכי והחברתי של קבוצת ספורט עילית.

במפגשים הבאים נשמע על המתרחש בשטח בענפי ספורט שונים מפי דמויות בולטות נוספות הקשורות לתחום הספורט האזורי בעבר ובהווה: שאול זוהר, תמר וולפין וזוהר ליפקין. דרך סיפורם האישי ודרך הידע האקדמי על הגיאוגרפיה של הספורט נתוודע לפרספקטיבות שונות לגבי ספורט בהיבטים של חינוך, אהדה, מגדר ועוד, ונלמד על ההקשר הייחודי של ספורט באזורים פריפריאליים, ובפרט, באזור הגליל העליון.

פרטים נוספים, ניתן לפנות לענת במספר 050-3240749.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad