היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

"אתגר בדרך" בדרכים של קריית שמונה והסביבה

חברי העמותה מתריעים על מצב הבטיחות בדרכים באזור בית הספר בשעות מסוימות של היום, ובעיקר בזמני הגעה ועזיבה של תלמידים ומורים בהמוניהם, ובמיוחד בשעה 08:00 בבוקר. הרגלי חלק מהנהגים והולכי הרגל יחד עם הצפיפות ולחצי הזמן יוצרים מתכון לאסון ופגיעה קשה במי ממשתמשי הדרך. כל יום מתייצבים כ 1300 תלמידים בשערי בית הספר ועוד כ140 מורים ואנשי מנהלה בדרכים.

על מנת להביא לשינוי משמעותי בתודעה במצב בשטח כבר מתחילת שנת הלימודים  פעילי העמותה התפרסו ליד מעברי החצייה, מפרצי הורדת התלמידים ושערי הכניסה לבית הספר.

הם העבירו מסר של בטיחות ואחריות לתלמידים והוריהם. חולקו סטיקרים, סמיילים ודפי הסבר. נטלו חלק תלמידים מבית הספר, מורים, מתנדבים מהקהילה וביניהם כמה שתרמו שנים רבות בעיר ובאזור למען הגברת הבטיחות בדרכים. ראש העיר ומנהלת מחלקת החינוך גם לקחו חלק בפעילות ההסברה בכניסה לבית הספר. בשטח התייצבו גם מתנדבים מחו"ל השייכים לתוכנית "מסע" המביאה לקריית שמונה צעירים יהודים כדי להשתלב בפעילות קהילתית חברתית לתקופות של מספר חודשים.

 

העמותה מתכוונת להמשיך להתמקד ולפעול בסביבת בית הספר במטרה לסייע בחיזוק הרגלי נהיגה והליכה נכונים. העמותה גם שוקדת על פיתוח עתודה של צעירים מבתי הספר השונים ותנועות הנוער שתפעל בדרכים מגוונות בתחום הבטיחות בדרכים. היא פונה לציבור הרחב מכל הגילאים לבוא להצטרף לשורות פעילי העמותה כדי שניתן יהיה להרחיב את מעגלי ההשפעה במוקדים שונים בקהילה.

העמותה מברכת את משטרת קריית שמונה ומשטרת התנועה על עבודתה המושקעת בעיר ובאזור למען הבטיחות בדרכים.  "צריך להפעיל אפס סובלנות כלפי נהגים והולכי הרגל המתעקשים לסכן את ביטחונם האישי ואת ביטחונם של יתר משתמשי הדרך" אומר יו"ר העמותה, צבי שרייר, ומוסיף "העמותה חרטה על דגלה מספר עקרונות: חיזוק הטוב בדרכים, גיוס הקהילה על כל גווניה לפעול וליטול אחריות והאמונה שניתן לשנות תוך כדי שיתוף פעולה עם כל המוסדות בעיר ובאזור".

שרייר: "מאז 1994 נהרגו 30 מבני העיר. 20 מתוכם לא זכו לחגוג את יום ההולדת ה25. נתונים אלה הם תמריץ רציני לכל אחד לתרום מזמנו, כספו או בכל דרך אחרת כדי להציל נפשות בישראל ולסייע לחנך צעירים ומבוגרים גם יחד לשמור על עצמם ועל הסובבים אותם בדרכים".

בימים אלה אנשי העמותה ממשיכים לפתח את אתר האינטרנט שלה שתעלה לרשת בקרוב. בין המדורים באתר יהיה חלק המוקדש לפעילות המתרחשת במערכות החינוך בעיר ובאזור, מדיה למען הבטיחות בדרכים, יהדות על הדרך, מדור לצעירים, חדשות מן העולם ועוד.

ולנו לא נותר אלא לאחל בהצלחה על היוזמה הברוכה הזאת ושנה טובה ללא תאונות.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad