היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ביקוש ללימודי החוג למדעי המחשב באקדמית תל-חי

לפני כשבועיים התבשרנו על אקזיט ענק בעולם ההייטק הישראלי עם מכירתה של חברת מלאנוקס לאנבידיה תמורת סכום של 6.9 מיליארד דולר. את מהלך המכירה של מלאנוקס הוביל המנכ"ל איל וולדמן, שייסד את החברה הפועלת מיוקנעם ולפני כעשר שנים פתח שלוחה בגן התעשייה תל-חי, כחלק משיתוף הפעולה ההדוק עם החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-חי. השלוחה, שנפתחה עם 8 סטודנטים ובוגרי החוג, מונה כיום 90 עובדים, אשר למעלה מ-85% מהם בוגרי החוג למדעי המחשב בתל-חי וסטודנטים הלומדים בחוג.

לא רק מלאנוקס גדלה ומתפתחת, תעשיית ההיי-טק נמצאת בשנים האחרונות בתנופה גדולה והביקוש למפתחי תוכנה ומדעני מחשב הולך וגובר. ישראל היא מהמובילות בעולם בכמות חברות ההיי-טק הפועלות בתחומה, גורם המשפיע ישירות על הביקוש הגדול ללימודי מדעי המחשב, גם במכללה האקדמית תל-חי. גם תעשיית ההיי-טק בגליל העליון משגשגת ומחפשת לצרף לשורותיה בוגרים של מדעי המחשב.

 

החוג למדעי המחשב בתל-חי נותן הזדמנות להיות חלק מהעתיד הטכנולוגי של ישראל

החוג למדעי המחשב במכללה האקדמית תל-חי מכשיר מפתחי תוכנה ומדעני מחשב אשר משתלבים, עם סיום לימודיהם, בתפקידים שונים של מחקר ופיתוח בתעשיית ההיי-טק. תכנית הלימודים גם מכשירה את בוגריה להמשך לימודים לקראת תארים מתקדמים במדעי המחשב והנדסת תוכנה. בוגרי תל-חי המצטיינים מתקבלים לתוכניות לתואר שני בכל האוניברסיטאות.

החוג למדעי המחשב מציע התמחות בתחומים מגוונים ובהם פיתוח תוכנה, למידה חישובית (machine learning), אינטליגנציה מלאכותית, ראיה ממוחשבת, עיבוד אותות, ראייה ממוחשבת, תקשורת מחשבים, מערכות real-time, תכנות אינטרנט ואפליקציות.

ראש החוג למדעי המחשב, פרופ' דני קוטלר: "תכנית הלימודים שמה דגש על הקניית בסיס תיאורטי רחב ככל הניתן, המאפשר לבוגרים לעבוד במשרות מעניינות ולהוביל קבוצות פיתוח בעתיד. התוכנית כוללת לימוד של הנושאים העדכניים והמבוקשים ביותר בתחום מדעי המחשב, ובכך מאפשרת לבוגרים להשתלב בהצלחה בתעשייה, עם סיום לימודיהם".

בנוסף לכל אלה, הסטודנטים למדעי המחשב של תל-חי יכולים להשתלב בתוכנית הייחודית "תל חי טק" המאפשרת להם, כבר במהלך הלימודים האקדמיים, לעבוד באחד מחברות ההיי-טק באזור, כדוגמת החברות BMC Software,  Melanox, תדירן ועוד. תכנית זו מקנה לסטודנטים של תל-חי יתרון עצום כשהם מסיימים לימודיהם באקדמיה, מכיוון שכבר במהלך הלימודים הם רוכשים ניסיון מעשי יקר מפז. חלק מהבוגרים משתלבים בתום לימודיהם  באופן קבוע, בחברות בהן התמחו,  בונים את ביתם ונשארים להתגורר בגליל.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad