היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

בשכונת יובלים הוסר המכשול האחרון: חקלאי מטולה קיבלו את מבוקשם

זו הפעם הראשונה מאז פרץ משבר 'שכונת יובלים' שיש תקווה לפתרונות והתקדמות ולא רק תחזיות ומשאלות לב.

המאמצים המשולבים של בעלי תפקידים ברשות המקומית החל מראש העיר הרב ניסים מלכה, סגנו יגאל בוזגלו, וחבר המועצה מאנשיו של שר האוצר, יורם ממן, דחפו לפתרון בעייתם של החקלאים שהביאה לשחרור האדמות להמשך ההכנות למכרז ועליה על הקרקע לעבודות תשתית.

כזכור מספר חקלאים ממטולה חזרו בהם ממש לפני שהסכם הפשרה היה צריך לפועל ולהתחיל בשיווק הדירות בשכונת יובלים, עם רשות מקרקעי ישראל. החקלאים התנגדו לפיתוח השכונה בדרישה לפיצויים גבוהים יותר, ובתגובה החליטה רשות מקרקעי ישראל בתיאום עם עיריית קריית שמונה להסיר את הכפפות ולתבוע את החקלאים בדרישה לפינוי מיידי של השטח ותשלום נוסף על כלל השטחים אותם עיבדו ללא הסכמי חכירה, דבר שיכל להביא לאובדן הפיצויים של החקלאים.

ברקע, התקיימו כל העת מאמצים לפיתרון המשבר. השבוע, המאמצים נשאו פרי ונחתם הסכם פשרה בין החקלאים לרשות מקרקעי ישראל, הסכם זה הוגש לבית המשפט על מנת לקבל תוקף של פסק דין.

ראש העיר הרב ניסים מלכה, אשר חש סוג של נבגדות ועלבון אחרי שמאמציו ומאמציהם של חבריו לקדם את הנושא נתקעו, נשמע מאושר והוא אף הביע זאת בתגובתו: "מיד עם פרוץ המשבר כתבתי מכתב ושוחחתי עם שר האוצר משה כחלון, שר השיכון יואב גלנט וראש קבינט הדיור אביגדור יצחקי בדרישה לטיפול אישי שלהם לטיפול בבעיה, כמו כן ביקשתי מח"כ יפעת שאשא ביטון, מחבר מועצת העיר יורם ממן ומשאר חברי הנהלת העיר לסייע ככל יכולתם לפתרון הנושא. העברנו גם מסרים חריפים לחקלאים בהם הבענו את אכזבתינו מהתנהלותם.  אני שמח ומברך על ההסכם שהושג, אני מודה לשר האוצר משה כחלון על הנכונות לסייע לנו בכל עת, לח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון על התמיכה, לחבר מועצת העיר יורם ממן על הקשר הישיר עם שר האוצר ולסגן ראש העיר יגאל בוזגלו על מעורבותם עד לפתרון הבעיה. אנו ממתינים לאישור בית המשפט להסכם הפשרה והבהרנו לרשות מקרקעי ישראל כי אנו מצפים שהמכרזים ייסגרו סופית ב-8.3 ולא יידחו שוב.

עוד הבהרנו למשרד השיכון כי אנו מצפים שהקבלן שזכה במכרז התשתיות יעלה לשטח במהרה ויחל בפיתוח התשתיות. אנחנו נמשיך לקדם ולפתח את שכונת יובלים בפרט ואת קריית שמונה בכלל, אני מאחל בהצלחה לכל הנרשמים והמתמודדים במכרזים השונים".

אולי יעניין אותך

Bottom ad