היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גיורא זלץ: רשות מקרקעי ישראל מתעמרת בזוגות הצעירים בגליל

ראש המועצה גיורא זלץ תקף בחריפות את מדיניות הרשות ואמר "יד אחת של הממשלה מדברת על עידוד הפריפריה, ויד שנייה מתעמרת בזוגות צעירים המבקשים לבנות את ביתם בגליל. אין שום הצדקה או סיבה למחיר המטורף שנקבע. כביש 6 עדיין לא מגיע הנה, גם לא הרכבת. לא נבנה שום מרכז תעסוקה או ניתנה הטבה חדשה. זהו גזל לאור היום, ואנחנו ניאבק בו ביחד עם הקיבוצים".    

זעם בקיבוצים איילת השחר וחולתה הנמצאים בדרום הגליל העליון. בשבוע האחרון הגיעו שמאים מטעם רשות מקרקעי ישראל לשני הקיבוצים וביצעו חישובי שווי ערך הקרקע של מגרשים עליהם עתידים להיבנות בתים של חברים חדשים בשני הקיבוצים, שירכשו את הקרקע מרשות מקרקעי ישראל לאחר היוונה (מתן שווי ערך).

חולתה ואיילת השחר נכללים בקבוצה של שבעה קיבוצים בדרום עמק החולה, בהם מחיר הקרקע לטובת בניה ושיוך הבית לבעלות פרטית של המשתכן יעשה בעלות של 31% מערך הקרקע. שאר 22 קיבוצי הגליל העליון מוגדרים כנמצאים ב'קו עימות' או 'צמודי גדר' ומחיר הקרקע למשתכן הוא אפס.  

לתדהמת המשתכנים ופרנסי הקיבוצים, הערכות השמאים את מחיר הקרקע בחולתה ואיילת השחר גבוהות משמעותית מאלו של בתים שנבנו אך לפני שנתיים באותם קיבוצים. באיילת השחר נקבע מחיר הקרקע החדש כ-470 אלף שקלים. לשם השוואה, לפני שנתיים עמד מחיר הקרקע על פחות ממחצית הסכום- כ-200 אלף שקלים. בחולתה האמיר מחיר הקרקע באופן מפתיע מ-215 אלף שקלים ל-390 אלף שקלים.

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad