היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

גלגולו של ספר תורה

…בקצה השיירה, בצנעה ובשקט צעדו אנשים לא תושבי המקום. משפחת דהאן מצפת שבזכותם זכה הישוב בקיום המצווה…

באחד מימי אלול, חודש הרחמים והסליחות, נשמע ניגון שמימי ברחובות הישוב כורזים, ניגון יהודי "קול ששון וקול שמחה". הרוח החמה הובילה את הניגון אל חלונות הבתים וקראה, 'זהו זמן מצווה'.
ככל שהתקדם לו הניגון התמלאה רחבת בית הכנסת באנשים, תושבי הישוב שאך לפני רגע היו עסוקים בענייני החולין ושגרת היום והנה הזדמנה לפתח ביתם מצוות הכנסת ספר תורה.
מתלחשים בינם לבין עצמם מנסים לדלות פרטים, 'של מי הספר? מי תרם?' 'מה פשר החגיגה'. הרי לא דבר שבשגרה בישוב כמו כורזים לצאת במחולות לניגון יהודי.
לזכות התושבים יאמר שידעו לזהות שהשמחה אמיתית ומגיעה מהנשמה, והצטרפו למעגל גם אלה שבהתחלה היססו.
כל אחד בתורו נשא את ספר התורה ורקד את הריקוד האישי שלו ברגלים ובלב, נושא תפילה, ואלה שעמדו בצד, תרמו את חלקם  במחיאות כפיים ושירה. ספר התורה ברחובות הישוב, מתחת לחופה כחולה כשאחריה שובל של תושבים עם אור בעיניים ושמחה בלב.
…באסון מעלות, לפני מספר עשורים, איבדה משפחת דהאן את בתם תמר ז"ל באסון מעלות. מתוך הכאב ומתוך אמונה כתבו ספר תורה לעילוי נשמת בתם. שנים רבות היה מונח ספר התורה בביתם, כספר פסול, לא כשר. בני המשפחה וספר התורה חיכו יחדיו להזדמנות שתיפול לידם לתיקון הספר.
…מתפללי בית הכנסת בכורזים חיפשו באותו הזמן הזדמנות לרכוש ספר תורה לבית הכנסת שלהם ומלמעלה חיבר בורא עולם בין הרצונות של משפחת דהאן, מתפללי בית הכנסת וספר התורה שהיה פסול, את כל התפילות והרצונות.
לפני מספר חודשים הגיע אמיר צור מכורזים אל הרב וקנין מצפת  שידע על רצונה של משפחת דהאן לתקן את ספר התורה. הספר נלקח לבדיקה ותיקון אצל סופר סת"ם, הרב סגרון מהישוב בר יוחאי.
בכורזים תכננו לקבל את הספר לחג השבועות, חג מתן תורה, אולם הדברים כוונו מלמעלה אל פתחה של השנה
החדשה, 
 
ו…רק בקצה השיירה, בצנעה ובשקט צעדו אנשים, לא תושבי המקום, משפחת דהאן מצפת שבזכותם זכה הישוב בקיום המצווה…

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad