מחלף גולני הינו חלק מהזרוע המזרחית שתקשר בין מחלף תל קשיש לבין אצבע הגליל במסלול שיאפשר נסיעה ללא עצירה ברמזורים.
הגשר שהוצב השבוע, ישמש את הולכי הרגל שיעשו את דרכם בין הצד המערבי של הכביש (בעיקר תחנות האוטובוס החדשות) לצד של אתר ההנצחה והמרכז המסחרי. הגשר יאפשר חצייה נוחה ובטוחה מעל כביש 65 המשוקע בקטע החוצה את המחלף. היקף ההשקעה בפרויקט, כ-300 מיליון שקל.
טקס הנחת אבן הפינה להקמת מחלף גולני, התקיים בחודש מארס 2011, במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים ישראל כ"ץ, ראשי חברת נתיבי ישראל וראשי רשויות מכל צפון הארץ. "מחלף גולני הוא פרויקט אסטרטגי עבור מדינת ישראל", אמר כ"ץ, "המחלף יהיה חלק ממסלול "הזרוע המזרחית": יצירת מסלול נסיעה ללא רמזורים, במהירות 100 קמ"ש בין צומת עמיעד לבין כביש חוצה ישראל והנגב. הפרויקט ישפר את בטיחות ונוחות הנסיעה בכביש ויקצר זמנים עבור העושים את דרכם לאצבע הגליל".
"מחלף שמוקם בצומת גולני, יהיה מחלף מערכתי שיענה לצרכים מגוונים", אמר מנכ״ל נתיבי ישראל שי ברס, "המחלף נותן ביטוי להרכבה של הרקמה הישראלית. ישולבו בו מעברים תת קרקעיים להולכי רגל, כבישים לכלי רכב, מעבר טנקים תת קרקעי, דרכים לרכב חקלאי, שביל לרוכבי אופניים ותחנות לתחבורה ציבורית בכיווני הנסיעה השונים".
הקמת מחלף גולני מנוהלת ע"י חברת וקדמן, גוברין, שטרן וקבלן הביצוע הינה חברת התשתיות מרדכי בנימין ובניו.