היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דווקא ב'צוק איתן': גבר זרם המבקשים להתגייר בראש פינה

כרמי רונן מנכ"ל עמי: "הופתענו לגלות שדווקא בימי המבצע בעזה, מספר הפניות של המבקשים להתגייר גדל. הלכידות הלאומית והרצון להיות חלק מהעם הנפלא הזה הביאו רבים לקבל את ההחלטה ולהתגייר". רונן הסביר מה המשמעות של מבצע 'צוק איתן' בהחלטה להתחיל בהליך הגיור: "ההחלטה על גיור לרוב מורכבת מהרבה היבטים ואינה נובעת מאירוע מסוים. למרות שמדובר בהחלטה שלוקחת מספר שנים, המבצע בעזה הוא טריגר לקבלת החלטות מסוג זה וזה בא לידי ביטוי בריבוי הפונים, שמגיעים אלינו דרך חיפוש באינטרנט ובדרכים אחרות".

בנוסף מציין רונן כי לאחרונה ערך אגף הגיור במשרד לשירותי דת מסע הסברה בעיתונים וברשתות הרדיו, המזמין את המתגיירים לפנות לאולפני הגיור.

בעמי אולפני גיור מספרים על הקשיים בשמירה על שגרת לימודים סדירה, בעקבות המבצע. מספר פעמים נאלצו המורים לבטל את מפגשי הלימוד בעקבות כללי פיקוד העורף באזורים המותקפים בדרום. עם זאת, כדי לאפשר לתלמידים להמשיך בלימודיהם נערכו השיעורים בבתי המורים, ובמקומות מוגנים שאפשרו את הלימוד. גם גיוסם של תלמידים רבים בצו שמונה הקשה על שמירת המסגרת הכיתתית ופגע בהתקדמות המגויסים. וכן חשש של הורים בהליך גיור להשאיר את ילדיהם בשעות הערב לבד, היות ואזעקות יכולות להישמע לפתע. בעמי אומרים כי הם מתארגנים כדי להשלים לתלמידים שנעדרו את השיעורים שהחסירו כדי שיוכלו להגיע מוכנים לדיונים בבית הדין.

בכיתות אף התארגנו במשלוח חבילות וצ'ופרים לחיילים שנמצאים בעזה, פתחו את הלימודים התלמידים בתפילה לשלום המדינה ולהחלמת פצועי צה"ל וערכו הפרשת חלה לזכות החיילים.

גם משרדי עמי הנמצאים במרכז שפירא ליד אשקלון, היו פעמים רבות תחת אש. נפתלי קנדלר מנכ"ל אור עציון המפעילה את עמי אמר: "היום כשכל הארץ חזית, כבר כולם מכירים את החוויה. מצאנו את עצמנו בשיא העבודה המאומצת נכנסים שוב ושוב למרחב המוגן".

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad