היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דרגת רב-פקד לרב מאיר אוחנה

נכון, זה סמלי שרב חרדי המשרת בהתנדבות במשמר הגבול מועלה לדרגת רב-פקד ביום העצמאות & בנו יעקב ובתו מיכל, גם הם מג"בניקים למהדרין, וגם זה סמלי & והכל בהשגחת בד"ץ ובג"ץ & עם ישראל חי

הרצל בן אשר
יום העצמאות, מעבר להיותו זמן בו אנו חשים ומציינים את עצמאותנו המדינית, הוא גם יום של חשבון נפש על מה שאנחנו ומי שאנחנו כחברה.

אחד הדברים הבולטים בשסע החברתי שלנו הוא אי גיוסם של חרדים לשירות בצה"ל כדבר המובן מאליו. לא נכנס כאן לנבכי הטיעונים של בעד ונגד, אבל כן נאמר שהיוצאים מן הכלל בחברה החרדית מעידים עלינו, על כולנו באור חיובי ובהרבה אהבה.

הרב, ומהשבוע הרב פקד, מאיר אוחנה, הוא דוגמא אישית ומודל לשילוב בין הבלתי אפשרי בחברה הישראלית, לכאורה.

הרב אוחנה שירת בגולני, והיום הוא רב חרדי, נושא משרה של רב ישובים בכפר יובל, בעל משפחה, הפועל ללא לאות למען לוחמי מג"ב בכל הקשור לצורכי הדת היהודית. הרב אוחנה העביר את הזכות להיות חייל בצבאו של העם היהודי, של מדינת היהודים גם לילדיו.

הרב-פ"ק אוחנה לא עשה הנחות סלב לעצמו, וילדיו גם הם לא עושים הנחות לעצמם. הרב אוחנה פועל בהתנדבות מלאה על שלא לקבל פרס בקרב יחידות ולוחמי מג"ב בצפון, משקיע, רץ, מתרץ, בודק ופוסק, וכל זאת במהלך ובתום יום עבודתו שאינה מסתיימת…

הרב אוחנה שומר על קשירות מבצעית ומזומן לכל פעילות מבצעית, אם וכאשר היא נדרשת. האימונים וההכנות, לצד דף הגמרא והמענה לשאלות הלוחמים, זמינה ותמידית.

השבוע, כאמור הוענקה לרב מאיר אוחנה דרגת רפ"ק במטה מג"ב בלוד בהשתתפות מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך, מפקד מג"ב ניצב יעקב (קובי) שבתאי, בני משפחה וחברים.

הרב מאיר אוחנה הוא אחד מעשרה קציני וחיילי מג"ב הזוכים באות הצטיינות חילית, אוחנה היה הקצין המתנדב היחידי.

מורו ורבו, רב העיר, הרב שלום לוי: "בימים אלה הרב מאיר קודם בדרגה נוספת במג"ב ועל כך מיטב הברכות והאיחולים. את הרב מאיר אני מכיר למעלה מעשרים שנה ועברנו יחד כברת דרך ארוכה בעבודה משותפת ובחברות אישית. והדרגה היא רק ביטוי קטן לפועלו.

הכרתי אותו כרווק ובתחילת דרכו התורנית וברוך השם מאז עשה חיל. איש חיל לתורה ולתעודה שהגיע לדרגתו, בעזהי"ת, ובעזרת עשר אצבעותיו תוך הפגנת כישרון רב ומעשי חסד רבים.

תקופה ארוכה היה לעזר במערכת הכשרות העירונית בשעה שיצרתי מסגרת בסיסית לכשרות העירונית עם תקציב דל ודרישות גבוהות מצד הלקוחות.

הרב מאיר הצליח להתחבב על שכבות רבות בעיר ומחוצה לה וזה לא דבר מה בכך. גם בכפר יובל, שם הוא משמש כרב מקומי, הוא עושה חיל.

הנני לאחל לו שיעלה מעלה מעלה בתורה וביר"ש וימשיך לעשות טוב לעם ישראל", אומר בסיפוק רב העיר הרב שלום לוי על תלמידו.

 

הרב מאיר אוחנה שליט"א המסמל יותר מכל את השילוב של עולם התורה לחיבור לכלל השוטרים אשר במשך כל השנה דואג מכשרות האוכל בבסיס ועד לשיעורי תורה אשר מעשירים ומחזקים את השוטרים והשוטרות ונותנים את אווירת הנעימות ודרך ארץ של התורה כבוד הרב מורגש בנוכחותו בשיגרת שוטרי גליל עליון".

 

בתמונות: הרב-פקד מאיר אוחנה עם המפכ"ל אלשייך ומפקד מגב שבתאי יעקב, וילדיו לוחמי מג"ב יעקב ומיכל.

 

בבוקסה

ואלה הנימוקים להענקת אות ההצטיינות וההעלאה בדרגה

"מפקד מיוחד מאיר אוחנה בן ה-52. נשוי ואב לשמונה, מתנדב במג"ב משנת 2005.

משמש כמחב"ל (מפקד חבל) מתנדב בחבל גליל עליון כפרית, גליל במג"ב צפון.

מדובר במפקד חבל שתורם מאוד לבסיס הפעלה גליל עליון, יוצא לפעילות שעות רבות, מתדרך 'צוותי מתמיד' ומוביל צוותים.

מוסיף רבות לאווירה החיובית בבסיס, מסייע למפקד בסיס ההפעלה בכל הנדרש, לרבות גיוס מתנדבים, הובלת מבצעים ויוזמות רבות עם יכולות פיקודיות ומבצעיות גבוהות ביותר ומעורב בכל העשייה בתחום החבל.

מתנדב הנותן ומסייע רבות לרב מג"ב צפון, מייצג אותו בכל מיני אירועים בתחום גזרת מג"ב צפון דוגמת: אזכרות, הרמת כוסיות ואירועים משמחים.

מדובר במתנדב משכמו ומעלה, המבצע את תפקידו על הצד הטוב ביותר ומקפיד על תחומי אחריותו ביחידה באופן מופתי"

אולי יעניין אותך