היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

דרך הלב והנשמה

"דרך הלב" הוקמה לפני כעשור על ידי שמעי פאני, עובדת סוציאלית, ומאז מלווה עשרות משתקמים הפזורים ברחבי הצפון (ממטולה עד בית שאן). המשרד הראשי של החברה נמצא בקריית שמונה.

צוות "דרך הלב" מונה כיום שישה עובדים סוציאליים וכארבעים מדריכי שיקום המלווים באינטנסיביות, במסירות ובמקצועיות רבה את המשתקמים, תוך שמירה על פרטיותו וכבודו של המשתקם אשר מהווים ערך עליון בפעילות הארגון. לאורך כל שנות פעילותה של "דרך הלב" ניכר כי היחס החם, הקשב והקשר המיוחד שנוצר בין הצוות והמשתקמים, תרמו באופן משמעותי לשיקומם של מתמודדים רבים. פעילותה של "דרך הלב" מאושרת על ידי משרד הבריאות ואף מפוקחת על ידו.

במסגרת השירות זכאי כל משתקם לליווי עובד סוציאלי ומדריך/ת שיקום בהתאם להיקף השעות שנקבע לו בוועדת סל השיקום המחוזית. תוכנית השיקום נבנית באופן אינדיבידואלי ע"י צוות השיקום בשיתוף מלא עם המשתקם תוך התחשבות ומתן כבוד לרצונותיו, יכולותיו וצרכיו הייחודיים. צוות השיקום פועל למען זיהוי והבנת צרכיו של המשתקם מבחינה פיזית, רגשית, אינטלקטואלית.

מטרתו של הצוות היא לפעול למימוש של תוכנית השיקום תוך שאיפה להבאת המשתקם לעצמאות מרבית בתחומי חייו השונים.

הפנייה ל"דרך הלב" נעשית באמצעות עובדים סוציאליים ואנשי מקצוע נוספים  בלשכות לשירותים חברתיים, במרפאות לבריאות הנפש וכן באופן עצמאי ע"י המשתקם ו/או בני משפחתו לאחר שאושר לו שירות זה בוועדת סל השיקום.

כאשר מצבו של המשתקם יציב מספיק, מגיע שלב הבא ואולי הכי חשוב בתהליך שיקומו: שלב של תעסוקה. וכאן נכנסת לתמונה מחלקת "דרך הלב – יוזמה צפונית" המנוהלת על-ידי מאיה לביא-סלס. המחלקה שלשכתה הראשית ממוקמת בצפת פועלת בפריסה רחבה בערים וישובים של גליל עליון, גליל מערבי, טבריה, רמת הגולן, חדרה,  חיפה וקריות.

"דרך הלב – יוזמה צפונית" מפעילה שתי תוכניות שיקום: תעסוקה נתמכת ויוזמה עסקית.

תעסוקה נתמכת היא תוכנית שילוב המשתקמים בשוק העבודה החופשי, תוך ליווי מקצועי אישי. התוכנית מיועדת לבעלי סל שיקום עם אישור לתעסוקה נתמכת ורצון להשתלב בעבודה.

רכזי התעסוקה שהם בעלי ניסיון רב בליווי והשמת עובדים בשוק החופשי, מסייעים ומשפרים את הסיכויים של המשתקמים למצוא עבודה על ידי ליווי, יעוץ והעצמה אישית. הרכזים מקיימים קשר קבוע עם המשתקמים, מעניקים הדרכה מקצועית בנושאים כמו: כתיבת קורות חיים, התמודדות עם ראיון עבודה, תהליכי קליטה במקום העבודה וממשיכים ללוות את המשתקם גם אחרי השמתו למקום העבודה.

"דרך הלב" מלווה עובדים בשוק החופשי במפעלים, חנויות ועסקים שונים כגון "הום סנט", מאפיות, נגריות, קצביות ועוד.

התוכנית השנייה, יזמות עסקית, מיועדת ל בעלי סל שיקום עם אישור למפעל מוגן יזמות, בעלי עסק, מיזם או רעיון שרוצים לפתח ונותנת מענה למשתקמים במקצועות חופשיים או יצירתיים בגיבוש הרעיון עסקי יזמי או בפיתוח עסק קיים, הקמה והפעלה של מיזמים תעסוקתיים קולקטיביים.

צוות התוכנית כולל יועצים עסקיים בעלי ניסיון בעולם העסקים ומאמנים אישיים עם ניסיון בתחום השיקום המעניקים למשתקם יעוץ עסקי ואימון אישי להגשמת היעדים.

"דרך הלב" מלווה יזמים בתחומים כגון: הדרכת מחשבים, אמנים, ציירים, סופרים, קוסמטיקאיות, נגרים, צורפים, מסז'יסטים, כותבים ועוד.

טלפון "דרך הלב" בקריית שמונה 04-6940877, "יוזמה צפונית" בצפת 04-6934650 נייד:  050-2601206.

אולי יעניין אותך

Bottom ad