היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הבחירות לראשות העיר: עוד סקר קובע שהבחירות רחוקות מהכרעה

הבית היהודי ערך סקר (נוסף) מקיף לפני מספר ימים כדי לקבל תמונה עדכנית של המערכת הפוליטית ועל מצבם של המועמדים השונים אשר איתם הייתה קיימת אופציה לשיתוף פעולה או מעבר לכך.

גם הסקר של הבית היהודי מראה פעם נוספת את תמונת המצב המוכרת.

מצבם של המועמדים נשאר כפי שהיה בסקרים הקודמים.

להלן התוצאות:

מתוך 100% מהנשאלים ענו על השאלה במי הם יבחרו:

בנצי יעקב בו ציון: 17%

יורם מלול:           13%

והרב ניסים מלכה: 11%

 

אולם, כאשר מנתחים את ההצבעה של 52% שבחרו במועמד מסוים מתקבלות התוצאות הבאות:

בנצי יעק בן ציון:  33%

יורם מלול:          25%

והרב ניסים מלכה: 21%

הנתון המשמעותי (שוב) שיש יציבות מתמשכת ומקובעת א' של סדר המועמדים ב' האחוז הגבוה של המועמדים שעדיין לא החליטו עבור מי להצביע או שאינם רוצים אף אחד מן המועמדים הללו.

 

מרכיבים רשימות

 

הליכוד

במפלגות השונות התפנו המועמדים והצוותים הפוליטיים כדי לאייש את מועמדיהם השונים ברשימות למועצת העיר.

אחרי אחרי הצטרפותו של ראש העיר הרב ניסים מלכה לרשימת הליכוד והצבתו של אלי זפרני במקום השני, החליט ראש העיר, על ההסכם שחתם עם הצטרפותו לליכוד שבמקומות השלישי והרביעי יהיה הוא זה שיעמיד את המועמדים, הוצבה ברתה שאול במקום השלישי.

ברתה הנה דמות המוכרת בציבור מהבחירות האחרונות שלדעת רבים הייתה גם ההפתעה כאשר ללא הכנות מוקדמות היא קיבלה כחמש מאות קולות, ופסע היה בינה ובין חבורתה במועצת הסניף.

ברתה 53, נשואה ואֵם לשניים, משמשת בתפקיד רכזת כוח אדם להשגחה בבחינות באזור.

ברתה: "אני שמחה להצטרף לרשימת הליכוד בראשותו של ראש העיר הרב ניסים מלכה ויחד עם אלי זפרני במקום השני אני מאמינה שנקבל את אמונו של הציבור".

 

 

הבית היהודי

מועצת הבית היהודי התכנסה אמש ובחרה את אשר פיניאן לעמוד בראש הרשימה למועצת העיר ואת חבר המועצה היוצאת גבי חסין במקום השני.

הצבתו של חסין במקום השני ברשימת הבית היהודי מחזקת את ראש העיר בבחירות על הראשות היות והבית היהודי לא יציב מועמד לראשות העיר (ראה ידיעה נפרדת).

מאגר הקולות הסובב את גבי חסין חופף לא במעט את מאגר הקולות של האב ניסים מלכה, וקל להניח שבמצב בו הבית היהודי לא מציב מועמד לראשות העיר, קל יהיה למצביעיו לבחור ב'בשר מבשרם'. כזכור, הרב מלכה היה שנים יו"ר המפד"ל בעיר, לפני שעבר לליכוד.

עוד קודם ההחלטה התלבטו ממושכות בבית היהודי כיצד לנהוג בבחירות האלה. עמדו בפניהם מספר אפשרויות ובהן: לתמוך בבנצי יעקב, לתמוך ביורם מלול, ועוד לפני שהרב ניסים מלכה חבר לליכוד, גם מועמדותו עמדה על הפרק.

לבסוף, החליטו בבית היהודי שלא לתמוך בשום מועמד (נכון לעכשיו) לראשות העיר ולהתמודד רק למועצת העיר.

 

 

יורם מלול

יורם מלול המועמד לראשות העיר ברשימה עצמאית, היה מחוזר על ידי הבית היהודי עד לאחרונה. השבוע, בעקבות החלטת הבית היהודי שלא לתמוך ולא לחבור למי מהמועמדים, אומר מלול "אכן, היו שיחות מצד הבית היהודי איתי. לא פסלתי על הסף התקשרות או הליכה באופן כלשהו עם הבית היהודי, אולם בעקבות התפתחויות שהיו בשבוע האחרון הדבר לא הסתייע. אנחנו ממשיכים הלאה", אומר יורם מלול ל"חדשות הגליל".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad