היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הבניונים – דומים אבל שונים

 

אבי בניון – חלום חדש

את אבי בניון הכרתי, כמו רובכם כ"אח של". הקול זהה וחד, הלחנים נשמעים מוכרים, ואפילו במראה הם יחסית דומים. אך אחרי שמיעה של הדיסק הראשון "כל נשימה", הבנתי שיש כאן משהו אחר לגמרי. מעריציו הגדולים של עמיר יוכלו להעיד שרבים משיריו מורכבים ועמוקים, ולעיתים הצלילה אליהם קצת מעיקה, שכן לא פעם הלחנים והשירים "כבדים", ככה שהם לא מתאימים לסתם ריצת ג'וגינג. השוני הגדולavibenayun_chalom_500x500_621424541.jpg לטעמי בין עמיר לאבי הוא הפשטות והמסר הכה ברור שאבי מנסה להעביר. פעם באחד הראיונות שאלו את עמיר על המסר של אחד משיריו והוא הסביר כי כל אדם יכול לפרש אותם לפי הדמיון המפותח שלו, אך אצל אבי, הנושא אחר לגמרי. פשטות, חדות, בהירות הם חלק מהמוסיקה שלו, שמלווה בנגינה מהוקצעת ומתוקה. אחרי שני דיסקים טובים, אפשר להמר כי הדיסק הזה יהיה המקפצה האמיתית לתודעת הקהל, ולביטול סופי של התואר "האח של". אחד הדברים שמאפיינים את הקריירה של אבי הוא השילוב המנוגד בין האמונה הדתית החזקה שלו לבין המוזיקלית המערבית-חילונית שהוא מייצר. בכלל, קונפליקטים לא ממש מטרידים אותו, שכן מצד אחד הוא יוצר בחסד, ומצד שני העצמאות המוזיקלית חשובה לו, וכן גם בחיים, בלילה הוא מופיע ומנגן עם עמיר בהופעות ברחבי הארץ וביום הוא ממשיך להתפרנס מעבודת השיפוצים ביחד עם אביו.

אלבומו החדש "חלום חדש" יצא בשבוע הבא לחנויות, ובינתיים משמיעה ראשונית ניתן להתחיל להכין תוכנית גמילה ממנו. הסינגלים שכבר יצאו "החיים", "דרך לעבור", "אבא" והחדש "בשם החופש" זוכים לכבוד בתחנות הרדיו, כשהסינגל האחרון גרר אחריו התעניינות רבה מצד "ידיעות אחרונות", "YNET", "ישראל היום", "רשת ג'", "רייטינג",
"ערוץ הידברות", עיתון "בשבע" ותחנות הרדיו האזוריות (ביום שני האחרון הוא התראיין ב"קול הגליל העליון"). מומלץ בחום!


עמיר בניון "לדעת הכל"

מי שמכיר את הקריירה של עמיר בניון כבר הבין שהיא יכולה להיות כל דבר בעולם, מלבד צפויה. הוא הספיק כבר לשחרר אלבום שכולו רצועה אחת ("הרהורים"), לקפל את האמת שלו בתוך שירי מחאה ("אני אחיך", "לא כחול לא לבן", "התקווה" ועוד), להקליט שיר עם 11 חברי כנסת ("שיר ערש"), ואפילו לזעוק למשיח מתוך הפלייליסט של גלגל"צ ("עומד בשער"). וכמובן, להנפיק שלל להיטים אהובים ("ניצחת איתי הכל", "כשאת עצובה", "מורה לחיים", "שמחות קטנות" עם מיכה שטרית, "שלכת", "מחשבות" עם יהודה מסס ועוד). עכשיו הוא עושה את זה שוב אחרת.943_458793027.jpg

אלבומו ה-10 של עמיר בניון, "לדעת הכל", יצא במהדורה מיוחדת במכירה באינטרנט (http://www.nevelasor.co.il במחיר של 35 שקלים) ובכמה אלפי עותקים פיזיים (נסו את מזלכם בחנויות שבעיר) וגם לזה יש הסבר, "נניח ובא לי לשבריר שנייה, שכבר חלפה, להיות זמר-יוצר נורמטיבי, ואני מקבל את תחלואי הענף כגזירת שמים, אבל למה זה צריך לקחת שנתיים? על כל אלבום שרואה אור יש לי עוד שניים על המחשב, בחשבון פשוט. למה אני לא יכול לרוץ אחרי יום באולפן ולומר 'ראו'?".
מדובר בניסיון מסקרן להתנתק מאילוצי תעשיית הפלסטיק בשוק המוזיקה. המהירות, הפשטות והזמינות קורצות ל"נבל עשור", וכעת המשחק מתחיל.
"לדעת הכל" מורכב מ-12 שירים מגוונים במיוחד. יש בו שיר על תחיית המתים ("חזון יחזקאל", שהספקתם כבר להכיר כסינגל הראשון), שיר במקצב טראנס ערבי ("אדם"), בלדה מפעימה שמזכירה את האיכויות של "ניצחת איתי הכל" (שיר הנושא "לדעת הכל"), עיבוד בלדתי לשיר שכתב הבבא סאלי ("אשמח בך"), שיר בגוון בלוזי מסקרן ("כד מזכוכית"), להיט פיוטי אך קצבי שמסכם את לוחות הברית בשפתו של בניון ("עשרת הדיברות"), ושלל בלדות שמזכירות את האיכויות של האלבום "הכל עד לכאן".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad