היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

החינוך בראש – גליל מזרחי

מטרת המפגש הייתה התנעת תהליך אסטרטגי חינוכי למרחב הגליל המזרחי, בניסיון לגבש דרך חינוכית חדשה, אשר תתמודד עם אתגרים רבים, מתוך רצון להוביל את הגליל המזרחי להיות אזור מוביל בחינוך במדינה.

יו"ר צוות חינוך בפורום הגליל המזרחי וראש מועצה אזורית גולן, אלי מלכה: "כבן צפת, מתרגש מאוד. אנחנו לוקחים אחריות על עתיד האזור שלנו, מאמונה שחינוך הוא מנוע הצמיחה העיקרי שיוביל לבנות חברה טובה יותר. אנחנו מציפים את הרצונות והצרכים, האינטרסים והויכוחים. בסוף התהליך אנחנו רוצים לצאת עם כיוון ברור למה צריך לעשות כדי שהתלמידים שלנו יהיו טובים יותר, ערכיים יותר ויצירתיים יותר".

מנהלת מחוז צפון, ד"ר אורנה שמחון: "יש הרבה יוזמות בכל הארץ שקמות בניסיון לשפר את מערכת החינוך, שהיא כידוע המערכת שסופגת הכי הרבה ביקורת, ולצערי רבות מהיוזמות נופלות. אני מאמינה שהיוזמה הנפלאה הזאת תצליח, משום היכרותי את כל ראשי הרשויות כאן, שהצליחו לשים בצד את המחלוקות ולהצטרף לתהליך ויחד הם לא יתנו לניסיון הזה להיכשל. עבודה רבה לפנינו בחינוך ויש אנשים רבים שהחינוך נוגע בהם. תחושת 'היחד' שיש כאן תאפשר לנו להתמודד עם אתגרים רבים".

בין האתגרים שמנתה ד"ר שמחון היו מיצוב מערכת החינוך כמערכת מצליחה, זיהוי תהליכים שמייצרים חוסן קהילתי בתוך מערכות החינוך, הכנת הילדים שלנו לעתיד של המאה ה-21 וחיזוק המצוינות, התייחסות לשינוי שחל בחברה הישראלית בקיץ האחרון "המחאה לא שכחה, היא רק לקחה פסק זמן ואנחנו חייבים להיות קשובים לשטח. זאת מחאה של מעמד הביניים שמחזיק על כתפיו את המדינה", שינוי מערכתי בחינוך לגיל הרך, שילוב תלמידים במוסדות אקדמיים וצמצום פערים כיעד.

במפגש השתתפו מנהלי מחלקות חינוך מכל הרשויות, לצד ראשי רשויות ופעילים מרכזיים בעמותה. בהם ראש עיריית צפת, אילן שוחט, ראש מועצת טובה זנגריה, צביקה פוגל, ראש מועצה אזורית עמק הירדן, יוסי ורדי, ראש מועצה אזורית מרום הגליל, עמית סופר, ראש עיריית קריית שמונה, הרב נסים מלכה ויו"ר הפורום אהרון ולנסי ממועצה אזורית הגליל העליון. לצידם היה גם מר יהודה הראל שפועל ללא לאות כבר עשרות שנים לפיתוח הגליל והגולן. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad