היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המכללה האקדמית תל-חי תעניק תואר שני בחינוך

לימודי התואר השני בחינוך יכללו שני מוקדי התמחויות: האחד- "אוכלוסיות מיוחדות וחינוך מיוחד", והשני-  מסלול "ניהול".

הלימודים בתוכנית יתבססו על חיבור בין התיאוריה לבין הפרקטיקה, תוך יצירת זיקה חזקה בין האזור הגיאוגרפי, אצבע הגליל, לבין מוסדות החינוך הרבים שבו ולמגוון הקהילתי והתרבותי שלו.

התוכנית תעניק לבוגריה היכרות טובה מאוד עם יסודות עולם החינוך המשתנה, ידע מתודולוגי מעמיק להתמודדות עם נושאים שבמוקד השיח החינוכי וחשיפה להתמחות בניהול, או בחינוך מיוחד. הכרת יסודות החינוך תאפשר למוסמך להבין את התהליכים והמתחים של מערכות חינוך בראייה כוללת, באמצעות הקורסים הבאים: "פילוסופיות חינוכיות", "מדיניות חינוכית", "רפורמות חינוכיות" ו"רב תרבותיות בחינוך", במבט גלובלי ולוקלי. בסיס זה הוא מרכיב חיוני לתפקוד המוסמך כאיש חינוך, כמורה ומחנך מהשורה, וודאי שכבעל תפקיד במערכת החינוך. בנוסף, יושם דגש על התמקדות בתהליכים במערכת החינוך בארץ מנקודות מבט של התפתחות היסטורית והתפתחות חברתית.

למוסמך בהתמחות בניהול, יינתנו יסודות כלליים בניהול ויסודות ספציפיים בניהול חינוכי. תחום זה הוא קריטי בכל מערכת החינוך בארץ. שדרוג שדרת הניהול הבית-ספרית, הוא תנאי חיוני לקידום כל מערכת חינוך. על המנהל במאה ה-21 להיות מצויד בכלי ידע תיאורטי ויישומי ברמה גבוהה. ההתמחות בחינוך מיוחד מקורה במוקד הקיים בחוג לחינוך בתחום זה, שהוא המוקד המוביל בחוג. בוגרי החוג במסלול זה יוכלו להתפתח מקצועית בתוכנית החדשה שתעניק ידע מקיף ומעמיק בחינוך מיוחד.

 

 

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad