היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התמ"ת ישקיעו 10מיליון בשוק בקריית שמונה

60 מיליון שקלים יושקעו בשלוש השנים הקרובות בשיקום ושיפוץ שווקים במרכזי ערים בנגב והגליל, כחלק מתפיסה אותה מקדם המשרד לפיתוח הנגב הרואה בשווקים העירונים מנוע צמיחה כלכלי וסביבתי.  בשלב הראשון הוחלט כי הערים קריית שמונה, בית שאן, דימונה, מעלות, חצור הגלילית וסכנין יצאו לתיכנון מפורט, בתיקצוב משותף של המשרד לפיתוח הנגב והגליל ומשרד התעשיה והמסחר. התוכנית שסוכמה בפגישה משותפת שלשר התמ"ת שלום שימחון והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, מצטרפת לתוכנית נוספת שמוביל המשרד לפיתוח הנגב והגליל של שדרוג 15 אזורי תעשייה בהשקעה של 30 מלש"ח. .

המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום: "השווקים והמרכזים המסחריים מהווים מנוע כלכלי ויש להם חשיבות מכרעת להתפתחותן של הערים. במקומות רבים מקומות אלו מוזנחים ולא ממצים את הפוטנציאל הכלכלי – תיירותי הטמון בהם. כחלק מהתפישה שאנו מובילים למתג ולחזק את הערים בנגב ובגליל כערי מטרופולין המשוכות אליהן אוכלוסיה מכל האזור, התוכנית תביא להתאמת השווקים למאה ה – 21. שיקום ושדרוג שווקים ואזורי תעשייה מביאות להתעוררות העסקים וכמובן ליצירת מקומות תעסוקה נוספים. מדובר בפרוייקט המצטרף לשורת פרויקטים שאנו מובילים על מנת להגשים את החזון של הבאת 600,000 מתיישבים חדשים לנגב ולגליל בעשור הקרוב".

ההחלטה על הערים שנבחרו מבוססת על המלצות של חברת גיאוקטוגרפיה שערכה עבודת מיפוי ב-18 רשויות מקומיות.

עבודת המיפוי של גיאוקרטוגרפיה כללה ביצוע אבחון כללי של גורמי כשל פוטנציאלים וגיבוש קריטריונים להצלחה. בין היתר נבחן הפוטנציאל הכלכלי המצוי בישוב אל מול ההיצעים המסחריים המודרניים שבו, והסיכוי להגדיל את סף הרווחיות.

מתודולוגיה המחקר התבססה על  4 שלבים: שלב ראשון תיאום הגדרות וריכוז נתונים, שלב שני תעדוף וטופולוגיה של סוגי המוקדים, שלב שלישי סקרי שטח ושלב רביעי פרוגרמה כלכלית לכל אתר ותכנית פעולה אינטגרטיבית. לדוגמא, בעיר בית שאן שנבחרה לקחת חלק בפרויקט קיימים 15,000 מ"ר של שטחי מסחר, מתוכם 7,000 מ"ר של מסחר מאורגן, כאשר בתכנון להקים פאוור סנטר של 15,000 מ"ר. בעיר קריית שמונה יש 40,000 מ"ר של מסחר ומתוכנן פאואר סנטר על שטח של 10,000 מ"ר.

אולי יעניין אותך

Bottom ad