היום ה-05 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הנוער לשלטון

עובדי העירייה שיתפו את הנוער בעבודתם והיו קשובים לצרכי הנוער שהעלו המחליפים הצעירים.
האירוע התקיים הודות
לעבודתה של המחלקה לנוער, המשמשת לנוער אוזן קשבת בכלל ולמועצת הנוער העירונית בפרט, ועושה כל שביכולתה לסייע לנוער.
ביום הזה, מועצת הנוער ביקשה "לשים את הנוער במרכז", נציגי המועצה רצו לקדם את שיתוף הנוער בהחלטות מרכזיות שמתקבלות בעירייה וקידום מועצות התלמידים ומועצת הנוער העירונית בתוך בתי הספר ובעיר בכלל. בסוף היום, נערכה ישיבת סיכום של כל המשתתפים באולם המליאה בבניין העירייה

סביב שולחן מליאה גדול, העלו בני הנוער את תובנותיהם והישגיהם לטובת בני הנוער ביום זה ובכירי העירייה העלו את התרשמותם, חוויותיהם ולקחיהם מהאירוע.

עובדי העירייה ציינו לטובה את היום ואת העובדה שלמדו הרבה מאד ממחליפיהם על הנוער וצרכיו ועוד רעיונות שונים בתחומים מגוונים. ראש העיר ניסים מלכה, ציין כי יום חילופי השלטון הוא אכן אירוע חשוב שבו מובילי התחומים בעירייה אף לומדים יותר מבני הנוער מאשר הם לומדים מאיתנו. בעירייה מקווים כי מעתה כל נציג שהשתתף ביום ישמור על קשר עם בעל התפקיד אותו החליף. כמו כן יש בעתיד מקום להקצות עוד זמן ליום חילופי שלטון בכדי שניתן יהיה ללמוד ולהפיק ממנו יותר.

בני הנוער אמרו כי הם רואים ביום זה קרקע לפיתוח ועיצוב מנהיגים לעתיד ומקווים כי נושאי התפקידים אכן ישכילו לשלבם בכל החלטה עקרונית בנוגע לנוער ולחזון העיר.

בסיום היום הודיע ראש העיר מלכה על מינויה של  ספיר הוד (שכיהנה במהלך היום כראש העיר) ליועצת ראש העיר לענייני נוער.

ספיר הוד היא יו"ר מועצת הנוער העירוני, תלמידת כיתה י' באולפנית. כאשר התלמידים התפזרו כל אחד לבית ספרו, שאלנו את ראש העיר ספיר הוד מה היו חוויותיה באותו יום ומה היא הייתה עושה אילו הייתה ראש עיר?

ספיר: "ביום חילופי השלטון נחשפתי להרבה דברים שמעולם לא פגשתי והכרתי דברים שלא ידעתי שקיימים בעירייה ובעירנו. למדתי רבות על ההתנהלות של העירייה, הישיבות הקבועות, התנהלות במצבי חירום ועוד. נהניתי מאוד והבנתי את החשיבות של סיורים מחוץ לעירייה, הקשבה לתושבים וראייה אמיתית וכנה של הדברים בשטח. לקחתי המון מזה למועצת הנוער העירוני ונקווה שבהמשך נוכל ליישם את כל מה שלמדנו.

עם החשיפה הנרחבת באותו יום לא הספקנו להיחשף לכל פעילות העירייה וישנם נושאים בהם לא הספקתי לדעת איך פועלת העירייה ובאיזה היקף. אילו הייתה לי ההזדמנות הייתי רוצה לפעול יותר למען חזות העיר, ניקיון, מבנים וכל הנלווה. הייתי פועלת למען הרחבת התעסוקה, דיור ומקומות בילוי לצעירים. ממה שהספקתי להיחשף ישנם תוכניות רבות לעתיד, כיום בתור נערה ויושבת ראש מועצת הנוער העירונית יש לי האפשרות להעביר את המסר לבני הנוער ובכלל לחברה בה אני חיה שקודם כל בעיר שלנו יש הרבה דברים טובים ויפים השאלה היא כמה אנחנו באמת שומרים עליהם. לפני שדואגים לפיתוח יש לשמור על מה שיש".

 

ספיר, בהחלט יכולה לשמש מודל לחיקוי ומלבד לימודיה והיותה פעילה במועת הנוער העירוני היא מתנדבת: מד"א, הוסטל, מועדון קדימה (ילדים ונוער בסיכון bmc) ויד שרה.

אולי יעניין אותך

Bottom ad