היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הנקמה עיוורת, הצדק לא

איננו נוהגים להביא כאן סיפורים על ענייני פשע ופלילים, בדרך כלל.

הפעם, אנו חורגים ממנהג זה ומביאים לכם סיפור אמיתי בו כל הדמויות אמיתיות (השמות בדויים) דווקא בנושא בו הפך נשק השקר והנקמה לכלי קטלני שאפילו טובי החוקרים והמשפטנים עלולים ליפול בו. הקרב המכוער בין בני זוג, מהרגע שנתגלעה ביניהם מחלוקת ודרכיהם נפרדו. השקר ובידוי ראיות הפך להיות נשק לגיטימי ונתן תוקף למימרה 'לא תשים מכשול בפני עיוור'. גם הטוב והחכם שבשופטים, החוקרים או עורכי הדין עלולים להגיע למסקנות שגויות ולהביא להרשעתו של החף מן הפשע ולשחרר את הפושע האמיתי.

המקרה הזה, כאמור התרחש כאן ממש מתחת לאפינו, ובו מעורבים שני זוגות לשעבר, שדרכיהם נפרדו, ובמקום ליישב את המחלוקות ביניהם בדיבור, כנות פשרה והסכמה, בחרו מקצת המעורבים ל'תפור' תיק לאחד הגרושים באמצעות בידוי ראיות וגיוס 'חברה-עדה' שתעיד עדות שקר נגד הגרוש.

על הכל חשבו הזוממים בבואם להפליל את הגרוש, אולם הם שכחו לקחת בחשבון שלצדק יש עיניים ומצלמה ובעזרת זוג (גם בחיים) עורכי הדין דוד וגליל שפיגל הצליחו לשכנע את החוקרים שהפעם מדובר בחשוד שיש כיסוי לזעקתו "אני חף מפשע".

…הנה סיפור המעשה כפי שהתרחש השבוע.

 

הדמויות בסיפור

אברהם, התגרש מאביבה ונישא לאהובה שהיא גרושתו של יהודה.

 

אביבה ויהודה (גרושיהם של בני הזוג שנישאו) חברו יחד וזאת במטרה להפליל את אברהם.

 

תחילתה של הפרשה

בתלונה שהוגשה ע"י גרושתו של אברהם, בה מסרה הגרושה כי הגרוש (אברהם) תפס אותה במרכז העיר בצהרי היום, הכה אותה נמרצות וכראייה סמכה את תלונתה על מסמכים רפואיים ממגן דוד וכן איים עליה כי ירצח אותה.

בעקבות התלונה נעצר אברהם, והובא לביהמ"ש להארכת מעצרו בעבירה של תקיפה ואיומים. ביהמ"ש האריך את מעצרו ב-3 ימים וזאת להשלמת חקירה.

למחרת, נמסר לסנגורים עוה"ד שפיגל דוד וגליל, כי נגד העצור ישנה עדה חיצונית מחיפה שנקלעה לצורך עיסוקיה בקריית שמונה ותגיע לעיר כדי לקיים מסדר-זיהוי תמונות-כנגד החשוד.

עורכי הדין שפיגל הסנגורים הגיעו למסדר הזיהוי, הכינו תמונות על המחשב של ניצבים דומים במראה לחשוד שלהם כדי לראות אם העדה, שלטענתה הייתה עדה אקראית לאירוע, תזהה את החשוד.

במסדר הזיהוי הצביעה העדה במדויק על החשוד וסיפרה כי זהו החשוד שראתה אותו מכה אישה ומאיים על האישה ברצח, לשאלתם סיפרה כי עיסוקה הוא סוכנת מחשבים וכי נקלעה לקריית שמונה כדי לעשות עסקת מחשבים. "אין לי שום היכרות מוקדמת עם המתלוננת" וכי הטריחה את עצמה עד קריית שמונה להעיד לטובתה. "אני עצמי הייתי אישה מוכה בעברי", הדגישה את משימתה.

 

לאחר מסדר הזיהוי, מבחינה משפטית הבינו עו"ד שפיגל כי יש בעיה עם הראיות אבל, התעקשותו של החשוד כי לא פגש ביום זה את גרושתו וכי האירוע לא היה ולא נברא, התעקשו השניים  להעמיק בחקירה וביקשו מאברהם  לזכור מה היו מעשיו ביום האירוע.

אברהם אמר "אני זוכר הכל כל שנייה", ושלח אותם לבדוק בקיבוצים בהם שהה לרגל עבודתו לצורך מתן הצעות מחיר.

בבדיקה בקיבוצים, התברר כי מצלמות הכניסה של הקיבוצים הראו אותו בשעות הכניסה והיציאה מכל קיבוץ, ובחיבור כל הסרטים הובהר מעל לכל ספק שאברהם לא יכול היה לפגוש את גרושתו ובטח לא להכות אותה…

עם המידע הזה פנו עורכי הדין גליל ודוד למשטרה וביקשו שיעמיקו חקר. השוטרים יכלו עפ"י כל מה שהיה בידם: מתלוננת ועדת ראיה 'אקראית' להפסיק את החקירה ולהגיש נגדו כתב אישום, וזאת למרות האליבי. החוקרים, שמעו את זעקתם של החשוד אברהם ועורכי דינו והחליטו לעשות מעשה שהוא חריג ונדיר.

המשטרה הזמינה 'מחקרי תקשורת ואיכון טלפונים' ואז נתגלתה האמת. עפ"י מחקרי התקשורת של כל המעורבים, הסתבר שהחשוד היה אכן במקומות שעליהם הצהיר, המתלוננת לא הייתה במקום האירוע שעליו סיפרה במשטרה, והעדה הפיקטיבית הייתה במקום אחר בארץ ולא בקריית שמונה.

נתונים אלה הביאו למעצרם של זוג הגרושים והעדה הפיקטיבית בחשד לבידוי ראיות, מסירת ידיעות כוזבות ושיבוש מהלכי משפט.

בתום חקירה מאומצת הודתה המתלוננת כי פברקה את עדת הראייה. גם עדת הראייה עצמה נעצרה והודתה כי לא היו דברים מעולם וכל כוונתה הייתה לעזור לחברתה להביא למעצרו של הגרוש. והצלע השלישית, היה מי שתיווך והכיר בין העדה הפיקטיבית למתלוננת.

נכון לרגע זה שלושת המעורבים בעלילה עצורים ומעצרם הוארך ביומיים לצורך גיבוש כתב אישום כנגדם על מסירת ידיעות כוזבות, בידוי ראיות ושיבוש מהלכי משפט.

 

מסקנות

אם החלטתם להתחתן ולהפוך לזוג, תשתדלו לא להתרגש, אם לא קרה משהו חמור במיוחד.

אם החלטתם להתגרש, עשו זאת ברוח טובה (עד כמה שאפשר).

אם נפרדתם כבר, אל תפנו לעולם לדרך הנקמה כי בסופה תמיד, אבל תמיד יחכו לכם צרות שמשקלן וכאבן ישכיח מכם את הגרושים.

אבל, אם אחרי הכל הסתבכתם, תשדלו שלא יצלמו אתכם או את קורבנכם, ושלא תפלו בידיהם של חוקרי משטרה המוכנים לצאת מן הקופסה, גם כאשר הם לא מחויבים לעשות זאת על פי חוק, רק כדי להגיע לחקר האמת.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad