היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הצד האנושי של "אנוש"

עמותת אנוש פועלת בקריית שמונה ומקיימת כר נרחב של פעולות:

מועדון חברתי, המהווה מוקד משיכה ופעילות לשעות הפנאי של ה"מתמודדים" ומענה לבדידות שרבים מהם חשים. המועדון מצויד היטב עם מחשבים, שולחן סנוקר ושולחן פינגפונג ויש בו מגוון פעילויות העשרה ופנאי. בימים אלו מתקיימת במועדון סדנת צילום. המועדון ממוקם ברחוב הרצל 85 וכולם מוזמנים.

קפה מותק, הנו בית קפה לכל דבר עם אוכל טעים ובריא וקפה מעולה. בקפה מתקיימות מגוון פעילויות העשרה לטובת הציבור במרחב הגליל העליון. בנוסף מאפשר הקפה מפגש נורמטיבי ושובר סטיגמה בין אנשים מהקהילה ל"מתמודדים". מסוף חודש אוקטובר הקפה ייפתח 5 ימים בשבוע ויהווה מקום תעסוקה ל"מתמודדים", שיכשיר אותם לתעסוקה בשוק החופשי. ב"קפה מותק" שותפים: אנוש, המכללה האקדמאית תל חי ואגודת הסטודנטים והוא נמצא במעונות החדשים של המכללה האקדמאית תל חי ליד בי"ס עוזיאל.

דיור מוגן, נותן מענה לצורכי ה"מתמודדים" לחיות בקהילה שלהם בעצמאות תפקודית ורגשית במינימום תלות במשפחה. צוות הדיור המוגן מגיע לביתו של המתמודד ועוזר לו בכל צרכי חייו מהרמה הרפואית, דרך למידת מיומנויות תפקוד בסיסיות וניהול תקציב ועד והגשמת חלומות. בימים אלו אנו מתחילים לתת שירות לא רק בקריית שמונה אלא גם בקיבוצים, במושבים ובמושבות בכל הגליל העליון.

שירות למשפחות, מתוך אמונה שגורם משמעותי בתהליך השיקום של האדם המתמודד עם קשיים נפשיים הוא המשפחה ולכן, שיש לתמוך ולתת כלים למשפחה בהתמודדות עם בן המשפחה הנמצא במשבר וקושי. לשם כך הקמנו את מרכז הייעוץ למשפחות. רכזת תחום המשפחות היא עו"ס סטפני בלק, טלפון 054-9299526. יש לנו ארגונים רבים שעוזרים לסניף קריית שמונה ביניהם חברת טבע, המכללה האקדמאית תל חי, הום סנטר, סופר פארם ועוד.

אנו מחפשים אנשים שמעוניינים להתנדב במגוון תחומים, מוזמנים לפנות לנמרוד 054-9299446.

 

 

מה זה "אנוש"?

"אנוש", העמותה הישראלית לבריאות הנפש, נוסדה בשנת 1978 על-ידי קבוצת משפחות, מתנדבים ואנשי מקצוע. העמותה, משקמת כיום למעלה מ-5,000 נפגעי נפש ב-55 סניפים ברחבי הארץ, שמה לה למטרה לקדם את נושא בריאות הנפש של הפרט והמשפחה ולשקם את נפגעי הנפש בקהילה בתחומי החברה, התעסוקה והדיור. בעמותה מופעלים שירותי שיקום בכל תחומי החיים: החברתי, התעסוקתי, דיור מוגן, הוסטלים, השמה תעסוקתית וייעוץ למשפחות. "אנוש" מעסיקה כ-650 עובדים בתחומי השיקום, בכללם עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, מדריכי שיקום וחונכים. את העמותה מלווים מעל 800 מתנדבים ברמה יום-יומית, תוך מחויבות יוצאת דופן.

לאן יופנו התרומות? לספק שירותי שיקום למתמודדים עם פגיעה נפשית מאזור קריית שמונה, צפת והסביבה במספר מסגרות בצפת: מועדון חברתי אליו מגיעים ארבע פעמים בשבוע נפגעי הנפש מכל האזור. המועדון שוכן ברחוב הרצל 5. דיור מוגן: שירות העונה לצורכיהם של נפגעי הנפש לִחיות בקהילה, בסביבה נורמטיבית עם מקסימום עצמאות תפקודית ורגשית, במינימום תלות במשפחה.

הוסטל: מיועד למתמודדים הזקוקים למסגרת תמיכה אינטנסיבית ולאווירה תומכת ומוגנת. בהוסטל מתגוררים כ-15 דיירים ורובם יוצאים לתעסוקה בקהילה. ההוסטל שוכן ברחוב הגדוד השלישי 98.

ערב התרמה של עמותת אנוש בקריית שמונה וצפת יפתח את מסע ההסברה של עמותת אנוש לבריאות הנפש לשנת 2011. המפגש יתקיים מחר (ביום שלישי ה-12.9) ב במתחם הסראיה במעמד ראש העיר של צפת, אילן שוחט, כאמור.

בתוכנית: תערוכת אמנים ניידת של מתמודדים עם פגיעה נפשית מכל הארץ, קטעים מוזיקליים וחשיפה מרגשת של סיפורי התמודדות עם המחלה. כל ההכנסות קודש לקידום הפעילות למען נפגעי נפש בעיר.

אירועי חודש בריאות הנפש שיתחילו ב-14.9.11, ייחתמו בסוף נובמבר במופע התרמה גדול למען עמותת אנוש בתל אביב, בהשתתפות נשיאת אגודת הידידים של העמותה צופית גרנט ובמופע של ברי סחרוף שגויס לקידום מודעות וסיוע לנפגעים.

לפרטים ולתרומות: נמרוד דורון-קינסברון, מנהל אשכול קריית שמונה-צפת, עמותת אנוש-054-9299446, 052-3350188. 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad