היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

הקפיטליזם האכזרי

לאן הממשלה הזאת וקודמותיה רוצות להוביל אותנו? זוהי ארץ של עשירייה המבוססים כלכלית שימשיכו לקנות את אותם מוצרים המתייקרים ללא הרף ובכל מחיר. אבל מה עם עמך ישראל הנאלץ לאכול סלט בלי עגבניות, מסתפק בשמינית עוף אחת לשבוע, ובשניצל עוף מחולק לפי מספר הנפשות בבית?

רק לפני מספר שבועות, העוף נמכר ב-10-14 שקלים לקילוגרם אחד, איך פתאום המחיר קפץ ל 20 -22 לקילו? מדוע אין פיקוח על אותם מוצרים חיוניים ועל החמדנים שמרוששים ומורטים אותנו עד הנוצה האחרונה? איך יתכן ששני בני זוג עובדים לא מצליחים לגמור את החודש?

הבעיה העיקרית היא שלאף אחד לא אכפת, לא שרי הממשלה ולא חברי הכנסת, כי הם אינם יודעים רעב ומחסור, לעומת אותו פועל החושש על קיומו ועתידו ועתיד משפחתו… לזה קוראים: "הקפיטליזם האכזרי". אמנם שורות אלו נכתבו לפני כחודש ימים, אך לא משנה את העובדה שהעם הזה איבד את אנושיותו בכמה וכמה תחומים, מאדם ועד בהמה. ראינו בתוכניותיו של רפי גינת, כולבוטק, היחס האכזרי של האדם לבהמות ולעופות, וממשיך לבני האדם!

לב אבן

 קראתי בעיתון היומי, ידיעות אחרונות, על מצוקותיה וייסוריה של נערה חולת סרטן, שחוקית, אינה יכולה לשהות בישראל בהיותה גויה, שאשרת אימה תמה, והיא חייבת לחזור לארץ מולדתה… ילדה זאת מאושפזת באחד מבתי החולים בארץ, ובמקום לעודד אותה להתגבר על המחלה, השלטונות מצווים עליה לעזוב את הארץ בתוך זמן קצוב…מה לעזאזל קורה לעם שלנו?! היכן האנושיות והרחמנות שהעם היהודי כל כך מתפאר בהם? האם שתי נפשות, היא ואימה, ירוששו את המדינה, או חלילה יחריבו אותה? האם אי אפשר להפעיל את השכל הישר, במקום ביורוקרטיה המסורבלת שלנו, הרי מדובר בבני אדם!

 

אדוני, אתה שקרן!

לא, לא השתמשו חלילה באותן מילים, אבל תקראו ותצרפו את שם התואר המתאים. לפני כשבועיים, הוזמן תור לרופא בקופת החולים דרך האינטרנט. התור נקבע לעוד ארבעה ימים. אבל מה לעשות, הגברת לא הרגישה בטוב וביקשה להתקבל יום לפני…ונענתה "גברת, יש לך תור למחר בשעה 08-40, וכרגע אין רופא בקופה". איך שהוא הגברת עברה את הלילה בשלום, ולמחרת התייצבה לפני השעה היעודה, מול האוטומט לקביעת התורים.

להפתעתה היא נתבקשה לגשת לפקידת הקבלה, כי אין לה תור… והפקידה בשלה: "לא הזמנתם תור", "הרי לא יתכן, רק אתמול אמרתם לנו שיש לנו תור להיום. אולי מחקתם בטעות. אולי טעיתם בהדפסה", אולי, אולי ועוד אולי…

לבסוף הגברת קיבלה תור לרופא באיחור של שעה שלמה. בעלה של הגברת לא היה מוכן לספוג את העלבון הזה, הוא נסע הביתה והביא את התדפיס ומסר אותו למזכירת הסניף ולטיפולה.

להבא, אם הזמנתם טור באינטרנט בקופת החולים, תדאגו להביא אישור להוכחה, ואל תסמכו על אף אחד.

 

                                                                                                 יוסי פרטוק

אולי יעניין אותך

Bottom ad