היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

וועד עובדי העירייה: "נשבית את העירייה אם הנהלת תמשיך להתנהל חד-צדדית"

 

השבוע נפל דבר במערכת היחסים שבין וועד העובדים של העירייה והנהלת העיר.

זו הפעם הראשונה שוועד העובדים ומועצת הפועלים יוצאים במתקפה כנגד העירייה על כך שהמהלכים האחרונים הקשורים לעובדים נעשים בחד צדדיות ומעשים אחרים ביניהם ניוד עובדים נעשה ללא תיאום וללא הסכמה של וועד העובדים.

"כך זה לא יכול להימשך אומרים בוועד ובמועצת הפועלים",

עד היום העדיפו בוועד לשמור את המהלכים ואי ההסכמות מול הנהלת העיר ב'תוך המשפחה'. מעט מאוד דברים דלפו החוצה, ולשאלה 'מה קורה?' שהופנתה אליהם בהקשר תוכנית ההבראה, התשובה הייתה 'הכל בסדר'.

עכשיו מסתבר שוועד העובדים מחזיק בסכסוך עבודה מחודש אפריל השנה בשל אי ההסכמות, אם וכאשר יהיו בתהליך ההבראה.

לא ידוע של מי הרעיון להכריז על סכסוך עבודה (על תנאי) לפני יותר מחצי שנה, אך מסתבר שהרעיון הוכיח את עצמו בימים אלה.

הנהלת העיריה פנתה בזמנו לבית המשפט לבטל סכסוך זה אך בית המשפט החליט לדחות בקשת הרשות והותיר את הסכסוך על כנו והורה לצדדים לנהל מו"מ על המחלוקות.

מאז אפריל השנה התקיימו מספר ישיבות אך ההסכמות לא יצאו לפועל.

הבקשה לסכסוך עבודה אומנם הוגש באפריל, אך מאז ינואר השנה, הרשות מתנהלת באופן חד צדדי, הדבר בא לידי ביטוי בניוד עובדים באופן שרירותי, באי תשלום לעובדים על עבודות שבוצעו בפועל, אי מסירת דוחות עבודה לעובדים, קליטת עובדים ללא מכרזים, הרעה בתנאי עבודתם של מלווי הסעות, פרישת עובדים לפנסיה ללא גמר חשבון והשארת העובדים חודשיים רבים באי ודאות לגבי פרישתם כאשר הם כבר אינם עובדים, העסקת קבלני כח אדם בגזברות ובניקיון בעלויות של מאות אלפי שקלים בשנה.

וכמובן לאחרונה העובדים מרגישים חוסר ביטחון בעבודה, איומים על העובדים מצד מנהלי אגפים בוועדות שימוע לפיטורין באם לא יקיימו את החלטות הניוד.

שולה עמוס יו"ר וועד עובדים "אני מבקשת להבהיר שהרשות חייבת להבין שיש נציגות נבחרת לעובדים שנבחרה על ידם ותעשה הכל לייצג אותם נאמנה.

כמו כן, ההסתדרות עומדת מאחורינו בכל צעד שנחליט עליו.

הגיע הזמן לשתף את ועד העובדים בכל דיון בנושאי כח אדם ומבלי להנחית הוראות מלמעלה.

תוכנית ההבראה לא תצא לפועל מבלי שנתן הסכמתנו".

יורם אלגריסי סיו"ר הוועד: "לא ניתן לפגוע בעובדים החלשים ובכלל בעובדי העירייה, בפרנסתם ובזכויותיהם. אם העירייה תמשיך בהתנהלות החד-צדדית שלה, לא יהיה מנוס וגם נשבית את העירייה. מדובר בגורלם של בני אדם".

מעיריית קריית שמונה נמסר בתגובה: "אנחנו מכבדים את העובדים, את רצונם להתכנס יחד ולשמור על זכויותיהם. הנהלת העיר קשובה לעובדים ותמשיך לעשות הכל כדי לייעל את המערכת ולשפר את השירות לתושבים, תוך שמירה על זכויות העובדים. חשוב להבהיר כי בהתאם להנחית ראש העיר מתקיים דיאלוג שוטף עם נציגי העובדים ואם צריך להגביר את שיתוף הפעולה עם הוועד הדבר ייעשה מתוך רצון כן ואמיתי להבריא את המערכת. מערכת בריאה היא אינטרס משותף להנהלת העיר ולעובדי העירייה. בניגוד לתוכניות הבראה קודמות, אנו שמחים שבמסגרת תוכנית ההבראה הנוכחית לא היו פיטורי עובדים, אלא פרישה מרצון של עובדים בתנאים ייחודיים שלא היו מאז שנת 1997. מדובר בהישג גדול. חשוב להבהיר כי העירייה לא פנתה לבית הדין כדי למנוע את כינוס העובדים אלא כדי למנוע את השבתת גני הילדים כתוצאה מהשתתפות הסייעות בכינוס שתוכנן. אנחנו שמחים שבית המשפט קיבל את עמדת העירייה ואישר את קיום הכינוס ללא הסייעות, דבר שאיפשר את פתיחת גני הילדים ומנע סבל מיותר מתושבי העיר".

אולי יעניין אותך

Bottom ad