היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ולנסי לממשלה: "ממשו גם את החלטתכם להקים אוניברסיטה בגליל"

ההחלטה על הפיכתו של המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה היא מילוי מחצית מהחלטת הממשלה להקים שתי אוניברסיטאות, האחת באריאל והאחת בגליל.

השבוע, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הבהיר שאין מניעה שאלוף פיקוד המרכז יכריז על המרכז באריאל כאוניברסיטה, זאת לאחר ששר הביטחון, שטרפד עד עתה את ההכרזה הודיע מיד שהוא יאשר את ההחלטה, אומר אהרון ולנסי, מי שעמד עד לאחרונה בראשות מועצה אזורית הגליל העליון ומתמודד לכנסת ברשימתה של ציפי לבני, כי על ממשלת ישראל לקיים את החלטתה שלה ולאשר, בשלב הראשון את חיזוקו של מכון המחקר מיג"ל על ידי העברת תקציב של שלושים מיליון שקלים בשנה.

אומר ולנסי: "ממשלת ישראל קיבלה לפני כעשור החלטה על הקמת שתי אוניברסיטאות, האחת בגליל והשנייה באריאל. אין לנו כוונה להתייחס למשמעויות הפוליטיות של ההחלטה של שר הביטחון, אך כעת משיוקצו מאות מיליוני שקלים לשם הפיכת המרכז האקדמי אריאל לאוניברסיטה, אנו דורשים להקצות סכום של כ-30 מיליוני שקלים בשנה לטובת מכון המחקר מיג"ל שבגליל העליון וזאת על סמך החלטת ממשלת ישראל להקים אוניברסיטה בגליל כמנוף לפיתוח האזור. כל המחקרים והבדיקות שנערכו מעלים כי הקמת אוניברסיטה תביא לפתוח הגליל".

יש לציין כי מכון מיג"ל, אליו מתייחס ולנסי עומד בכל הקריטריונים אשר יכולים להפכו, באמצעות תקצוב של כ-30 מיליון שקלים לשנה, למכון מחקר בסדר גודל בינלאומי אשר ימשוך אוכלוסיה רבה וחזקה לאזור ויהווה אבן שואבת לפיתוח הגליל כולו.

כיום לומדים בגליל המזרחי כעשרת אלפים סטודנטים ואין באזור או במרחק סביר כל מכון מחקר או אוניברסיטה אשר מאפשרים המשך לימודי חקר ותארים מתקדמים, מכאן שהצורך התקציבי הינו נמוך אל מול התועלת שבפיתוח האזור מהבחינה האזרחית ואף הביטחונית", אומר אהרון ולנסי, המוצב במקום האחד עשר ברשימתה של ציפי לבני, "התנועה", בתגובה להחלטה לאשר את המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטה.

לאחר הקמת שלוחת ביה"ס לרפואה בצפת על ידי אוניברסיטת בר אילן, וההצלחה עד היום בהנעת הפקולטה באמון הרב על ידי סטודנטים, חוקרים וכוחות הוראה, דורשים בצפון לממש את מה שהממשלה עצמה החליטה, הקמת אוניברסיטה (רב-קמפוסית) בגליל.

לאור הקיפאון והנסיגה הקיימים בגליל המזרחי בכל הקשור להתפתחותה ובנתיבי תחבורה, ובעיקר במחסור במקומות עבודה הולמים, רואים ראשי הישובים באזור את האוניברסיטה לכשתקום כעוגן חיים שיניע את האזור כולו ויקטין את תלותו במרכז הארץ "זאת משימה לאומית, לא פחות מאוניברסיטה באריאל", אומרים בגליל. 

אולי יעניין אותך

Bottom ad