היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ושבו בנים לגבולם – בני שבט מנשה בקריית שמונה

קריית שמונה הינה אחת הערים אשר קלטו את בני שבט מנשה. שבט מנשה, השבט האבוד, כך הוא נקרא ושעל עכבותיו עלו בהודו ובמהלך השנים נעשו ניסיונות שונים להעלותם ולגיירם כהלכה.

בשנים האחרונות נעשות פעולות במשולב בין עמותות, הסוכנות היהודית וממשלת ישראל כדי להעלות לארץ את אלה מבני השבט אשר מוכנים לעבור גיור ולקבל על עצמם אורח חיים יהודי.

לפני מספר חודשים, בעקבות פניה של העיר, החלו בהכנות לקליטתם של כמאה ועשרים עולים.

בישיבה משותפת שנערכה בעירייה יחד עם ראש העיר הרב ניסים מלכה, נציגי משרד הקליטה והעמותה המטפלת בהעלאתם לארץ, הוכשר מתווה אשר יכלול לימוד השפה העברית במהלך מספר חודשים, שילוב הילדים במערכת החינוך ושילוב המבוגרים בעבודה, לצד לימודי העברית.

בתחילה יצוידו העולים בתמיכה שהמדינה מעניקה ובהמשך יצטרכו לעמוד ברשות עצמם.

הילדים שובצו בבתי הספר: עוזיאל, רמב"ם, אולפנית והמתמיד. כחמישים תלמידים ילמדו במערכת החינוך בישוב.

התלמידים הבוגרים ילמדו בית ספר המתמיד-דרכא ובטקס מרגש במיוחד התקבלו התלמידים לקול שירים ומחולות.

מנהל בית הספר איתן שטרסברג :"זכינו להיות שותפים לתהליך הקליטה של בני מנשה. בית הספר קיבל התראה כחודש לפני הגעתם של המשפחות לעיר. בעבודה מאומצת במהלך חודש אוגוסט הצלחנו להתארגן ולהיערך להגעתם של הבנים. ראוי לציון מחנך הכיתה אור ינון ג'רבי שהתגייס כל כולו לטובת הקליטה המיטבית של התלמידים בבית הספר

ההתרגשות בקרב התלמידים הוותיקים ובקרב הצוות החינוכי גדולה מאוד. בבית הספר ישנה מסורת מבורכת של קליטת עלייה. חלק מהתלמידים ומאנשי הצוות משמשים גם כמשפחות מאמצות של הבנים, כך שהקליטה היא גם בשעות הבוקר וגם בשעות אחה"צ והערב.

שתי משימות מרכזיות עומדות לפתחנו כמוסד חינוכי: הראשונה, שילובם של הבנים בבית הספר, בקהילה ובעיר. חשוב לנו מאוד שירגישו בבית. השנייה, הקניית השפה העברית והעמקה בתכנים וערכים יהודיים. אני בטוח שבית הספר על צוותו ותלמידיו הנפלאים יעמוד במשימות הללו בהצלחה. חשוב לנו להודות גם לאשר פלצקי האחראי על הקהילה בעיר על הסיוע והתמיכה הגדולים".

 

מנהל בית הספר איתן שטרסברג :"זכינו להיות שותפים לתהליך הקליטה של בני מנשה. בית הספר קיבל התראה כחודש לפני הגעתם של המשפחות לעיר. בעבודה מאומצת במהלך חודש אוגוסט הצלחנו להתארגן ולהיערך להגעתם של הבנים. ראוי לציון מחנך הכיתה אור ינון ג'רבי שהתגייס כל כולו לטובת הקליטה המיטבית של התלמידים בבית הספר.

ההתרגשות בקרב התלמידים הוותיקים ובקרב הצוות החינוכי גדולה מאוד. בבית הספר ישנה מסורת מבורכת של קליטת עלייה. חלק מהתלמידים ומאנשי הצוות משמשים גם כמשפחות מאמצות של הבנים, כך שהקליטה היא גם בשעות הבוקר וגם בשעות אחה"צ והערב.

שתי משימות מרכזיות עומדות לפתחנו כמוסד חינוכי: הראשונה, שילובם של הבנים בבית הספר, בקהילה ובעיר. חשוב לנו מאוד שירגישו בבית. השנייה, הקניית השפה העברית והעמקה בתכנים וערכים יהודיים. אני בטוח שבית הספר על צוותו ותלמידיו הנפלאים יעמוד במשימות הללו בהצלחה.

 

חשוב לנו להודות גם לאשר פלצקי האחראי על הקהילה בעיר על הסיוע והתמיכה הגדולים".

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad