היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

זינוק של יותר 10% בזכאים לבגרות בקריית שמונה

הנתונים מעמידים את קריית שמונה עם ההישגים הגבוהים ביותר במחוז צפון (מבין העיריות והמועצות המקומיות) בהשוואה לאותו מדד טיפוח, לפני מעלות, עפולה, בית שאן, נצרת עילית, מגדל העמק, טבריה, עכו וצפת. 

הנתונים האלה מתייחסים לתלמידי העיר המתגוררים ביישוב.

אולום, אם נתייחס רק לתלמידים המתגוררים וגם לומדים בעיר, אחוז ההצלחה גדול יותר משמעותי. בית הספר התיכון דרכא דנציגר עומד היום על 78.3% בגרות, דרכא האולפנית עם 80% בגרות ודרכא הישיבתית-המתמיד עם  100% זכאי בגרות. נתון יפה ומכובד בכל קנה מידה.

אם נעשה ממוצע בין התלמידים הלומדים בקריית שמונה וביין התלמידים המתגוררים ולומדים בעיר, הרי שאחוזי ההצלחה גבוהים יותר ומגיעים למוצע של 86.1% במספר התלמידים הזכאים לתעודת בגרות.

אש העיר ניסים מלכה שמח על ההישגים ובעיקר על מגמת העלייה הרצופה לאורך השנים וביקש להודות למנהלי בתי הספר והמורים שמובילים באיכות ומצוינות את התלמידים תוך שימת דגש אישי לכל תלמיד ותלמידה.

"השקענו משאבים רבים במערכת החינוך. אסור לנו לנוח על זרי הדפנה, אלא להמשיך ולעשות הכול כדי שהמספרים האלה ימשיכו לעלות בהתמדה מדי שנה. מבחינתי הישגי הבגרות הם הצדעה למנהלי בתי הספר ולצוותי המורים על עבודתם הקשה והעקביות בקידום ושיפור ההישגים שעד לפני 6 שנים לא היו גבוהים ומשנה לשנה יש שיפור וקידום. אנחנו לא עוצרים ב- 69% אלא שואפים ליותר. כל תלמיד צריך לסיים עם תעודת בגרות. אני מודה לשותפים שלנו משרד החינוך ורשת דרכא. נמשיך ונשקיע בחינוך וכראש העיר אני רואה בחינוך את המוקד העיקרי להכשרת התלמידים ולהכנתם לחיים", אמר ראש העיר.

 

הרצל בן אשר חבר המועצה והממונה על תיק החינוך בעירייה: "ההצלחה האמיתית שלנו תיבחן בעוד שנים באזרחים שיהיו ערכיים ומוכנים לחיים. צריך לכבד ולחבק את כל העוסקים במלאכת החינוך ובראש ובראשונה את ההורים והתלמידים. העשייה חייבת להיות יום-יום, שעה-שעה, ולנו יש הזכות לאפשר לצוותים החינוכיים, המנהלים והמחנכים להביא לידי ביטוי את יכולותיהם ואמונותיהם להכשיר את הילדים שלנו לעתיד בטוח, משמעותי ואיכותי יותר".

תמי לוי מנהלת אגף החינוך: "התוצאות  בהחלט יפות ומכובדות ומביאות כבוד למערכת החינוך בעיר. התוצאות הם תוצר של עבודה קשה, עקבית ומאומצת. להצלחה שרשרת אנשים שצריך להודות להם ובראשונה לתלמידים הנפלאים שהם גאווה של כולנו ועתיד עירנו, למורים והמחנכים שלא מוותרים על אף תלמיד ולאף תלמיד. תודה מיוחדת למנהלים היקרים שעושים את מלאכתם במקצועיות רבה וזוכים ברגעים כאלה לעוד רגע של נחת וסיפוק, אין ספק שמדד הבגרות הוא מדד אחד מני רבים המעידים על העשייה הרבה בבתי הספר. כמובן תודה לרשת דרכא על השותפות וההובלה ולגיל פרג העומד בראשה, למשרד החינוך לאורנה שמחון ולמפקחות, ולהנהגת העיר לעירייה, לאגף החינוך, לרווחה החינוכית ולהורים והנהגת ההורים. תודה מיוחדת לראש העיר ניסים מלכה שהחינוך בסדר עדיפות עליון אצלו, ולממונה על החינוך הרצל בן אשר, ולדוד שבת מנהל הרווחה החינוכית. לסיכום אני גאה, מרוצה ומודה לכולם, אין ספק "קריית שמונה היא עיר של חינוך".

ברשת דרכא אמרו: "אנו מברכים את שלושת בתיה"ס של דרכא בעיר על ההישגים המרשימים שלהם. רשת דרכא השקיעה בשנים האחרונות למעלה מ-18מיליון שקלים בקידום מצוינות אקדמית וערכית בבתי הספר בקריית שמונה. קידומם הינו פרי של עבודה משותפת עם עיריית קריית שמונה ומשרד החינוך בהטמעת ידע מקצועי וניהולי על ידי מומחי החינוך המובילים בישראל. ההישגים המרשימים אליהם הגיעו תלמידי העיר קריית שמונה מוכיחים כי במתן משאבים מתאימים וידע ניהולי ופדגוגי מעולה, ניתן לייצר חברה שוויונית המעניקה חינוך איכותי לכל ילדיה".

אולי יעניין אותך

Bottom ad