היום ה-03 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדשות המגזר

1. מקובל עליכם? כשרבנים ומרצים מביאים הוכחות לאמיתות התורה ו"ניבוי" העתיד עפ"י התורה והיהדות, רבים מאיתנו מרימים גבה, במיוחד אם מדובר בצופן התנ"כי (רמזים מהתורה ע"י דילוגי אותיות, ראשי תיבות וכו'), בטענה כי הדברים נמצאו רק לאחר מעשה ולא הובאו לפני. ע"י האייטם הבא, נוכל להרים גם את הגבה השניה, הפעם מהתלהבות:
לפני כחודש וחצי (6.1.11) פורסם באתר "דתילי" ידיעה עם הכותרת: "בלעדי: המקובל בצרי על ליקוי החמה השבוע: סימן למלחמת אחים במצרים". כשראיתי את אותה ידיעה בזמנו, לא ממש התייחסתי לדבר, משום שהיא נראה רחוקה מאוד ולא קשורה למציאות. תוכן הכתבה היה (בתמצית): "ראש ישיבת ה'שלום', גדול המקובלים הרב דוד בצרי התייחס בשיעורו השבועי לליקוי החמה שהיה בישראל השבוע והזהיר כי מדובר בסימן למלחת אחים שצפויה לפרוץ במצרים", "ליקוי חמה בחודש טבת זה בעיקר סימן רע למצרים, שם יהיו הרבה מלחמות בתוכם", ציטט המקובל הרב בצרי את דברי האר"י הקדוש".

היום, כחודש וחצי אחרי פרסום הידיעה וכשבוע אחרי נפילת המשטר במצרים, ניתן להתפעל ממה שהרב בצרי ידע, לעומת אמ"ן שבכלל לא שיערו את זה. את הכתבה במלואה ניתן למצוא באתר (חיפוש בגוגל) או אם אתם ממש מתעקשים ב:
http://www.datili.co.il/index.php?id=45515

2. מסננים בעיות. ישנו חוסר ידע מסויים אצל חלקנו לגבי דרגת החומרה באכילת תולעים וחרקים. לא נרבה במילים, אך נציין רק שאכילת זבוב אחד קטן משתווה בחומרתה לאכילת חזיר שלם(!), וזאת לא בדיחה, כל יום במשך שבוע. לכן מנסים כל פעם לייצר ולשדרג את גידולם של העלים המיועדים לאכילה, כמו חסה, כרוב, פטרוזיליה ונענע, בתקווה לנקות כמה שיותר את השטח. רבים מקילים בנענע, לואיזה ושיבה, בטענה שניתן לבדוק אותם בעין, ובכל מקרה, השטיפה מסירה את כל הדמויות הלא רצויות. לצערנו העיניים האנושיות אינן "רנטגן", וסביר להניח שכל מי שסומך על בדיקת עיניו נופל מידי פעם ומארח בקיבתו ייצור מעופף כלשהו.
אומנם, עלים תוצרת "חסלט" ושימוש בחומר "סטרילי" מקטינים מאוד את הסיכויים והסיכונים לבלוע חרק, אך כדי לוודא במאת האחוזים את הנושא, ישנו פתרון אחד וודאי,  שימוש במסננת שלא ניתן לעבור דרכה כלל, בדיוק כמו בנפה. בשנים האחרונות מופצות מיני מסננות משי (בצפיפות אפסית) שמיועדות להכנת תה עם עלים, אשר מונעות לחלוטין אפשרות של כניסת מעופפים. בקריית שמונה, עד כה, המסננות נמכרו במקומות בודדים, אך תמיד נחטפו מהמלאי מהר מאוד, וברוב הזמן לא היה ניתן להשיג כאלה. אחרי שהמדור פנה למספר חנויות בעיר בבקשה להזמין מסננות, בטענה שישנה דרישה גדולה מצד התושבים, נעננו על ידי ישראל בוכובזה ("רב שלום בנייך"), וכעת ניתן לקנות דרכו, את המסננת ולהינצל מהאיסור הכל כך חמור. כל מי שיביא את המדור לחנות יקבל את המסננת במחיר סימלי של 15 שקלים.

 

3. משתדרגים. שדרוג טכנולוגי יעיל וחסכוני, עובר בימים אלה על כל המועצות הדתיות בארץ, ולא פוסח גם על המועצה הדתית בעיר, שכן מעתה הם ישתמשו בתעודות אלקטרוניות שיאפשרו העברת מסמכים בצורה מאובטחת ומזוהה באינטרנט דרך הפורטל הממשלתי מרכב"ה. צעד זה יאפשר למועצות הדתיות לחסוך בניירת ובזמן, לייעל את עבודת המשרד וכך לשפר את רמת השירות לאזרח. הרב יצחק קקון, יו"ר המועצה הדתית בעיר אומר ל"חדשות הגליל": "משרד הדתות בשיתוף חברת קומסיין עבר שדרוג לפורטל מרכב"ה באמצעות כרטיס חכם אישי שניתן לכל מועצה דתית ותודרך על ידי החברה המאפשר כניסה באמצעות האינטרנט ליחידות המשרד השונות ועבודה עמהם באופן מתוקשר זמין ומעודכן און ליין. מעתה, כדי לשפר את רמת השירות, נוכל לקבל מידע לגבי כל התקציבים השוטפים של המועצה ותקציבי הפיתוח העתידיים
שמגיעים למועצה בהתאם לפרוייקטים שהוגשו על ידינו בתחומי השרות השונים של שירותי הדת בהתאם לייעדים השנתיים שנקבעו על ידי המשרד.

4. יריית פתיחה. הרמטכ"ל הנבחר, בני גנץ לא הצטייר מעולם כאדם דתי או חובב מתיישבים, אך את הסיפתח ללשכתו החדשה פתח ברגל ימין. כמה שעות לפני ההשבעה הוא הגיע לכותל לשים פתק (אגב, אם היה שם את 'בנק המטרות', כנראה שמישהו אחר היה עושה את העבודה הקשה), ומיד אחרי ההשבעה התקין וקבע מזוזה חדשה בלשכתו. סוף סוף מישהו מבין שכוחי ועוצם ידי, כבר לא רלוונטי, אפילו לחייל מספר אחד של צה"ל.

5. דברי תורה צרובים. למי שנזהר (כדאי לכם!) בגזילה וצריבת דיסקים בהם יש הרצאת ודברי תורה, קבלו בשורה משמחת, הרב אברהם יוסף, רבה של חולון (ובנו של הרב עובדיה יוסף שליט"א), קבע כי לדברי תורה אין בעלות, ודיסקים המכילים הרצאות מותרים בשכפול, גם אם הרב אוסר זאת. הבשורה הפחות משמחת (לחלק מכם) היא ש"לעומת זאת, באלבומי מוזיקה יש קניין רוחני לאמנים, ולכן אסור בשום אופן לשכפל או להשתמש, זה גזל, וזה לא משנה אם הוא עושה אחד או שניים. גם לקחת מקבץ של שירים, אסור".

6. למען שמו(נה) באהבה. בימים עובדים ושוקדים שני תושבים מהעיר על הקמת ארגון חסד לקירוב לבבות בקרית שמונה, "למען שמו(נה) באהבה" שמו. הארגון יארגן הרצאות, שיעורים, השאלת ספרים (חינם), מכירת ספרים קודש במחירי עלות זעומים, גמ"ח ועוד המון מעשי חסד מלבבים. בימים הקרובים אמור לעלות אתר האינטרנט של הארגון שיכלול גם פורטל דת עירוני גדול ורחב. פרטים נוספים יפורסמו בקרוב במדור.

7. חוזרים למקורות. קריית שמונה התברכה מאז ומתמיד בפייטנים וסלסלנים, ואף הולידה כמה מהשמות הגדולים בארץ (ע"ע ליאור אלמליח). לאחרונה התגבשה קבוצה של תושבים מהעיר ומהאזור שביקשו ללמוד באופן מקצועי את רזי הפיוט המקורי, ולשם כך גייסו את אחד הפייטנים המוכרים. בכל יום רביעי מתקיים שיעור פיוט בניצוחו בבית הכנסת "שער שמיים" (ברחוב משאש יוסף) בשעה 19:30. החומר הנלמד רחב מאוד ונעים לאוזן ולנשמה הכולל את שער הפיוטים. בין התלמידים ניתן למצוא את שמעון אפרגן, משה מלכה, עמרם סבג, אברהם אוחנונה ועוד רבים וטובים מכל האזור. כל המעוניין להצטרף יוכל להגיע בשעה הנ"ל לבית הכנסת וליהנות מהחומר הכי רוחני והכי אוטנטי שיש. בנוסף, בימים אלה מתחילה הרשמה לחוג פיוטים לילדים, שיתקיים בשעה 18:30, באותו מקום ובאותו יום.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad