היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חדשות הספורט – 5.7.2013

שירצקי: "יש לי תחושה שניתן עונה טובה"

 

שחקני עירוני איתוראן קריית שמונה פתחו את השבוע האחרון בקיסריה במחנה אימונים ראשון והחלו בעצם באופן רשמי את ההכנות לעונה הקרובה. במהלך המחנה עבדו השחקנים בעיקר על חזרה לכושר מתוך תוכנית אימונים שנבנתה על ידי המאמן ברק בכר ומאמן הכושר ערן שאדו, האימונים אומנם היו אינטנסיביים אך במחנה שולבו גם פעילויות גיבוש חברתיות ותיאום ציפיות של בכר מהמשחקנים. מי שהצטרף לאימון הבוקר הוא חלוץ המועדון ברק בדש שביקש לשמור על כושר עד שיחליט על עתידו. גם יו"ר הקבוצה איזי שירצקי הגיע למחנה ובאסיפה שקיים לשחקנים הסביר להם את החשיבות של להיות שייך, את אווירת "הביחד" החשובה יותר מכל ואת האמונה בכל אחד ואחד בשחקנים. "יש לכם את כל התנאים להצלחה רק תשמרו על חבריכם בקבוצה ותעבדו קשה. יש לי תחושה שניתן עונה טובה" אמר שרצקי.

הסגל

ברק בכר: "זאת שנה ראשונה שאני שותף לבנייה של הקבוצה, הגיעו שחקנים טובים, חשוב ליצור דינמיקה קבוצתית טובה", "יוסי אדרי: "אם המחיר זה להביא פחות שחקן כדי שמחירי הכרטיסים יהיו זולים זה מה שיהיה", שירצקי: התקציב שלנו עומד על 24 מיליון ₪

ביום ראשון האחרון קיימו במועדון את מסיבת העיתונאים המסורתית שנערכת לפני תחילת כל עונה, זאת הייתה ההזדמנות לשמוע מפי איזי שירצקי והמאמן ברק בכר את הציפיות לעונה הבאה ואת המטרות שהם רוצים להשיג על ידי סגל השחקנים.

בפגרה עבר המועדון לא מעט שינויים בסגל, שחקני הקבוצה לעונת 2012/13 הם:

 

שוערים: גיא חיימוב, רום אילוז, תום כהן

בלמים: שיר צדק, קסיו פרננדז,דין מימוני,נועם קלמנוביץ.

מגנים: ליאור לוי,עודד אלקאיים,דושאן מטוביץ',חן דלמוני.

קישור הגנתי: נאור עבודי, וובה בראון, מינדאוגס פאנקה, משה אבוטבול.

קישור התקפי: אדריאן רוצ'ט,דארקו טסבסקי,תמיר כחלון,יואל צ'כנוביץ.

חלוצים: דויד מנגה,אחמד סבע,אחמד עבד,אופיר מזרחי.

 

(השחקנים שעזבו הם: דני עמוס, אלעד גבאי, סלאח חסארמה שפרש ומונה למאמן הנוער, בראיין גרזיץ', דן איינבינדר, דוד סולארי, שמעון אבוחצירא, אוסי מאוולי. כמו כן המושאלים איציק כהן וסנטיהו סלליך.)

איזי שירצקי פתח את מסיבת העיתונאים כשדיבר על השחקנים שעזבו: "רצינו שתהיה תחרות בכל העמדות, רצינו שאיתמר ניצן יישאר, אבל הוא עזב ונאחל לו בהצלחה. לגבי בריאן גרזיץ', הוא רצה להמשיך, הוא קיבל הצעה גבוהה יותר מהפועל ת"א והוא הלך לשם, אנחנו נביא מישהו אחר. סלאח חסארמה פרש והלך להיות מאמן הנוער שלנו. לגבי שמעון וגבאי, הם היו אמורים לסיים חוזה של 3 שנים בסוף העונה והחלטנו למכור אותם, זה סכומים שגדולים עלינו, זה היה צעד נכון מבחינתנו, לגבי סולארי, היה לנו חוזה איתו, נתנו לו הצעה דומה וציפינו שהוא ילך לקראתנו כי אנחנו הלכנו לקראתו עם הפציעה. הוא לא הסכים והוא עזב. בסופו של דבר הוא קיבל פחות ממה שאנחנו הצענו לו, רק בגלל שהוא לא רצה להיות פה".

שירצקי המשיך :"על וויאם עמאשה הצעתי 600.000 אלף יורו אבל הוא לא רצה לבוא למרות שאני שחררתי אותו בזמנו, לגבי דן אייבנדיר היה לו טוב בקריית שמונה אבל הוא אמר שקשה לו עם המרחק מירושלים, ברגע שהגיעה הצעה ממכבי ת"א הוא ביקש לעזוב ואין לנו איך להתמודד עם זה".

הבעלים התייחס גם לשחקנים שהצטרפו: "אנחנו מכירים את וובה בראון ועקבנו אחריו, הבאנו קשר ליטאי, פאנקה, עם 20 הופעות בנבחרת ואנחנו מקווים שפגענו איתנו. הבאנו גם את קאסיו ולדעתי זו תהיה הצלחה, אבל בוא נחכה ונראה. משה אבוטבול הוא יליד קריית שמונה ועקבנו אחריו לאורך התקופה האחרונה וסוף סוף הצלחנו להביא אותו, אחמד סבע הוא שחקן שתמיד היה טוב נגדנו, אני חושב שנצליח איתו למרות שהייתה לו עונה לא טובה. את דוד מנגה כולם מכירים וכולם רדפו אחריו, אבל אנחנו שמנו את הכסף והבאנו אותו. כחלון היה נהדר בעכו ואלקיים הגיע ממכבי חיפה. בסופו של דבר בנינו קבוצה חדשה, אך נצטרך לשחזר את אווירת "הביחד" שהייתה פה בשנה שעברה ונקווה לעשות את זה".

בשנה שעברה התקציב היה של קרוב ל-20  מיליון שקל. באליפות היה לנו 18 מיליון שקל. השנה התקציב הוא 24 מיליון שקל שהוא שיא של כל הזמנים. 19 וחצי הולכים על שחקנים, לא כולל הקנייה של שחקנים וזה ככה אצלנו – הכל שקוף. כל השאר הולך לדברים שמסביב – צוות המאמנים, הוספנו גם פסיכולוג מוכשר מאוד מברצלונה ואנחנו מקווים שהוא יעזור לנו. 2 וחצי מיליון שקל הולכים למחלקת הנוער שלנו.

המנכ"ל יוסי אדרי הוסיף: "כל נושא האוהדים הוא תהליך ואנחנו רואים ניצנים. לגמר הגביע הגיעו כמעט 6,000 אוהדים. מבחינתנו זה היה מעל המצופה. איזי לא הגיע לקריית שמונה לכדורגל ולא זה מה שמחזיק אותו. אנחנו הקבוצה היחידה בליגת העל שאין לה סעיף הכנסה מכרטיסים ומנויים. אנחנו מנסים להגיע לכל האוהדים בקריה ובאזור. העבודה קשה, אבל אנחנו לא מרימים ידיים. הדור שגדל היום יגיע לקריית שמונה. אם המחיר להביא שחקן פחות כדי שמחירי הכרטיסים יהיו זולים, זה מה שיהיה".

ברק בכר דיבר מקצועית לקראת העונה הבאה: "אני שמח להתחיל עונה עשירית שלי במועדון ושלישית בצוות המקצועי. שנה ראשונה שאני מתחיל כמאמן ראשי. אני שותף לבנייה של הקבוצה ובהחלט מתרגש להתחיל את העונה. זה אתגר גדול בשבילי. יש הרבה שחקנים חדשים ואני מאמין שתהיה לנו עונה טובה. עזבו הרבה שחקנים והגיעו שחקנים מספיק טובים. הדבר הכי חשוב יהיה ליצור דינמיקה קבוצתית טובה. הסוד בשנים האחרונות היה חדר ההלבשה והביחד. נשים דגש על המרקם החברתי וברגע שנצליח לחבר את כולם חברתית, זה ישליך למגרש".

חשוב לי ששחקנים שרוצים להיות פה יהיו פה. עשינו תהליך של בנייה והגענו לסוג של שיא ומיצוי, אז שחקנים עזבו ומי שרצה להגיע לפה הגיע. היו שחקנים שהעדיפו להגיע לפה כי זו חממה לשחקנים וכאן אפשר להביא את היכולות בצורה טובה יותר".

לגבי חזרה אפשרית של ברק בדש אמר המאמן: "יש לו חוזה בקרית שמונה ואם הוא יגיע, הוא יתאמן. העניין לא כל כך ברור לגביו. הסגל סגור למעט שינוי אחד או שניים. יש לנו סגל מספיק טוב עם צעירים שאנחנו רוצים לתת להם במה. לא רצינו לפגוע בשחקנים כמו אופיר מזרחי ויואל צ'חנוביץ' שאני מאמין בהם ורוצה לתת להם לשחק כמה שיותר. בגלל זה לא הבאנו את שלומי אזולאי".

 

צדק: "שמח שנתנו בי את האמון"

שינוי נוסף שהחליטו עליו במועדון לעונת 2013/14 הוא מינויו של הבלם שיר צדק לקפטן הקבוצה, בעונה הקודמת שימשו כמשותף אדריאן רוצ'ט וסאלח חסארמה כקפטנים של הקבוצה אך כאמור העונה בחרו בקבוצה להעביר את השרביט לצדק.

שירצקי התייחס לכך ואמר: "אנחנו סומכים עליו, הוא שחקן שגדל פה שהגיע לנבחרת ישראל וזה מגיע לו. אין הרבה ספורטאים עם אישיות כמו שיר מבחינת עבודה והתנהגות ולכן החלטנו להעניק לו את הסרט".

צדק עצמו אמר במסיבת עיתונאים: " אני 6 שנים בבוגרים בק"ש והגיע מצב שהקבוצה התרעננה ואני אחד מהיותר מנוסים. אני רוצה להיות עצמי. אני מתאים לקבוצה ואני שמח שנתנו בי את האמון. יש לנו סבלנות ועכשיו הגיע הזמן לעבוד ולהסתכל קדימה"

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad