היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חומות מתמוטטות

גשמי הברכה של השנה, הביאו לצד הברכה, גם חשש, חשש כבד מאסונות בעטיין של חומות האבן הפזורות ברחבי העיר ובחלק ממוסדות החינוך.

"חדשות הגליל" מדווח ומסקר את נושא חומות האבן העומדים ליפול מזה שנים, ודבר לא נעשה במהלך השנים הללו.

נתחיל בחומות האבן בשכונת הוורדים.

משפחת פרץ אודליה, לא ישנה בלילות האחרונים מפחד שמא יתרחש הגרוע מכל. כידוע, אסונות לא מודיעות מראש על בואן, ומשה כן נותן אותות מצוקה זה האסון שבדרך והכתובות הרבות על החמות.

משנת 2015 אנחנו מבקרים בשטח, מצלמים ומתעדים, שולחים את הממצאים לעירייה, ולא נעשה דבר.

כן בעצם נעשה משהו אחד. עובדי הרשות חסמו את המדרגות המובילות למגרש המשחקים שנמצא מתחת לחומות. המעבר סגור להולכי רגל והילדים מחפשים אלטרנטיבות למגרש.

אודליה: "ככל שהזמן חולף, מצב החומות הולך ונעשה קשה יותר. הסדקים מתרחבים ומידי פעם אנחנו מתעוררים בבוקר ומוצאים עוד אבן שנפלה מהחומה. כמה שנים וכמה כתבות צריך לעשות כדי שהבעיה תטופל ותיפתר?!". שואלת/אומרת אודלה המודאגת.

למותר לציין שביתה 'יושב' על מתחם שחומת האבן מחזיקה אותו, והדבר דומה לישיבה על פתחו של הר געש, השאלה היחידה היא, מתי הוא יתפרץ, והוא יתפרץ.

מוסדות חינוך. בעבר התמוטטו חומות אבן במספר בתי ספר וטופלו מתקציב שהעמיד משרד החינוך.

השנה, תופעת החומות המתמוטטות פרצה בבית ספר '"חפץ חיים" שבמתחם ביה"ס המתמיד-דרכא.

הגשמים הרבים חלחלו וגרפו חומרים שהחזיקו את אבני החומה, הביאו לנפילתם של מספר אבנים והפתח שנפער כתוצאה מכך התרחב בצורה המסכנת את כל מי שנמצא בסביבה, ולהזכירכם מדובר בילדים בגיל גן עד שתיים עשרה.

השבוע נעשו פניות בהולות על ידי "חדשות הגליל" לעירייה הן בעניין "החפץ חיים" והן חומות שכונת הוורדים.

באשר ל"חפץ חיים" מסרה העירייה את התגובה הבאה: "הבעיה מטופלת בעדיפות גבוהה כשכבר מחר (שישי היום) יגיע מנכ"ל משרד החינוך לקריית שמונה ובין השאר גם נושא זה יעלה לדיון בישיבת העבודה עם המנכ"ל, על מנת לזרז את קבלת ההרשאה התקציבית לביצוע עבודות בניית וחיזוק החומה. חשוב לציין כי הרשות יצאה מבעוד מועד למכרז וכבר נבחר קבלן זוכה שיחל בעבודתו מיד עם קבלת ההרשאה התקציבית. להערכתנו כבר בימים הקרובים נתחיל בביצוע העבודה. עד אז ניתנה הנחיה לצוות החינוכי במקום, לא לאפשר קרבת ילדים למקום שהוגדר כמסוכן וסומן בהתאם".

תגובת העירייה

ובאשר לחומות שכונת הוורדים, נמסר מהעירייה: "בעיית החומות בקריית שונה היא לא בעיה שנולדה היום, אלא ידועה מזה שנים רבות. בימים אלה הנחנו את אנשי אגף ההנדסה להכין דו"ח פרטני מעודכן על מצב החומות כולל קביעת סדר דחיפות ולו"ז מוצע לטיפול בבעיה".

נזכיר, שנושא חומות האבן המתפוררות בעיר בכלל ובשכונת הוורדים בפרט, אינה חדשה. היא ארוכת שנים, וכמו שציינו בכל הכתבות, שאומנם העירייה היא הכתובת לתושב, אך אינה זו שמסוגלת מבחינה תקציבית להתמודד עם הבעיה מסכנת החיים הזו.

הכתובת הייתה ונותרה במשרד הבינוי והשיכון ורק משם תגיע הישועה (התקציב).

יש לקוות שהפעם הנושא יטופל ברצינות, לפני שיתרחש אסון, חלילה.

אנחנו נמשיך ונעקוב אחר התפתחות העניינים.

אולי יעניין אותך

Bottom ad