היום ה-25 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

חוק השבת

מבלי להיכנס לשאלה הדתית, אני רואה בשבת אחד החוקים הטובים והמועילים לאדם באשר הוא. דמיינו לכם שבוע של שבעה ימים, על שבעה ימים, על שבעה ימים, ללא מנוחה כלל. אם אין שבת, למה לספור את הימים, ראשון שני שלישי וכך הלאה? הרי כל הימים דומים. בעברי עבדתי פיזית מאוד קשה כמקובל באותה תקופה, ורק השבת הושיעה אותי מיסורי, ושוב אני לא מסתכל על הנושא מבחינה דתית, אלא כמתנה מאלוקים.

שימו לב מי בא לחקות אותנו, הנוצרים והמוסלמים מאחר והשבת הייתה תפוסה על ידי בעלי הבית, הנוצרים בחרו ביום ראשון, ולמוסלמים בלית ברירה לקחו את יום שישי. שיהיה להם לבריאות.

מעבר לכל הצחוקים, אנחנו מדינה של יהודים, ואם במדינות אירופה רוב החנויות, המפעלים וכל המוסדות סגורים בימי ראשון, מי אנחנו שנחרוג מהנוהל הזה דווקא במדינת התנ"ך?

אני לא רואה כאן כפיה דתית, אלא התחשבות חברתית מכל הבחינות, הן כלפי העובדים הנאלצים לעבוד שבעה ימים בשבוע, והן על ידי בעלי העסקים הקטנים שמתקשים להתחרות עם הרשתות הגדולות, וזקוקים אף הם למנוחה השבועית שלהם. מעבר לכך, כל מי שמעוניין לערוך את קניותיו דווקא ביום השבת, יכול לנסוע לישוב ערבי או דרוזי הקרובים למקום מגוריו, איש לא ימנע ממנו לעשות כך.

יחד עם זאת, אין להתעלם מצרכי המדינה לתיירות, לזרים לתושבים הלא יהודיים ולחילוניים, שאינם רוצים להיות כפופים  לדת כלשהי, ושבעינם כפיה דתית הנה סוג של דיקטטורה. לכן יש להתחשב באוכלוסיות האלה, ולאפשר פתיחת מקומות בילוי כמו לדוגמה העסקים בנמל תל-אביב, חופי הים, בריכות שחיה וכמובן מגרשי כדורגל. אפשר לדעתי, להסדיר את זה בחוק העזר העירוני, כדי לשמור על החוק. יש לזכור שאנחנו לא מדינה אסלאמית פונדמנטליסטית ואל לנו להדמות להן. איזה תייר ירצה לבקר במדינה שכזאת? מעשית, מצב זה לא קיים בערים הקטנות והבינוניות, ותל- אביב, מה לעשות, היא תל אביב.

לסיום, עד כמה שאפשר לסיים כך, מדינת ישראל, היא מדינה של כולם, חרדים, דתיים, מסורתיים, חילוניים ואפיקורסים, היא אמנם נחלתם של היהודים, אבל לאף אחד מהקבוצות שמניתי

אין חזקה עליה.

 

הערת הכותב: מה שאני כתבתי בשבוע שעבר בחדשות הגליל "שם הקוד בריונות", לא הייתה נבואה או סתם כתבה, אלא מציאות עגומה במדינתנו. והנה באה כתבה ענקית בידיעות אחרונות מיום ראשון 30/06/2013, "הפשיעה בישראל", ונותנת גושפנקא מזעזעת עוד יותר על, נושאים שנמנעתי במתכוון מלתקוף אותם, ולדעתי, טוב עשיתי.

אולי יעניין אותך

Bottom ad