היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יום שחרור צפת יצוין השנה בהענקת אזרחות כבוד לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי

סיפור שחרורה של צפת הוא אחד הסיפוריים הדרמטיים שקדמו להקמת המדינה – עיר שהייתה נצורה ובה פחות מאלף יהודים ויותר מ 18 אלף ערבים, שוחררה בסיוע כוחות הפלמ"ח ויש אומרים, כי גם בזכות התפילות שנענו. כבכל שנה מאז ועד היום, צפת מציינת את האירוע ומצדיעה למשחרריה בשורה של טקסים ואירועים.

ביוזמת ראש העיר צפת, אילן שוחט, החליטה השנה מועצת העיר, כי הרמטכ"ל גבי אשכנזי, המגלם בפועלו הביטחוני את סיפור שחרורה של העיר ואת גבורת הצפון, ראוי להיות אזרח כבוד של צפת, עיר הגבורה, בירת התרבות והרוחניות של העם היהודי. שוחט אמר כי אשכנזי הצליח לשקם את צה"ל אחרי מלחמת לבנון השנייה והחזיר לו את כוח ההרתעה במבצע עופרת יצוקה.

 "צפת עמדה במאבק על קיומה לפני 63 שנים וניצחה, בזכות אנשים עם אמונה ונחישות כמו אשכנזי", אומר שוחט ומוסיף  כי, "גבי אשכנזי תרם רבות גם לביטחון הצפון בתקופה בה כיהן כאלוף פקוד הצפון".

 בחגיגות שחרור צפת, שהפכו כבר למסורת בעיר,  נוטלים חלק לוחמי ומשחררי העיר לדורותיהם, לוחמי הפלמ"ח הל"חי והאצ"ל. הבולטים בהם רעייתו של יגאל אלון ז"ל, רות, אלוף (במיל) אלעד פלד  ולצידם ותיקי צפת. במשך היום מתקיימים סיורים בעקבות לוחמים באתרי הקרבות; משחררי העיר הותיקים נפגשים באתרים עם תלמידי בתי הספר ובערב מתקיים מפגש לוחמים ובני משפחות ברחבת בניין הסרייאה, שם גם מועלה זכרם של הנופלים משחררי העיר.

משחררי צפת לדורותיהם, ברכו על ההחלטה להעניק אזרחות כבוד לאשכנזי. מר מאיר המאירי, יו"ר עמותת משחררי צפת אמר, כי אשכנזי ראוי להוקרה וכי צפת כולה נרגשת לקראת הטקס.

רא"ל (מיל.) אשכנזי קבל בשמחה את החלטת מועצת העיר ונענה להזמנת ראש העיר לבוא ולהשתתף בטקס.

אולי יעניין אותך

Bottom ad