היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

יוצאים לעצמאות: מפעל איתוראן לקריית שמונה

אם לא יהיו הפתעות של הרגע האחרון, חברת איתוראן כבר מתחילה בהכנות להעברתה לקריית שמונה. 

את הבשורה הגדולה קיבל ראש העיר כבר בשבוע שעבר אולם היות והיו עוד כמה נושאים לא סגורים החליט ראש העיר לשמור על שקט תעשייתי ולהמשיך לפעול מול משרדי הממשלה, שרים וחברי כנסת כדי לסגור קצוות ולמנוע תקלות של הרגע האחרון.

בישיבת וועדת הכספים השבוע קיים יו"ר הוועדה הרב גפני דיון אחרון בנשוא העברת המפעל לקריית שמונה לאחר שבחול המועד סוכות הוא עודכן על ידי ראש העיר כי נשארו מספר דברים קטנים שמונעים את האישור העקרוני על המעבר. את קריית שמונה ייצג בדיון סגן ומ"מ ראש העיר עמרם שחר.

בתום ישיבת וועדת הכספים הודיעו אנשי משרד התמ"ת כי בשבועיים הקרובים תשונה התקנה הישנה ותוחלף בתקנה ייחודית לקריית שמונה שתאפשר תשלום בגובה השכר הממוצע במשק (כ-8,500 שקלים) לעובדים שיעבדו במפעל.

ראש העיר שקיים בימים האחרונים מרתון של שיחות עם אנשי משרדי האוצר, התמ"ת, יו"ר וועדת הכספים ועם השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום נשמע הערב שבע רצון מהצלחת המאבק אותו הוביל.

 

ראש העיר ביקש להודות לכל מי שסייע לו בהצלחת המאבק: "זו ההזדמנות להודות למשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, לשר האוצר יובל שטייניץ, לשר התמ"ת שלום שמחון, ליו"ר וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני ולחברי הכנסת ציון פיניאן, מירי רגב ויעקב אדרי. תודה מיוחדת מגיעה לחברי להנהלת העיר שנתנו לי רוח גבית ובעיקר לתושבי קריית שמונה על התמיכה והאימון לאורך כל הדרך".

בחברת איתוראן הודו לראש העיר על פעילותו הרבה בנושא ועל הלובי שהצליח ליצור בכדי לקדם את העברת המפעל לקריית שמונה. "מלכה עשה עבודה מצוינת ויש לו זכויות רבות בשינוי התקנה שתאשפר את העברת חברת איתוראן לקריית שמונה", אמרו השבוע מנהלי חברת איתוראן.

 

כעת נותר להמתין לאישור התקנה (מדובר בהליך טכני) ולאתר מקום לבנייתו של מפעל איתוראן בקריית שמונה שייקרא "בית איתוראן".

הליך איתור המקום עליו ייבנה המפעל וסיום בנייתו יימשכו בין שנה לשנתיים ובשלב הראשון יועסקו במפעל כ- 300 עובדים ב-250 משרות.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad