היום ה-02 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ירוק

על פי התוכנית יוקם המפעל באזור הסמוך למחצבת עמיעד. עד אז תקיים כל רשות מקומית החברה באיגוד דיון פנימי בנושא ותאשר את הקמת המפעל. מנכ"ל איגוד ערים גליל מזרחי וגולן, אביהו ביאלי: "התוכנית תקדם אותנו להגשמתו של יעד אזורי מרכזי הנותן מענה מודרני לטיפול בפסולת". 

באיגוד ערים גליל מזרחי וגולן עובדים בימים אלה על תוכנית חדשה להקמת מפעל מיון ומיחזור פסולת בסמוך למחצבת עמיעד. "מדובר בנושא חשוב שהאיגוד מקדם בשנים האחרונות וחותר ללא לאות להשלמתו", אומר מנכ"ל האיגוד, אביהו ביאלי, "ואנו מאמינים כי עוד לפני החגים נציג בפני הוועדה המחוזית תוכנית חדשה שעל בסיסה יוקם  המפעל".

כזכור, לפני כארבע שנים הציג האיגוד בפני משרד הפנים תוכנית לקמת המפעל בתוך המחצבה או בשטח הסמוך לה מכיוון מזרח. בשעתו הוחלט, על דעת כל הצדדים להקים את המפעל בתוך המחצבה, אלא שאחרי כשנה וחצי התגלה כי הבור הקיים במקום אינו זמין למהלך כזה ולכן הוא בוטל על ידי המשרד להגנת הסביבה.

בשל כך, ובניגוד להמלצת האיגוד להקים את המפעל בצמוד למחצבת עמיעד, הוחלט להעביר לבדיקה את הקמתו באזור התעשייה צח"ר, הסמוך לשדה התעופה בראש פינה. בהמשך התברר כי גם בצח"ר לא ניתן להקים את המפעל והגורמים המעורבים שבו לתוכנית המקורית.

"בהתאם להוראות הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ודרישות נוספות של המשרד להגנת הסביבה, ובעזרתו של מנהל המחוז, אנו מקדמים בימים אלה תב"ע חדשה", אומר מנכ"ל האיגוד, אביהו ביאלי, "שבסופו של תהליך תקרב אותנו להגשמת היעד האזורי המרכזי של האיגוד, הקמת מפעל המיון והמיחזור החדש וייתן מענה מודרני לטיפול בפסולת".

בישיבת מליאת האיגוד שנערכה באחרונה הוצגו הפעולות הנדרשות להכנת החומר התכנוני לקראת אישור התב"ע. כמו כן, הוחלט כי כל אחת מהרשויות החברות באיגוד תקיים דיון פנימי בנושא הקמת המפעל החדש, תוך הבנת התהליך והעלויות הנלוות.

"נושא קידום הקמת המפעל החדש הוא חיוני ומהותי להמשך החיים באזור כולו. רק באמצעות מפעל מיון ומיחזור שכזה נוכל להמשיך בפעילות השמירה על מערכת איכות הסביבה באזור ולטפל בפסולת באופן מתקדם על בסיס הנחיות המשרד להגנת הסביבה" אומר יו"ר האיגוד וראש מועצת ראש פינה, אביהוד רסקי.

 

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad