היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ישיבת ההסדר עצמאות תשע"ד הופכים כאב לשמחה ותקווה

…זה מספר שנים (רב) שאת יום העצמאות חוגגים באופן אחר, שונה מיוחד בישיבת ההסדר.

הנופלים במלחמות ישראל האחרונות, החל ממבצע שלום הגליל או לימים מלחמת לבנון הראשונה הם מתלמידי ישיבת ההסדר, בהם בני קריית שמונה, יצרה תבנית שונה ומיוחדת בה התוכן מדוד ומבטא את הכאב, התקווה והשמחה על תקומת ישראל ועצמאותה.

ציון יום העצמאות בישיבת ההסדר בא לידי ביטוי לא רק לזכר הנופלים, אלא ביחס לדור הבנים והבנות שהנס הועבר אליהם.

החל משעות הצהרים המאוחרות יוצאת תהלוכת דגלים בה משתתפים אבות ובנים, בנות ואימהות ועוברת בנקודות ציון בעלות משמעות מקומית: מצפה אלנתן, ע"ש אלנתן שכטר ז"ל ולירן, ע"ש של לירן סעדיה ז"ל, ובמהלך שעה ארוכה צועדת הדבוקה כנחש מתפתל במורדות הרי נפתלי. הדגלים, המוסיקה והשירה אופפים את מאות הצועדים, וככל שהם קרבים אל היעד, ישיבת ההסדר, כוחם עולה וגובר במקום שילך ויחלש. פלא.

…רב העיר וראש הישיבה הרב צפניה דרורי מעביר שיעור בנושא תקומת ישראל הסיבה והמסובב, תוך דוגמאות על גילוי השם בעולם באמצעות עם ישראל.

…השמש ממש מתאמצת להאיר את פניהם המיוזעות של הצועדים והצועדות, ורסיסי הזיעה מתערבבים עם קרניה של שאוטוטו מרימה ידיים ומפנה את הבמה לאורה של הלבנה המבצבצת אט אט.

…תפילת 'ערבית' חגיגית עם הלל גמור, עמרם שחר מ"מ רה"ע לשעבר פותח את ההיכל וראש העיר הרב ניסים מלכה מתכבד לתקוע בשופר, אות וסימן לפתיחת חגיגות העצמאות ה-שישים ושש למדינת ישראל.

מעגלי השמחה פורצים בצורה ספונטאנית, ובהם לבני זקן, נערים-חיילים בחולצות לבנות ואבות צעירים ובנם תלוי על צווארם, כולם יוצאים במחול העצמאות.

בלונים מתנפחים לזאטוטים, פופקורן ובארד ומיני מתיקה מחזירים את טעמה של הילדות גם לפיותיהם של המבוגרים והשמחה מרקיע שחקים.

יום העצמאות השישים ושש למדינה האהובה והיקרה, מדינת ישראל בישיבת ההסדר.


 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad