היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ככה אנחנו נראים

 

לידו עומד נוחי דנקנר אחד מאנשי הכלכלה המשפיעים ביותר על חיינו בארץ, ובעל השליטה ב-IDB. ראשון מימין עומד גדעון סער, שר החינוך של ישראל, עורך דין בהכשרתו, מבין האחראיים על חינוכם של קרוב למיליון ילדים ובני נוער במדינת ישראל, לידו עומד (רואים רק הראש) אלי ברדה ראש העיר של מגדל העמק. ובמרכז התמונה עומד מתוח מר אלכס מורוזוב. אפשר להניח שעד שהגענו לאלכס, רוב הקוראים הכירו את המצולמים בתמונה, ונו? עכשיו מה עושים? נתקעתם?!

אלכס מורוזוב הוא כוכב תוכנית הריאליטי "היפה והחנון" המשודרת בערוץ 10 ובימים אלה עסוקים אלכס וחבריו ב'מסע בחירות' לבחירת הזוג המנצח. אין לי דבר וחצי דבר נגד אלכס, אבל נדמה שקצת איבדנו את הפרופורציות והקווים בין דמיון למציאות ממש לא מזוהים. שתבינו, תמונה של אף אחד מהאישים המצולמים לא הייתה זוכה להתייחסות אם לא היה מדובר באירוע חדשותי הקשור לפעילותם או מעידה חריפה של מי מהם.אבל ברגע שאלכס מורוזוב, הדלק המזין את תעשיית המולך ששמה רייטינג, אזי התמונה הופכת לסיפור. מי שמזמן השתלטו על המרחב השפוי של החיים האמיתיים שלנו, היח"צנים ומשרדי הפרסום, עוברים היום משוכה נוספת בדרך לסמם אותנו לחלוטין ולשעבד אותנו סופית לסדר היום הנבוב שהם מחליטים עליו. הסיבות, קל לנחש, בצע של ממון ועשיית כסף קל ומהיר. אין כאן שום דבר נוסף מעבר לכך.

בעולם נורמאלי אלכס היה 'עובד' בשביל כל אחד מהארבעה שבתמונה, בעולם ההזוי שלנו ארבעתם עובדים בשבילו. עובדה.

 

יהורם גאון צודק מאוד

אי אפשר שלא להתייחס לסערה שחולל הזמר יהורם גאון כאשר אמר בשיחה עם סטודנט ממכללת אריאל שהמוסיקה המזרחית היא 'זבל שלא ברא השטן'. בניגוד לאופנה הרווחת בה מתנפלים על כל מי שאומר משהו שלא מוצא חן בעיני השומע, אני חושב שיש משהו במה שאמר גאון. למען הדיוק נֹאמר רק שהוא ציין ש'חלק מהמוסיקה המזרחית'. על האמירה הזאת לא רק שאני מסכים אלא הוא יותר מצודק. כמו באמירות מהסוג הזה, בהן לא אומרים את כל האמת, ברשותו של גאון נשלים את התמונה.

גם במוסיקה הלועזית יש 'זבל שלא ברא השטן'. גם כאשר החיפושיות שרים על 'יה-יה-יה', זה בעצם סוג של זבל לפי הסרגל של גאון. גם חלק מהשירים ששרים זמרים ישראלים זה 'זבל שלא ברא השטן', ושורות בעלות עומק ותוכן כמו 'נוגע לא נוגע' או השורה משירו של שלמה ארצי "נרדם אחד בתוך קופסת שימורים, איזה כיף". או "כלבלב הו בידי-בם-בם" של מתי כספי, גם הן סוג של זבל לאלה שלא אוהבים את בידי-בם-בם ואת הכלבלב של כספי. נו אז מה?! הם אמרו את למישהו? לא.

אתה יודע מה, גאון? גם בשירים שלך יש זבל. הנה, בוא תראה. השורה הזאת מוכרת לך? "אח יא ראב, יא ראב אח יא וול, יא וול". בוא נתערב שאם את השורה הזאת היה שׁר מושיק עפיה, נניח, הוא היה מוגדר 'זבל'. אבל כאשר אתה, מר גאון שר את השורה הסזאת, השיר מוגדר כ'קלסיקה ישראלית במיטבה'. אז לא. זה בסך הכל עניין של טעם מוסיקלי והעדפות אישיות, וזהו.          

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad