היום ה-01 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כל הכבוד להסתדרות

. בפרט, אני מברך את ההסתדרות הכללית בראשות מר עופר עיני על הצלחתה בארגון עובדי פלאפון וזאת במיוחד בגין העובדה שבדרך לשבירת המעסיק   (שהוא כרגיל מתנגד חריף ביותר, ולא בחוכמה, לארגון העובדים) הוצא צו מבית הדין הארצי לעבודה בו קבע בית הדין שאסור למעסיק להתערב בכל דרך שהיא ואסור למעסיק להתנגד בכל דרך שהיא (כשרה ולא כשרה) להתארגנות עובדיו.

כמו שביקרתי את מפלתה של ההסתדרות במאבק עובדי הרכבת, (בכך שבית הדין הארצי אסר על העובדים לשבות) כך אני רוצה לשבח את ההסתדרות (כשמגיע לה) על ההישג שישפיע באופן מכריע על יכולתם של העובדים להתארגן  מפני שלדעתי התארגנות עובדים מביאה אך טוב

למקום העבודה וזאת מכיוון ש:

כבר מזמן הוכח שכתיבת נייר מתאים בין עובדים למעבידים היא הדרך הטובה ביותר לניהול משאבי אנוש כאשר כל צד יודע מראש מה הן חובותיו וזכויותיו במקום העבודה וכיצד יש להתנהל במקום העבודה.

מעסיק חכם או מעסיק שי שלו יועץ יודע דבר, יכול לממש כמעט את כל צרכיו של המעסיק הנובעים מיחסים עם עובדיו, הן צרכים שבארגון מקום העבודה (כמו העסקת עובדים בשעות עבודה גמישות על כל המשתמע מכך

העסקת עובדים בתשלום לפי הספק וכל צורך אחר שייעל את העבודה ויחסוך למעסיק בהוצאותיו).

לדוגמה, מעסיק בענף השמירה שחייב לצַוות 4 שומרים בעמדת שמירה במשך 24 שעות או יותר כאשר זוג שומר וזוג יכול לישון, יכול להכניס להסכם הקיבוצי המיוחד סעיפים כאלה ויש כבר חוזים כאמור (שעמדו במבחן המשפטי) וחסכו למעסיק כסף רב וכך (במקרה המוזכר) יצאו כולם נשכרים. המעסיק בכך שלא שילם את מלוא העלויות והעובדים חסכו בכך שלא היו להם הוצאות נסיעה לביתם וחזרה ועל כך עוד שילמו להם פיצוי על כך. זו הייתה דוגמא אחת למה כדאי לא רק לאפשר לעובדים להתארגן אלא אפילו כדאי למעסיק ליזום התארגנות כזאת.

כל זאת לתשומת לב העובדים במפעלים לא מאורגנים לנוכח האמור. בכל מקרה אני ממליץ לעובדים הלא מאורגנים לקום ולהתארגן וכך יצאו כולם נשכרים.

 

לתשומת לב המסעדנים

כפי שכבר ציינתי לא אחת, משרד התמ"ת מגביר את הפיקוח על המעסיקים. הפעם אני מבקש לדווח על מבצע שערך משרד התמ"ת בענף המסעדות.

בידיעות אחרונות מיום 17/1/13 דווח על מבצע בדיקה שכלל 140 מסעדות ונמצא שכולן (100%) מהן הפרו את חוקי העבודה. נפתחו נגדם תיקי חקירה בגין אי תשלום שכר מינימום וזכויות סוציאליות נוספות.

כאו אני רוצה להזכיר שטיפ (תשר) אינו מהווה שכר ויש לשלם לעובדים בנוסף על הטיפים שכר מינימום כחוק.

עוד אני מבקש לציין שאי תשלום שכר מינימום היא עבירה שבגינה אפשר להטיל על המעסיק קנס כספי גבוה מאוד או לשלחו לעד 5 שנים בכלא.

מסעדנים קחו זאת לתשומת ליבכם ויפה שעה אחת קודם/

 

האמור לעיל אינו בא במקום יעוץ משפטי

לעזרה ועצה אפשר לפנות ל 046961218 או ל0549980563 לחיים

אולי יעניין אותך

Bottom ad