היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

כנס לזכרו של ישראל לוין ז"ל

מחוז צפון של משרד החקלאות, קרן קיימת לישראל והחברה לפיתוח הגליל מקיימים את הכנס השנתי לזכרו של ישראל לוין ז"ל, ממייסדי קיבוץ כפר גלעדי. לוין, היה דמות מיוחדת בנוף החקלאים והחוקרים בגליל. פשטות הליכותיו לא העידה על אישיותו המיוחדת ועמוקת החזון. לצד עבודתו המחקרית בחקלאות, הוא הכשיר דורות של סטודנטים לחקלאות שהתחילו את לימודיהם במכללת תל חי וסיימו במכון ויצמן ברחובות ובאוניברסיטה העברית בירושלים. שנות השישים והשבעים היו דלי אפשרויות ללימודים אקדמיים באזור, אולם ישראל לוין ז"ל היה מאלה שנאחזו בחזון ובאדמת הגליל בעיקשות אין קץ שהייתה לדור החולמים.

עמוס לוין בנו, מנכ"ל גליל קירור של החברה לפיתוח הגליל: "אבא היה רפתן מעל עשרים שנה. בהמשך עבר להוראה והיה מורה ובמקביל סטודנט בפקולטה לחקלאות ברחובות, לימד ולמד בו זמנית וגידל עם אימא צפרירה חמישה ילדים. תלמידיו מעריכים אותו עד היום, הוא היה מורה לדוגמה, מורה לחיים. מודל להערכה בשיטות הלימוד ואהבת התלמידים. עם סיום הדוקטורט בתחום מדעי הקרקע ותהליך הניטרפיקציה בקרקעות החולה, החל במחקר קרקע, דישון והשקיה בעמק החולה בגידולי שדה ומטעים. אבא אהב את החקלאות ועובדי האדמה. כחלוץ המחקר החקלאי בגליל, היה אבא בין פורצי הדרך להקמת מכללת תל חי, ולהקמת המגמה החקלאית שהמשכה הפכו ללימודי ביוטכנולוגיה ואיכות הסביבה. גם ממיטת חוליו המשיך להתעניין במתרחש בתחום החקלאות והמכללה. כשהיה בן למעלה משמונים ביקש ממני שאתקשר לפרופ' יונה חן, שהיה אז בפקולטה לחקלאות בכדי שיזרז את הפרסום על פעילות מנגנון המנגן בגידולי השדה באדמות הכבול בחולה. המאמר שכתב על כך אף התפרסם בירחון בינלאומי מקצועי נחשב, ואבא היה המאושר באדם" אומר עמוס.

בכנס ידברו פרופ' דן לבנון ממכון המחקר מיג"ל וזאב מרקרמן מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, על התוכנית האסטרטגית לחקלאות באזור הגליל העליון.

פרופ' איגי ליטאור ממכללת תל חי ירצה על נושא הערכת הדישון הזרחני בקרקעות החולה, ד"ר חיים צבן על ניתוח כלכלי של התפתחות החקלאות בשטחי פרויקט החולה, לאור השינויים בחקלאות בישראל ובעולם וד"ר משה מירון, ממכון המחקר מיג"ל על סיכונים וסיכויים בשימוש חקלאי במי קידוחי שמיר.

 

הכנס יערך מחר ה-20.12.10 בחוות גד"ש, מהשעה 8:00

הכניסה ללא תשלום.

אולי יעניין אותך

Bottom ad