היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

ליגת השכונות-ליגת האלופות

 

ליגת השכונות בכדורגל על שמם של בני קריית שמונה גבי רופא ז"ל, לירן סעדיה ז"ל ודודו עמר ז"ל הציבה רף גבוה למושג כדורגל. טועים רבים, בעיקר במגרשי הכדורגל, החושבים שמשחק הכדורגל מתחיל ומסתיים בבעיטה בכדור. ליגת השכונות בהנהלת דודו סבג ואליעזר פרץ, הוכיחה שכדורגל זו קודם כל תרבות המשחק. כמי שחרטו על דגל הליגה "כדורגל ללא אלימות", סימנו השניים, בתמיכת וסיוע העירייה מחלקת הספורט, שהניצחון חשוב, אולם חשובה גם החוויה שלפני, במהלך ובסיום המשחק.

ואכן, במהלך כל המשחקים לא נרשמה ולוּ תקרית אלימה אחת.

לפני שנה בוטלו המשחקים עקב אלימות שהייתה שנה קודם, ושהנה נדמה שכל המעורבים למדו ויישמו את הלקחים הנכונים.

כצופה מן הצד במשחק חצי הגמר, התרשמתי ששחקני הקבוצות באו למשחק עם המון אהבה לכדור ולאדם שעומד מולם על המגרש בקבוצה היריבה. ושלא תטעו לחשוב שניטל משהו מ"הגבריות" של השחקנים בכך שלא הייתה אלימות, מילולית או פיזית. ההיפך הוא הנכון. בעובדה שהשחקנים, כולם, התרכזו בכדור ובחוויית המשחק, ולא ברגליו של השחקן היריב, הם הוכיחו שמתפתח כאן משהו אחר משהו עם תקווה לדור העתיד של השחקנים והצופים במגרשי הכדורגל.

מה שקורה היום במגרשי הכדורגל, גם ביציע וגם על כר הדשא, מזכיר לעיתים קרובות 'שדה קרב' ולא ענף ספורט מיוחד ושמח, כדורגל.

ליגת השכונות תרשם כזאת שהכניסה מימד חדש ואחר למשחק הכדורגל, משחק כדורגל נטו.

המשחקים הקובעים בחצי הגמר והגמר. שתי הקבוצות שסומנו מתחילת המשחקים כבעלות הסיכויים הגדולים להגיע לגמר, "חדשות הגליל-שטראוס" ומקישלי-חצור" מימשו את התחזיות ושיחקו בגמר ביום שישי שעבר.

מי שתרם למכובדות של משחק הגמר ולליגה כולה הוא השופט הבינלאומי איתן תבריזי אשר הגיע במיוחד מירושלים כדי לשפוט במשחק. אינכם מצפים 

לקרוא ביקורת כלשהי על שיפוטו של תבריזי בהקשר זה, קטונתי.

…המשחק חתם חודש וחצי של משחקי כדורגל, חלקם במקביל ליורו. תוצאת המשחק משקפת את המגמה שהייתה לאורך כל הליגה ששתי הקבוצות ניחנו בשחקנים מוכשרים וממוקדי מטרה שעשו הכל כדי לזכות בצלחת האליפות בדרך ספורטיבית ומכובדת.

מבחינתנו, ליגת השכונות היא האלופה, והמנצחים הם השחקנים, הקהל, המארגנים ונותני החסויות. ככה עושים כדורגל.

 

 


…במוצ"ש האחרון התכנסו המשתתפים באולמי 'המלך דוד' למסיבת

 סיום סביב שולחנות ערוכים להענקת הגביעים ותעודות ההוקרה. סבב הכיבודים החל, ובזה אחר זה עלו מנהלי הקבוצות ונותני החסויות לקבל תעודות הוקרה. אחריהם כובדו נציגי העירייה על תמיכתם הכספית והלוגיסטית בשחקי הליגה, מהממונה על הספורט אלי מנחם, מנהל מחלקת הספורט אופיר אורן וחבר המועצה גבי חסין


לשחקן המצטיין של הליגה נבחר פה אחד אסף פחימה מקבוצת "חדשות הגליל-שטראוס", שכל מי שצפה בו משחק, גמר עליו את ההלל, כולל השופט הבינלאומי איתן תבריזי שהחמיא לפחימה על רמת משחקו הנדירה. .

 

ונסיים בדבריו של השופט הבינלאומי איתן תבריזי "אני שמחק שהגעתי לשפוט במשחק הגמר בליגת השכונות בקריית שמונה כי זה לא היה רק כדורגל, זה היה בית ספר לערכים ולתרבות של הכדורגל".  

הנה לפניכם מספר תמונות ממגרש הכדורגל וממסיבת הסיום באולמי המלך דוד בהנהלת האחים אזולאי.

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad