היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

לראשונה פסטיבל דוק-אביב בגליל העליון

פסטיבל דוקאביב שם לו למטרה לקדם את הקולנוע הדוקומנטרי בארץ. הפסטיבל נוסד בשנת 1998 בסינמטק תל אביב לקדם ובמסגרתו נערכות ארבע תחרויות: בין-לאומית, ישראלית, סרטי סטודנטים ו"דוקו צעיר".

סדרת הסרטים תתקיים בתאריכים 20.11.2013 – 12.02.2014 ויתקיים במרכז קלור למוסיקה ולמחול בכפר בלום. במהלכו תתקיים הקרנה מדי שלושה שבועות בשעה 20:30. הבאת הסדרה היא  פרי יוזמה של מחלקת תרבות במועצה אזורית הגליל העליון בתקווה להפוך את מרכז קלור לשלוחה גלילית לקבועה של הפסטיבל. לנוחות הציבור ניתן להזמין כרטיסים באתר האינטרנט של המועצה.  

הסרט שיפתח את הפסטיבל בגליל "שוגרמן" של הבמאי השוודי מאליק בנדג'לול מביא את סיפורו של רודריגז, מוסיקאי מקסיקני – אמריקני שהוציא שני אלבומים כושלים בתחילת שנות ה-70, הפך ללא ידיעתו לכוכב ענק בדרום אפריקה. סיפור מסקרן על מקריותם של האלמוניות והפרסום ועל כוחה של המוסיקה לנוע ליבשות רחוקות. הסרט נוצר בשנת 2012 והיה לסרט הפותח של פסטיבל סאנדנס שם זכה בפרס השופטים ובפרס חביב הקהל בקטגוריית הסרטים התיעודיים. כמו כן זכה בפרס איגוד המפיקים האמריקני ובפרס האוסקר בקטגוריית הסרט התיעודי הטוב ביותר.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad