היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מבקר העירייה וראש העיר משבחים את הדובר דורון שנפר

חברי מועצת העיר דנו השבוע בדו"ח מבקר העירייה והממונה על תלונות הציבור לשנת 2020.

מבקר העירייה הציג דו"ח דיגיטלי ובו עיקרי הביקורת וההמלצות על כלל הנושאים שנבדקו.

מבקר העירייה, מוכיח פעם אחר פעם את מקצועיותו, אינו נושא פנים למבוקרים, ומתמקד עניינית בנושאים אותם הוא מבקר. נעשתה עבודה יסודית תוך שהוא מגיע לרזולוציות גבוהות כדי שדו"ח ישמור על רמתו והעיקר יגבר על התפל.

 

לצד הביקורת הנוקבת בנושאים רבים, הושם בדו"ח גם דגש על פעולות מוצלחות ותפקוד טוב ומקצועי של בעלי תפקידים  ואגפים.

מי שזכה למחמאות ולביקורת חיובית הוא דובר העירייה דורון שנפר על ניהול מערך ההסברה והדוברות בשיגרה ובמיוחד בתקופת הקורונה, בה יזם והקים את מערך החקירות האפידמיולוגיות בעיר והפך את עיריית קריית שמונה לרשות הראשונה בישראל שהחלה בעצמה לבצע חקירות אפידמיולוגיות. המודל אומץ בשלב מאוחר יותר על ידי כל הרשויות בישראל, מה שתרם לאיכות המלחמה בקורונה. דובר העירייה הכין תוכנית הסברה מקיפה בכלל המדיות ועידכן את התושבים באופן שוטף על מצב התחלואה, הזרים מידע חשוב וחיוני בכל שעות היממה, תוך שמירה על קשר רציף עם התושבים.

מבקר העירייה מציין לטובה את מסירותו ופועלו של דובר העירייה דורון שנפר ועל התגייסות במלחמה בקורונה וכן על לקיחת אחריות גם על נושאים שאינם קשורים במישרין לעבודתו כדובר, דוגמת הקמת מערך החקירות האפידמיולוגי ועבודה משותפת עם משרד הבריאות והגורמים הממשלתיים בנושא זה. ראש העיר אביחי שטרן שהחליט על הקמת מערך החקירות ומינה את דובר העירייה לעמוד בראשו כתב בפתיח של דו"ח הביקורת: "אני מודה לדובר העירייה ולראש מערך החקירות האפידמיולוגיות בעיר דורון שנפר על תפקודו היצירתי, המסור והמקצועי ועל עבודתו סביב השעון ולכלל צוות החוקרים שפעלו 24/7 כדי לעצור את התפשטות הנגיף בעיר ובנוסף להפוך את קריית שמונה לעיר המחוסנת הראשונה בעולם".

ראש העיר הוסיף וכתב: "הכנו ויישמנו תוכנית הסברה ייחודית והענקנו את כל המידע לציבור באופן שוטף בכל שעות היממה בכל המדיות שעמדו לרשותנו. כתוצאה מהפעולות שביצענו יחד עם פיקוד העורף, משרד הבריאות וקופות החולים – הפכה קריית שמונה למובילה בתחום ההתמודדות עם נגיף קורונה".

הדו"ח עסק גם בניתוח ש'אחרי המוות' בקבלת הוצאות נסיעה לסגן ראש העיר לשעבר יגאל בוזגלו ולמשנה לראש העיר לשעבר אלי זפרני.

בשני המקרים הכסף הושב, על אף שהיה קטן יחסית.

חבר המועצה זפרני: "מעבר לכל מה שעשיתי בתפקידי שכידוע אינו בשכר, היה על חשבוני. אני מצטער שכך מתייחסים לעובדה שתרמתי מכיסי, וזאת לאחר שנשלחתי לישיבות כדי לגייס תקציבים לטובת קופת העירייה (הצלחנו, ראש העיר לשעבר הרב ניסים מלכה, אנוכי וההנהלה הקודמת להביא לעירייה 222,000,000 שקלים). מדובר בנסיעות שאמורות היו להיות עם נהג ורכב שאושר על ידי המוסמכים, אני וויתרתי גם על הרכב וגם על הנהג, ונסעתי ברכבי הפרטי. מה שהגשתי הוא חלק מהסכום שהוצאתי על דלק. לא נורא, למען העיר אני מוכן לשלם גם מכיסי".

היות ויגאל בוזגלו כבר לא נמצא בפוליטיקה והכסף הושב במלואו בזמן אמת, נראה שהעיסוק הוא יותר למען הפרוטוקול.

אולי יעניין אותך

Bottom ad