היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מהן האופציות לשלב הבא

עירוני קריית שמונה ממשיכה להתקרב בצעדי ענק לליגת האלופות. הקבוצה הצנועה מהצפון, בקמפיין היסטורי במוקדמות המפעל המרכזי של היבשת, הציגה יכולת ראויה להערכה והביסה 0:4 את נפטצ'י באקו האזרית בסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות. ברק בדש (41 בפנדל), שמעון אבוחצירא (52) ובריאן חרסיסיץ' (69 ו-76) יצרו יתרון מבטיח לקראת הגומלין באזרבייג'אן, ואם לא יקרה משהו באמת בלתי צפוי בשבוע הבא, קריית שמונה תוכל להתכונן לפלייאוף שלפני שלב הבתים, אשר מבטיח גם במקרה של הפסד נפילה לבתים בליגה האירופית. לכל מי שחשש, האלופה הישראלית עושה הרבה כבוד לכדורגל שלנו. עם הביטחון, הניסיון שנצבר וגם לאסלו לנצ'ה שהצטרף וערך בכורה, יש סיבות לחלום.

כמעט ואין סיכוי שהקבוצה של גילי לנדאו לא תעבור את הגומלין, אלא אם כן תתרחש סנסציה ונפטצ'י באקו תצליח לנצח את הכחולים בתוצאה של 5:0, סיכוי אפסי כבר אמרנו?!

עוד לפני זה תתארח הקבוצה בשבת אצל בני סכנין למפגש במסגרת גביע הטוטו (20:30), נראה כי לנדאו יבחר לתת מנוחה לשחקני ההרכב ויעלה עם הרכב שני על מנת לא להעמיס על השחקנים שיפתחו בגומלין מול באקו.

עירוני קריית שמונה הבטיחה כמעט בוודאות את ההעפלה לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות. בכל מקרה, הקבוצה של גילי לנדאו לא תהיה מדורגת, אבל בעצם ההעפלה היא הבטיחה מענק של 2.1 מיליון יורו (בתוספת 260 אלף יורו מענק עלייה לכל אחד מהשלבים ששוחקו עד כה). אם הקריה תודח בפלייאוף האלופות, היא תשחק בשלב הבתים של הליגה האירופית (ותבטיח הכנסות של לפחות עוד מיליון יורו). שלב הבתים בליגת האלופות יהיה שווה לאיזי שרצקי 7.2 מיליון יורו לפני מענקי נקודות וחלוקה יחסית בהכנסות מאופ"א.

עם תום משחקי הסיבוב המוקדם השלישי בשבוע הבא, יישארו לקריה חמש יריבות אפשריות, שהן יהיו חמש האלופות עם הדירוג הגבוה ביותר. מי שככל הנראה תהיה שם היא אלופת שוויץ, פ.צ באזל, שבעונה שעברה הדהימה את מנצ'סטר יונייטד בשלב הבתים של המפעל. באזל ניצחה 0:1 בחוץ את מולדה במשחק הראשון והיא קרובה להעפלה לפלייאוף.

יריבה נוספת שתחכה לקריה היא אלופת בלגיה, אנדרלכט, קבוצה עתירת משאבים וניסיון אירופי. אנדרלכט המעוטרת לא אמורה להתקשות מול האלופה הליטאית אקרנאס במפגש הכפול. הקבוצה עם הדירוג השלישי בטיבו היא סלטיק של בירם כיאל שצריכה לעבור במפגש כפול את ה.י.ק הלסינקי מפינלנד.

שתי המדורגות הבאות נראות על הנייר נוחות יותר. הראשונה היא אלופת קרואטיה, דינמו זאגרב, שאשתקד רשמה הופעה מבזה בשלב הבתים. הקרואטים ניצחו 0:1 בחוץ את שריף ממולדובה ונראים בדרך הנכונה לפלייאוף. גם באטה בוריסוב מבלארוס תהיה מדורגת אם תעפיל, אלא שהיא סיימה רק ב-1:1 את המשחק הביתי מול דברצן ההונגרית.

אם באטה או אחת המדורגות האחרות תודחנה, הקבוצות שיתקדמו להיות מדורגות בסדר הזה הן: קלוז' הרומנית (אם תעבור את ליברץ), פרטיזן בלגרד (אם תעבור את א.א.ל לימסול) והלסינגבורג השבדית (שצריכה לעבור את שלאסק וורוצלאב). ראוי להדגיש כי בכל סיטואציה של הדחת מדורגות, קריית שמונה לא תוכל להגיע למצב שהיא מדורגת בשלב הפלייאוף

תגובות:

לנדאו: "עד שזה לא נגמר, זה לא נגמר", אלעד גבאי: "ליגת האלופות זה חלום ופנטזיה וסופו של החלום להתגשם", בדש: "אנחנו מגיעים לגומלין בעמדה פנטסטית", חסארמה: "תוצאה ענקית", שרצקי: "ברור שיהיה לשחקנים בונוס אם נגיע לשלב הבתים".

"מי שמאמין לא מפחד" שרו ביום רביעי אוהדי קריית שמונה וביטאו במשפט הזה יותר מכל את התחושות של שחקני האלופה הישראלית אחרי ניצחון ענק על נפטצ'י באקו 4:0 וצעד שהבטיח באופן כמעט סופי את העפלתה של ק"ש לשלב הבתים של הליגה האירופית וזאת בהנחה שהיא תודח מפלייאוף האלופות.

הייתה רק קבוצה אחת על המגרש ומרב המחמאות מגיעות לשחקנים הכחולים שמשבוע לשבוע ממשיכים להוכיח לכולם שקריית שמונה קורצה מחומר אחר, מי שחשש שהאלופה הצנועה לא תייצג בכבוד את המדינה שלנו יכול להסיר דאגה מליבו בינתיים הקבוצה של איזי שרצקי מצליחה להדהים את כולם בהופעותיה ההיסטוריות. למרות שאצל האלופה ממשיכים להתעקש ששום דבר עדיין לא גמור, הסיכוי לא להעפיל לשלב הבא הוא אפסי.

התצוגה המרשימה התחילה משער של ברק בדש בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, המשיכה בגול נהדר של שמעון אבוחצירא והסתיימה עם צמד של בראיין גרסיסיץ. בתחילת המשחק נאלץ גילי לנדאו לערוך חילוף כפוי (שאגב התברר כמוצלח מאד שכן רביד גזל היה מהטובים על המגרש), לאחר פציעה של דויד סולארי שסובב את הברך.

כזכור הבעלים של הקבוצה איזי שרצקי הבטיח לשחקנים מענק של 10.000 יורו אם יעלו שלב ועפ"י התוצאה נראה כי הכחולים אכן יזכו לקבל את המענק.

גילי לנדאו ביקש להרגיע: "עד שזה לא נגמר זה לא נגמר, היה ערב מענג וניצחון חשוב מאד שמשדרג את קריית שמונה בכל המובנים, אני יודע שאתם רוצים שאברך על המוגמר אבל אני אתאפק כי הכדורגל שלנו נזיל, אכזרי ומרתק".

הקפטן הוותיק סאלח חסארמה סיכם: "האמנו? תמיד יש בנו אמונה, זאת תוצאה ענקית מול קבוצה עם תקציב פי 3 מאיתנו ומגיע כל הכבוד לבחורים".

הבעלים איזי שרצקי אמר בסיום: "יש כאן קבוצה טובה, חבר'ה טובים. היריבה הייתה פחות טובה וניצלנו את זה, ועכשיו צריך לנסות לנצח גם בחוץ. אני מקווה מאוד שנמשיך ככה ונשתדל להמשיך להיות צנועים, לעבוד קשה ולנצח. ברור שיש לשחקנים בונוסים אם נגיע לשלב הבתים".

המגן אלעד גבאי התייחס לניצחון המדהים של קבוצתו: "כמה שזה קלישאה לומר את זה, שום דבר עוד לא נגמר ואנחנו לא נוסעים לטיול. נפטצ'י ידועים כקבוצה ביתית. נכון שיש לנו מקדמה אדירה מהתוצאה בארץ אבל הכדורגל נזיל ונצטרך לבוא מרוכזים למשימה לעבור את המשחק שם בהצלחה".

על ארבעת השערים שהבקיעו חבריו לקבוצה אמר המגן: "זאת תוצאה מדהימה, לא ציפינו שזה ייגמר ככה, יש לנו חלוצים מצוינים ובנוסף הצוות המקצועי הכין אותנו בצורה הכי טובה שאפשר למשחק, בכדורגל יכולים להיות ימים קשים ומלווים בהחמצות רבות ומצד שני גם ימים מוצלחים יותר עם דיוק, ככה זה יום אחד כדורים נכנסים ויום אחד לא, אני שמח שהצלחנו לנצל את מרבית המצבים שהגענו אליהם".

על השאלה האם הוא כבר חולם על ליגת האלופות ענה גבאי: "ברור שיש את החלום הזה, כרגע זאת פנטזיה רחוקה ורק בגדר חלום אבל סופו של כל חלום להתגשם".

גבאי שהתבקש להתייחס ליכולת האישית המצוינת שלו שמביאה עימה מספר הצעות מהארץ ומחו"ל אמר: "אני משתדל לעשות את העבודה על הצד הטוב ביותר ולתת הכל למען הקבוצה, מה שמעבר לזה לא בידיים שלי, בינתיים טוב לי במקום שאני נמצא בו ושרק ימשיך ככה".

גם החלוץ דויד סולארי שעוד הספיק ליטול חלק במשחק לפני הפציעה התייחס אף הוא לניצחון המרשים: "זה עוד לא נגמר, היה לנו משחק מצוין אבל צריך לתת ולהמשיך עוד במשחק הבא, אסור לנו לבוא במחשבה שכבר עלינו שלב".

על הפציעה בברך אמר החלוץ: "כרגע אני עדיין לא יודע מהי חומרת הפציעה, קשה לי לדרוך על הרגל אבל אנחנו נהיה חכמים רק בהמשך היום לאחר כל הבדיקות שאערוך".

 החלוץ ברק בדש שהבקיע את השער הראשון הסכים עם חבריו: "אנחנו מגיעים לגומלין בעמה פנטסטית, מבחינת תוצאה זה משחק ענק, אולי הכי גדול של קריית שמונה מבחינת התוצאה. במפעל אירופאי לנצח 4:0 זה מדהים, לא יכולנו לבקש יותר טוב מזה. אולי תרימו גבה אבל בכל זאת זה עדיין לא נגמר, עד שהשופט לא ישרוק בגומלין לא נעלה שלב באופן רשמי".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad