היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מחאת המדידות: כיצד מאה מ"ר צמחו לשלוש מאות מ"ר?

בגיליון 312 סיפרנו לכם על הדרך בה מצפים בעירייה להגדיל את הכנסות הארנונה. נזכיר לכם בקצרה: לפני למעלה משנה הודיעו מהעירייה לתושבים רבים בעיר על הכוונה לערוך מדידות חוזרות לנכס שברשותם. המכתב נשלח לתושבים רבים ומאז לא שמעו מהם ולא ראו אותם. למרות שהיו תושבים שהתקשרו אל הטלפון שהופיע במכתב כדי לתאם מועד למדידה, לא היה מענה. כאמור הייתה דממת אלחוט עד …שלאחרונה קיבלו אותם דיירים מכתבים ובהם הערכות מחודשות של גודל הנכס שברשותם. לא תופתעו אם נספר לכם שכל הדירות והבתים צמחו בממדים מדהימים.

אחד מהתושבים שעל פי הערכת המודדים ביתו צמח בצורה מרשימה ממאה ושניים מטר ל שלוש מאות מטרים בדיוק, הוא איציק גבאי המתגורר בשכונת הורדים.

השבוע פגשנו את איציק כאשר הוא נסער ואינו מצליח להסתיר את תסכולו נוכח המהלכים האחרונים שעשתה העירייה באמצעות החברה הקבלנית כלפיו וכלפי תושבים נוספים.

– מתי קיבלת את הבקשה לתשלום?

איציק: "לפני שבועיים לערך קיבלתי את מכתב ובו מודיעים לי על המדידה שעשו. לפני כשנה הודיעו לי שהם מבקשים מועד למדידה ומאז לא שמעתי מהם. כאמור, לפני כשבועיים אני מקבל את תוצאות המדידה לכאורה, שהם עשו ובמכתב הם מודיעים שהבית שלי גדל ממאה ושניים מטר לשלוש מאות מטר בדיוק".

– האם ההערכה של המודדים נכונה לדעתך?

איציק: "ממש לא. אני גר בבית הזה כארבע עשרה שנים ונכון, בעקבות תיקונים ונזילות יש תוספת כלשהי. אני מוכן שיבואו וימדדו ואשלם על כל מטר נוסף. אבל, ככה להגדיל את השטח בפי שלוש, זה ממש לא רציני. אם מעריכים שיעריכו אמת".

– אז כיצד אתה מסביר את הקפיצה המשולשת בשטח הבית שלך?

איציק: "סוג של חובבנות הגובל בזדון ובניצול ציני של כוח שיש בידי העירייה והקבלן העובד מטעמה".

– האם אתה מתנגד לשלם עבור תוספת הפרגולה או שאצלך זה עקרוני לא להוסיף על הנתונים הרשמיים שמופיעים בחוזה הרכישה?

איציק: "אני אדם שומר חוק ואין לי ולא הייתה לי כוונה לקחת משהו שלא שייך לי. אבל, הדרך בה נוהגת העירייה גובל בשערורייה וחוסר תום לב. עכשיו מסתבר לי שאת "המדידה" ביצע הקבלן בחודש יוני השנה. בפרסום שהיה נאמר לנו לתאם את המדידה אבל בפועל המדידה כבר נעשתה. אני לא מבין כיצד העסק הזה עובד, מה עוד שהם מנצלים את הכח שלהם וכופים עלי לשלם עוד חמש מאות שקלים אם אני מבקש מדידה שהיא למעשה המדידה הראשונה. הייתי אתמול (שלישי) בעירייה ואמרתי שאני רוצה לערער והם אמרו לי 'אין בעיה, תשלם חמש מאות שקל.' אמרתי לה 'בסדר. מה יקרה אם אחרי המדידה לא יהיו שלוש מאות מטר ויהיו רק מאה ועשרים מטר' להפתעתי ותדהמתי היא 'גם אז תשלם חמש מאות שקל'. הייתי בהלם. ועוד דבר. המדידה צריכה להיות חלק מהשירות שאנחנו מקבלים בתמורה למיסים שמשלמים לעירייה. מה, כל פעם שמפנים את הזבל אנחנו משלמים?! מה זה המסחרה הזאת?" שואל/אומר איציק בכעס.

– אז איך אתה מסביר את המדידה האסטרונומית?

איציק: "באמת?! אני לא יודע איך הם הפכו בית של מאה מטר לשלוש מאות מטר. כל העניין הזה נראה חובבני ולא רציני. ומה שחמור הוא שכדי שימדדו את הבית הם מחייבים אותך לשלם עוד חמש מאות שקלים. בדקתי את המכתב ועולים דברים חמורים. תאריך המדידה כפי שהם רשמו הוא 21.6.2011 אבל הם דורשים את התשלום מתאריך 1.1.2010 ואני שואל, על סמך מה? מה פתאום, ונניח שהמדידה נכונה, נניח, מדוע הם מחייבים שנה וחצי לאחור? יש כאן המון שאלות על מה שהקבלן והעירייה עושים".

– מה אתה חושב לעשות?

איציק: "אחרי שאסיים את ההתייעצויות שלי עם עורך הדין אני אפנה לכל התושבים שקיבלו את השומות החדשות באופן שרירותי ויחד אנחנו נפנה לקבל סעד משפטי. העניין הזה לא יכול לעבור בשקט. ברשותך, אני מבקש לפנות לכל מי שנפגע שיפנה אליי לטלפון: 0505672162 ויחד נצא להיאבק בתופעה המכוערת הזאת".

אולי יעניין אותך

Bottom ad