היום ה-06 בפברואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מנהרת תל חי

סטודנטים רבים סיכנו את חייהם במעבר בין שני הקמפוסים עקב התנועה הסואנת בכביש 90,
ואף היו פגיעות בעבר. השבוע אחרי חודשים של עבודה מאומצת נחנכה המנהרה.

שר התחבורה ישראל כ"ץ היה אורח הכבוד בטקס ואמר: "אנחנו דואגים לפריפריה גם מצפון וגם מדרום ועושים הכל כדי לקרב אותן למרכז, בין השאר יוארך כביש 6 צפונה עד צומת סומך ומשם ימשיך עד עמיעד, כך שניתן יהיה לנסוע מקריית שמונה למרכז הארץ בנסיעה רצופה וללא רמזורים. נשפר את מערך התחבורה הציבורית באזור, וכבר בחודש מרץ הקרוב נתחיל בפיילוט שיגביר את תדירויות הקווים אל ומהמכללה בתל-חי, הן מקריית שמונה והן מקיבוצי ומושבי הסביבה. נפעל להורדת תעריפי הנסיעה, שהם לצערי גבוהים כאן יותר מאשר במקומות אחרים בארץ ונפעל ליישום שרות אוטובוסים לפי קריאה ביישובי האזור".

הנוכחים קיבלו שורה של הבטחות משר התחבורה שעיקרן שיפור השירות בתחבורה הציבורית. השר כ"ץ היה איש בשורה לסטודנטים ואמר: "הנחתי את הגורמים המקצועיים במשרדי, שיפעלו למתן מדורג של הנחות לנסיעה בתחבורה הציבורית, עד 50% בכל קווי השירות העירוניים והבין עירוניים של התחבורה הציבורית". 

ראש המועצה האזורית הגליל העליון, אהרון ולנסי ציין בסיפוק את ההישג ואמר: "המנהרה הזאת תשפר את יכולתם של הסטודנטים להתנייד בקלות ובחופשיות בין הקמפוסים וחשוב מכך תשמור על ביטחונם האישי. אני שמח שמשרד התחבורה קידם את העברת התקציבים ומודה לכל אנשי המקצוע שעבדו ימים כלילות כדי להשיג את כל האישורים לכך. יש לשמור על שלומם וביטחונם של הסטודנטים, וזאת עשינו".

נשיא המכללה, פרופ' יונה חן הודה לכל מי שתרם לסיומו המוצלח של הפרויקט ואמר: "בניית המנהרה התאפשרה הודות למספר גורמים שחברו יחד וסייעו באופן משמעותי אהרון ולנסי והמועצה האזורית גליל העליון, בני בן מובחר יו"ר המועצה האזורית מבואות חרמון אשר הפעילו השפעתם מול שר התחבורה, ישראל כץ וצוות משרדו שהתחייבו ופעלו במרץ לקידום הפרויקט ולאורי אמיר, מהנדס מוא"ז גליל עליון, אשר תיכנו ופיקח על ביצוע הפרויקט".

עלות הפרויקט עמדה על סך של 5.2 מיליון שקלים. "בזכות מעורבותם הנמרצת של שר התחבורה ושל משרד האוצר, הוגדל  מימון  משרד התחבורה ל-90% מהעלות הכוללת של הפרויקט (במקום 80%). המכללה והמועצה האזורית ממנו את 10% הנותרים. עלותו הגבוהה של הפרויקט נובעת מהתוכניות להפוך בעתיד את כביש 90, במרחב המכללה, לכביש ארבע –מסלולי" אמר פרופ' חן.

בתמונה: השר כץ, ראשי המועצות האזוריות הגליל העליון ומבואות החרמון אהרון ולנסי ובני בן מובחר ויו"ר מע"צ מיכה גולדמן.

אולי יעניין אותך

Bottom ad