היום ה-30 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מנפצים לנו את השקט

האימרה "משנכנס אדר מרבים בשמחה", לא הובנה כראוי אצל צעיר מקומי אשר חשב שהכוונה היא למרר את חיי התושבים במשך חודשים (אדר א' ו-ב'). מזה מספר שבועות שהדי נפץ מחרידים את שלוות התושבים. בהתחלה הפיצוצים נשמעו בשעות הלילה, ובשבוע האחרון אפשר לשמוע את קולות הנפץ בכל שעות היום.

השבוע (רביעי) עצרה משטרת קריית שמונה צעיר שברשותו עשרות נפצים מסוגים שונים אחרי מעקב ומידע מודיעיני שנאסף. הצעיר, שהינו ללא עבר פלילי, נתפס כאשר ברשותו החומרים המסוכנים במארב. הוא הודה והביע חרטה על 'מעשי השטות' שעשה.

הבעת הצער של הצעיר לא תפתור ככל הנאה את התופעה היות ולפי הערכת גורמים במשטרה מסתובבים עוד הרבה נפצים ומפיציהם בשוק. התופעה החלה לפני כשלושה שבועות אולם בשבוע האחרון היא בלתי נסבלת. תושבים רבים מתקשרים למשטרה ומדווחים על קולות נפץ הנשמעים בקרבתם. השוטרים אומנם מגיעים למקום אך הם לא מצליחים להניח את ידם על המבצעים. לפי הערכתו של מפקד משטרת קריית שמונה סנ"צ מיכאל שפשק מדובר בנערים החושבים שמדובר במעשי קונדס והם אינם מודעים לסבל שנגרם לתושבים ולסכנה שהם עצמם חשופים לה.

סנ"צ שפשק: "על פי דיווחים שקיבלנו על פיצוצים בבתי ספר הגענו למקום ואיתרנו את הנערים. הם הוזהרו והנפצים שהיו ברשותם הוחרמו. הבעיה יותר חמורה היות שממידע שיש ברשותנו אנחנו יודעים שחומר הנפץ מגיע מהשטחים ומופץ על-ידי בלדרים שאינם תושבי המקום. אותם בלדרים מגיעים לעיר עם 'הסחורה', ועל פי תיאום מראש, מחכה להם מישהו מהמקום שקונה את הנפצים. אותו סוחר נעלם מיד אחרי ביצוע העסקה. יש לנו הפתעות לאותם סוחרים ויש בידנו קצה חוט שבסופו של דבר אני מקווה יעזור לנו לתפוס אותם", אומר סנ"צ שפשק.

יש גם צד משמח בתופעה המכוערת. מפשיטות שערכו שוטרי קריית שמונה על עסקים מקומיים לא נמצאו נפצים האסורים בשימוש. יש לקוות שהסיבה היא העדר חומרים אלה, ולא כושר הסתרה מפותח של בעלי העסקים.

'הסחורה' אינה תקנית ומיוצרת במחתרת, כך שרמת הבטיחות של החומרים נמוכה ביותר. סנ"צ שפשק: "אחת הסכנות החמורות היא לנערים המשתמשים בנפצים. אם הנפצים הללו, שהם חומר נפץ לכל דבר, מתפוצצים להם בידיים, אותם נערים עלולים לאבד את כף היד ולהישאר נכים לכל חייהם. ככל שפורים מתקרב אנחנו מגבירים את הערנות ואת פעילותם של השוטרים, הגלויים והסמויים, כדי לתפוס את העבריינים".

סנ"צ שפשק מבקש גם לפנות להוריהם של אותם הנערים ולומר להם שיהיו יותר ערניים. "ההורים חייבים להיות ערניים ולבדוק מה קורה עם הילדים. חבל להשבית את החג עם הנפצים הללו, לא לתושבים ולא לנערים שאינם מודעים כנראה לחומרת מעשיהם", אומר סנ"צ שפשק בפנייתו להורים.

בכל מקרה, לתושבים התופעה הזאת נמאסה והם מקווים שהמשטרה תשים סוף לתופעה המכוערת והמרגיזה הזאת.      

אולי יעניין אותך

Bottom ad