היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מסדר זיהוי

ביום שני השבוע התכנסו חברי מועצת העיר כדי להודיע, על פי חוק, על הזדהות הסיעות השונות לקראת הבחירות הקרובות.

בדרך כלל ישיבה מעין זו היא לפרוטוקול, אולם הפעם העניינים היו מעט שונים, נגדיר אותם כתנועות לא צפויות של חלק מחברי המועצה ונדידתם, עם המנדט למחוזות אחרים.

את ההפתעה המרעישה חולל נציג סיעת במועצה מיומה הראשון הרב מאיר לוי, שהכריז על סיעה חדשה "יושר למועצה", שמה.

בש"ס החליטו אחרי שנים שלא להעמיד את הרב לוי בראש ש"ס. השבוע הודיע הרב מאיר במכתב שהוא מקים את סיעת "יושר למועצה", ואשר הוא יעמוד בראשה. עדיין לא ידועה זהותם של חברי רשימתו, ובימים הקרובים יתפנה הרב לוי להרכיב גם את הרשימה.

בתוך כך, חבר המועצה עופר אדר, שנבחר למועצה כמספר 2 של ד"ר בוריס סידלקובסקי ברשימת "ישראל ביתנו" בבחירות האחרונות ופרש מהרשימה ממש אחרי הבחירות, הזדהה כש"ס.

בש"ס החליטו להעמיד בראש הרשימה את יהודה חיים, זאת אחרי שהנושא עמד משך ימים ושבועות רבים על שולחנם של ראשי המפלגה. כאמור, השבוע נפלה ההחלטה.

חבר המועצה גבי חסין שבבחירות האחרונות היה מספר 3 ברשימתו של ראש העיר הרב ניסים מלכה הצהיר באותה ישיבה על השתייכותו למפלגת הבית היהודי.

בבית היהודי סיימו את הרכבת הרשימה ואחרי חברי המועצה אשר פיניאן וגבי חסין יבואו אליאב סמואל ותהילה חקק.

 

ראש העיר הרב ניסים מלכה שבבחירות האחרונות התמודד ברשימה עצמאית, הצהיר על השתייכותן לליכוד וגם חבר המועצה החדשה שהחליפה את מ"מ רה"ע עמרם שחר שפרש מפוליטיקה ומונה למנכ"ל מפעל "קשת" (תע"ש), אולגה רדשבסקי הצהירה על השתייכותה לליכוד.

ד"ר יפעת שאשא-ביטון שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימה עצמאית וחברה לרשימתו של בנצי בן ציון יעקב, הצהירה על השתייכותה לרשימתו של בנצי.

 

 

חברת המועצה אהובה סירוגין שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימה עצמאית וחברה במהלך הקדנציה למפלגת "ישראל ביתנו", הצהירה על השתייכותה לסיעת "ישראל ביתנו" שבראשה עומד ד"ר בוריס סידלקובסקי.

אצל יתר חברי המועצה היוצאת לא היו שינויים והפתעות והם ימשיכו גם בבחירות הקרובות ברשימותיהם המקוריות.

חברי המועצה הם: בנצי בן ציון יעקב ואתי דויד-חי ויגאל בוזגלו ויורם ממן בסיעת "עתיד".

ראוי לציין שהמחוקק מחייב להצהיר הזדהות בשלב זה רק לסיעות שנציגיהם מכהנים במועצה היוצאת ולא לרשימות וסיעות חדשות ועצמאיות.

יוצאת מן הכלל במקרה זה היא מפלגת הליכוד שבמועצה היוצאת לא הייתה לו נציגות ועכשיו בעקבות הצטרפותו של ראש העיר הרב ניסים מלכה וחברת המועצה החדשה אולגה רדשבסקי, יש לליכוד שני נציגים.

 

ככל שחולף הזמן ומתקרבים לבחירות, הרשימות השונות עסוקות בהרכבת רשימותיהן וגיוס פעילים. ניכרת תכונה רבה ומאמץ לסיים את העיסוק הפרסונאלי לפני הכניסה לחגי תשרי, גם כדי להימנע ממתחים ולחצים בימים של שמחה וחג, וגם כדי להתפנות ולחוש את טעמם של החגים החשובים בחיק המשפחות.

 

 

האלימות נמשכת

לפי איך שהעניינים מתנהלים בשיח הפוליטי בין תומכיהם של חלק מהמועמדים, נראה שהדיבורים על איפוק והתנהלות נאותה ומכובדת במערכת הבחירות, היא כמו לדבר לקיר.

גם בשבוע החולף האווירה התחממה או חוממה, תבחרו אתם את המילה, אם בהתבטאויות פוגעניות בין פעילים ואם בחבלה בשלטים של מועמד מהמחנה היריב.

בדרך כלל מדובר בסביבה אלימה שמרכיביה מוכרים, מה גם שבהתבטאויות בפייסבוק אנשים רושמים את דעותיהם/הגיגיהם או ביקורתם תחת שמם האמיתי. אולם, גם אנשים אשר מסתתרים מאחורי זהות שאולה או בדויה, מוכרים היטב ומלבד העובדה שהם מבזים את עצמם ומשרים אווירה לא נעימה, אינם משיגים דבר. הסיכון שהם לוקחים על עצמם הוא פגיעה במועמד שלהם, כי איך שלא יהיה המועמד הוא-הוא הנפגע כי הוא היחידי שיש לו מה להרוויח ומה להפסיד.

יש לקוות שהשכל הישר ישוב ויתפוס את מקומו, ואחרי שנים של היסטורית בחירות בעיר, אנשים יירגעו ויתעסקו בעיקר ולא בשטויות.

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad