היום ה-31 בינואר , 2024

Select your Top Menu from wp menus

מערכת חינוך מצוינת וערכית

קריית שמונה קיבלה גושפנקא על הישגי מערכת החינוך עם פרסום הזכאויות לבגרות מלאה בקריית שמונה ובכל הארץ. 82%% זכאים לבגרות בדרכא דנציגר

88.5% זכאים לבגרות בדרכא אולפנית

77% מתלמידי קריית שמונה זכאים לתעודת בגרות.

התוצאות באזור: 73.5% מתלמידי מועצה אזורית הגליל העליון, 67.9% מתלמידי טבריה, 58.5% מתלמידי צפת ו39.4% מתלמידי חצור.

הממוצע הארצי עומד על 68.2%.

העבודה החינוכית והערכית נעשית החל מהגיל הרך, נמשכת בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים. ה'מוצר' הבשל מגיע לבתי הספר הממלכתיים, חטיבת הביניים והחטיבה העליונה, ב'דנציגר' 'המתמיד' 'אולפנית' ו'ברנקו וייס'.

אחת הבעיות המרכזיות שאיתן מתמודדת מערכת החינוך בעיר זו התמיד העצמית של התלמידים בעיני עצמם. מבדיקה רצופה שנעשתה במהלך השנים, עולה שהתלמידים אינם מעריכים את עצמם כפי שהם באמת. חלק מהעבודה החינוכית-ערכית נעשית בשנים האחרונות כדי לחזק את הדימוי העצמי הנשען על אמת עובדתית, אותה מוכיחים התלמידים עם הישגיהם המצוינים בקנה מידה ארצי.

ראויה לציון העובדה שהעוסקים בחינוך מחנכות, מנהלים, אנשי משרד החינוך, נציגי דרכא והרשות המקומית, חשופים לשינויים לטובה שנעשו ופרסום תוצאות הזכאות לבגרות הייתה מעין אישור חיצוני.

מסקירת הנתונים עולה כי אחוז הזכאות של התלמידים הלומדים ברשות (ללא חינוך מיוחד) עומד על 77 אחוז. מדובר בעלייה מרשימה לאורך השנים האחרונות, לשם השוואה, בשנת 2010, אחוזי הזכאות העירוניים עמדו על 59 אחוזים בלבד. בקנה מידה עירוני, מדובר בעלייה עירונית מ 59 אחוזי זכאות ל 77 אחוזים, עלייה של כ 18 אחוזים בפרק זמן של כשבע שנים. ברשת דרכא, שלפני שבע שנים החלה בניהולם של שלושת בתי הספר בעיר, הגיבו בשמחה ובסיפוק, והדגישו, כי נתונים אלה אינם סוף פסוק, וכי גם בשנת הלימודים הבאה צפויה עלייה נוספת ומרשימה בכל אחד מבתי הספר.

תיכון דרכא דנציגר, חצה לראשונה את רף  80 אחוזי הזכאות, וסיים את שנת הלימודים עם 82  אחוזים. ב'תמונה החינוכית' שפורסמה בכלי התקשורת צוין כי בבית הספר דרכא המתמיד בעיר, אחוזי הזכאות הינם 76.8. מנהל בית הספר, הרב אריאל פריש, הבהיר כי מדובר בטעות שתתוקן על ידי המשרד בשבועות הקרובים בשל אי שקלול מועדי חורף, ואי לכך הנתון האמיתי לפי מיפויי בית הספר הינו כ 81 אחוזים. והצפי לתשע"ח הוא להגיע למעל 90%. באולפנית דרכא קריית שמונה, סיימו הבוגרות עם הישג מרשים של 88.5% זכאות לבגרות. מנהלת בית הספר היוצאת, חגית אלבוגן, הגיבה בסיפוק ובשמחה ושבחה את התלמידות ואת הצוותים.

ראש העיר ניסים הרב מלכה הביע סיפוק רב והתרגשות עצומה מהנתונים המחמיאים ששמים את קריית שונה כעיר מובילה בצפון בתחום החינוך.

ראש העיר ביקש להודות למנהלי בתי הספר והמורים שמובילים באיכות ומצוינות את התלמידים תוך שימת דגש אישי לכל תלמיד ותלמידה.

"תענוג לקרוא את הנתונים המחמיאים. אני מברך את תלמידי ותלמידות בתי הספר התיכוניים שלנו ואת הצוות החינוכי המדהים שיש לנו בקריית שמונה. השקענו משאבים רבים במערכת החינוך. למרות הנתונים הטובים אנחנו לא מסתפקים בכך ונמשיך לעשות הכול כדי שהמספרים האלה ימשיכו לעלות בהתמדה מדי שנה ואני שמח שכל שנה יותר ויותר תלמידים שלנו זכאים לתעודת בגרות. מבחינתי הישגי הבגרות הם הצדעה למנהלי בתי הספר ולצוותי המורים על עבודתם הקשה והעקביות בקידום ושיפור ההישגים של תלמידי קריית שמונה. אנשי החינוך שלנו הם הטובים ביותר שיש. אני מודה לשותפים שלנו משרד החינוך ורשת דרכא. אנחנו כרשות נמשיך ונשקיע בחינוך. כראש העיר אמשיך לראות בחינוך את המוקד העיקרי להכשרת התלמידים ולהכנתם לחיים. עיריית קריית שמונה תמשיך להשקיע בתחום החינוך כדי שבסופו של יום כלל תלמידי העיר יהיו זכאים לתעודת בגרות. כמובן שאני מודה לתלמידים על ההשקעה, להורים שמאמינים במערכת שלנו ולהנהגת ההורים על האיכפתיות והמעורבות החשובה למען קידום מערכת החינוך שלנו", אמר ראש העיר.

 

תגובת מנהלת בית הספר דרכא דנציגר חניתה מעוז:

"ביה"ס נותן מענה למגוון רחב של תלמידים בעיר ובסביבה, ועל כן האתגר גדול וההישג מרשים. צוות ביה"ס מקצועי ועושה מלאכת קודש, באהבה ובאחריות עצומה, תוך מתן מענים ראויים לכל תלמיד שרוצה להצליח. ביה"ס, בסיועה של רשת דרכא, עיריית קריית שמונה ומשרד החינוך מחוז צפון מעמיד לרשות תלמידיו מגוון רחב מאוד של תגבורים, מרתונים לימודיים וסיוע פרטני, לכל תלמיד עפ"י צרכיו. אין לי ספק, שאנו בדרך הנכונה והראויה להמשך קידום המצוינות בעיר גם בשנים הבאות".

 

תגובת מנהלת אגף החינוך, סיגל כהן:

"זהו יום חגיגי במיוחד עבור העיר קריית שמונה, ובאופן מיוחד לאנשי החינוך הנפלאים שאנחנו זוכים ללוות לאורך השנה. התנופה החינוכית בעיר מורגשת לא רק בהישגים המרשימים של כל אחד מבתי הספר, אלא גם בהיבטים הערכיים, באווירה החינוכית השוררת בבתי הספר ובגאוות היחידה שהצלחנו כולנו לבנות בשיתוף פעולה בעיר, תודה לרשת דרכא על ההשקעה הרבה ועל השותפות האמיצה".

 

תגובת מנכל רשת דרכא ד"ר גיל פרג:

"תנופת המצוינות של העיר קריית שמונה מדוברת היום בכל הארץ. אין ספק כי השותפות האיתנה עם הנהגת העיר ועם משרד החינוך לצד ההשקעות המרובות של דרכא בילדי העיר קריית שמונה לאורך שבע שנות הפעילות של הרשת בעיר נשאו פירות מבורכים. אני מבקש להודות למנהלי בתי הספר, לצוותים המקצועיים המסורים, לתכנית סטארט של עמותת יכולות, לתלמידים ולקהילת ההורים. רשת דרכא תמשיך להשקיע עוד ועוד על מנת לקדם את מערכת החינוך בעיר קריית שמונה לאופקים חדשים של מצוינות".

 

היה מי שציין ברשות שעל אף השמחה המלווה להישגים יוצאי הדופן, מלאכת החינוך והעבודה לא יעצרו ולא יפסקו "מוטלת עלינו החובה להמשיך את העבודה כפי שהחקלאי עושה: לחרוש, לזרוע, לטפח ובבוא היום לקצור, וחוזר חלילה. יש לציין את הנהגת ההורים וההורים ככלל על האמון שהם נותנים במערכת החינוך העירונית ובשותפים במשרד החינוך וברשת דרכא. ההישג הוא קודם כל שלהם".

 

 

 

אולי יעניין אותך

Bottom ad